ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  18/11/2010
Παρουσίαση
Σημαντικό όφελος για την τσέπη μας
Διαβάστηκε από 55735 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:18/11/2010
Μετρήσαμε συγκριτική κατανάλωση τόσο με βενζίνη, όσο και με υγραέριο, στο ιδιωτικό Hyundai Santa Fe V6 2,7 του κ. Βαγγέλη Λούρου. Ο ίδιος δήλωσε σχετικά: "Χρησιμοποιώ το υγραέριο για 2,5 χρόνια τώρα. Έκανα απόσβεση των χρημάτων που ξόδεψα περίπου σε 1 χρόνο και είμαι απόλυτα ικανοποιημένος. Ειδικά σε αυτοκίνητα με πολλά κυβικά, συμφέρει πολύ!".
Προκειμένου να διαπιστώσουμε πόσο πιο οικονομικό είναι το υγραέριο, κάναμε τη δική μας δοκιμή σε ένα Hyundai Santa Fe 2,7 του 2002, διανύοντας 115 χιλιόμετρα στην εθνική οδό, κινούμενοι αποκλειστικά με υγραέριο και 115 χιλιόμετρα στην εθνική οδό, κινούμενοι με βενζίνη, και στις δύο περιπτώσεις με ταχύτητα 120 χλμ./ώρα. Καταγράψαμε τα εξής στοιχεία:
Το Santa Fe χρειάστηκε 14,74 λίτρα υγραερίου για να διανύσει τα 100 χιλιόμετρα και 11,16 λίτρα βενζίνης για την ίδια απόσταση. Με την τιμή του υγραερίου στα 0,67 ευρώ ανά λίτρο, σημαίνει ότι ξοδέψαμε 9,87 ευρώ. Όσο για τη βενζίνη, με μέση τιμή 1,52 ευρώ ανά λίτρο, σημαίνει ότι ξοδεύψαμε 16,96 ευρώ.
Είναι λοιπόν προφανές, ότι η συγκεκριμένη διαδρομή μας κόστισε πολύ λιγότερο με το υγραέριο, ακόμα και αν καταναλώσαμε περισσότερα λίτρα.
Στη διάρκεια της διαδρομής που κάναμε, προέκυψε πως το Hyundai Santa Fe, κινούμενο με υγραέριο, δεν είχε ουσιαστικές διαφορές σε σχέση με όταν κινείται με βενζίνη. Επιπλέον δεν παρατηρήθηκαν μυρωδιές από το υγραέριο, αλλά ούτε και διαφορές στον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα (κραδασμοί, κ.λπ.).
Συμπέρασμα - Απόσβεση περίπου σε 10 μήνες
Aπό οικονομικής άποψης λοιπόν να επενδύσει κανείς σε μετατροπή υγραερίου, αφού, παρ΄ όλο που σε λίτρα καταναλώνονται περισσότερα από όσο με τη βενζίνη για δεδομένη απόσταση, η διαφορά στην τιμή μεταξύ των δύο τύπων καυσίμου λειτουργεί σαφώς υπέρ του υγραερίου. Υπολογίζοντας πως ένας μέσος οδηγός διανύει περίπου 15.000 χιλιόμετρα το χρόνο για ένα αυτοκίνητο με πραγματική μέση κατανάλωση καυσίμου 11,0 λτ./100 χλμ., θα ξοδεύει το χρόνο περίπου 2.508 ευρώ για βενζίνη ή 1.105 ευρώ για υγραέριο. Προκύπτει όφελος περίπου 1.403 ευρώ το χρόνο. Δηλαδή, αν έχει πληρώσει 1.200 ευρώ για τη μετατροπή, θα χρειαστεί περίπου 10 μήνες για να κάνει ολική απόσβεση των χρημάτων του.

 
 Υγραεριοκίνηση
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Σημαντικό όφελος για την τσέπη μας
Πρατήρια καυσίμων
Σύστημα BIGAS από GearTech Engineering
Πανικίδης ΑΕ, ασφάλεια και after sales
Συνέντευξη με τον κ. Χρήστο Γκλαβόπουλο, Δικαστικό Πραγματογνώμονα
Συνέντευξη με τον κ. Παναγιώτη Καρανάσιο της τεχνικής εταιρείας ΚΑΡΑΝΑΣΙΟΣ-ΒΑΡΣΑΜΗ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
Συνέντευξη με τον κ. Τάσο Θεοδώρου της GAS THEODOROU
Συνέντευξη με τον κ. Ηλία Σταμογιώργο της Ρομπόπουλος Αυτοκίνηση, εισαγωγέα συστημάτων TARTARINI
Συνέντευξη με τον κ. Βασίλη Αγγελίδη της AUTOSTRATA GAS
Συνέντευξη με τον κ. Στέλιο Μπατσιούδη, Γενικό Διευθυντή της Ελλάδα GAS
Συνέντευξη με τον κ. Γιάννη Μαχαιρόπουλο, υπεύθυνο αεριοκίνησης της ENIMEX Α.Ε.
Συνέντευξη με τον κ. Θεολόγο Λυμπερόπουλο και την κ. Σοφία Ανδριανίδου του Ευρωπαϊκού Κέντρου Υγραεριοκίνησης