Διαβάστηκε από 32587αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:7/2/2011
Θέλετε η κρίση, θέλετε η ευκολία που χαρίζουν στην πόλη, θέλετε η οικονομία που προσφέρουν σε κάθε επίπεδο, τα «1.000ρια» αυτοκίνητα κλείνουν πονηρά το μάτι στους αγοραστές και προσπαθούν να ρίξουν τα τείχη της πόλης.
Τα 1.000 κ.εκ. στα αυτοκίνητα είναι συνώνυμα με την προσιτή τιμή αγοράς, την οικονομία, αλλά και την ευελιξία μέσα στην πόλη.
Με τα γνωστά οικονομικά δεδομένα στη χώρα μας, τα 1.000άρια αυτοκίνητα αποτελούν μια κατηγορία που συγκεντρώνει πλέον όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Σε μια εφ´ όλης της ύλης αναμέτρηση φέρνουμε αντιμέτωπα μεταξύ τους όλα τα 1.000άρια μίνι της αγοράς, χωρίς από το μενού να λείπει και μια αναμέτρηση με τα 1.000άρια μικρά, που είναι σαφώς λιγότερα. Κύριο ζητούμενο δεν είναι σαφώς οι επιδόσεις, ούτε και η δυνατότητα για… μετακομίσεις. Εδώ τον πρώτο λόγο παίζει η οικονομία καυσίμου, η ευελιξία και, γιατί όχι, ο πιπεράτος σχεδιασμός. Από εκεί και πέρα οι καιροί έχουν αλλάξει και τα "χιλιάρια" δεν είναι πλέον οι φτωχοί συγγενείς μιας και προσφέρουν ικανοποιητικά πακέτα εξοπλισμού άνεσης, αλλά και ασφάλειας, την ίδια στιγμή που εξασφαλίζουν και σπιρτόζικη οδική συμπεριφορά. Ας δούμε καλύτερα τα πράγματα. To trendy Smart, το iQ και το δυναμικό Spark Σχεδιαστικά, μεταξύ των 9 μοντέλων του συγκριτικού, εκείνα που είναι σε θέση να προσελκύσουν πιο πολύ το ενδιαφέρον με την εξωτερική τους εμφάνιση είναι δίχως αμφιβολία το Spark, το ανανεωμένο και πάντα trendy Smart ForTwo (το μόνο με μόνο 2 θέσεις) και το iQ. Το Chevrolet παρουσιάζει την πιο επιθετική εικόνα ειδικά από μπροστά, στo ForTwo οι αλλαγές έχουν να κάνουν περισσότερο με τον έξτρα εξοπλισμό (φώτα ημέρα, νέες ζάντες, χρώμα κλωβού ασφαλείας και αμαξώματος κ.α.), ενώ το iQ σαφώς και αποτελεί μια ξεχωριστή πρόταση με το μοντέρνο στιλ του.
Νεανικά και ελκυστικά σχεδιαστικά στοιχεία διαθέτει η τριάδα C1, 107 και Aygo (έχουν εξελιχθεί παράλληλα και ουσιαστικά διαφέρουν ελάχιστα), "απρόσωπη" αισθητική παρουσιάζουν τα επίσης παράλληλα εξελιγμένα Nissan Pixo και Suzuki Alto, ενώ κάπως πιο συντηρητικό στη σχεδίαση χαρακτηρίζεται το Cuore.
Chevrolet Spark
Τιμή από: 8.980 ευρώ (1,0
S). Tέλη κυκλοφορίας:
95, 2 ευρώ
(+) Σχεδίαση, σχέση αξίας-
τιμής, άνεση, ποιότητα
κατασκευής και κύλισης,
εξοπλισμός
(-) Αίσθηση τιμονιού, τραχύτητα κινητήρα, μέτριες ρεπρίζ
Citroen C1
Τιμή από: 9.550 ευρώ (3d Joy). Τέλη κυκλοφορίας: 84,8 ευρώ (+) Νεανική σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, επιδόσεις, ευελιξία (-) Ατέλειες στην εργονομία και την ποιότητα, τραχύτητα κινητήρα, χώρος αποσκευών
Nissan Pixo Τιμή από: 8.890 ευρώ (Motiva). Τέλη κυκλοφορίας: 82,4 ευρώ (+) Ευελιξία και ευκολία στην οδήγηση, οικονομία κίνησης και χρήσης, οδική συμπεριφορά (-) Απουσία ρύθμισης ύψους στο κάθισμα του οδηγού, χώρος αποσκευών
Peugeot 107 Τιμή από: 10.100 ευρώ
(3d Urban A/C).
Τέλη κυκλοφορίας:
84,8 ευρώ
(+) Νεανική σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, επιδόσεις, ευελιξία
(-) "Λιτή" εικόνα στο εσωτερικό, τραχύτητα κινητήρα, χώρος αποσκευών
Smart fourtwo coupe Τιμή από: 12.250 ευρώ (71 mhd Pure). Τέλη κυκλοφορίας:
απαλλάσσεται (+) Κατανάλωση, σχεδίαση, ευελιξία, απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας (-) ¶νεση, διθέσιο εσωτερικό, υστέρηση κιβωτίου ταχυτήτων
Suzuki Alto Τιμή από: 9.480 ευρώ (GL). Τέλη κυκλοφορίας:
82,4 ευρώ (+) Κατανάλωση, αστική ευελιξία, σχεδίαση, τιμή (-) ¶νεση, ποιότητα εσωτερικού, χώροι
Toyota Aygo
Τιμή από: 8.220 ευρώ (3d). Τέλη κυκλοφορίας:
84,8 ευρώ (+) Νεανική σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, επιδόσεις, ευελιξία (-) "Λιτή" εικόνα στο εσωτερικό, τραχύτητα κινητήρα, χώρος αποσκευών
Toyota iQ
Τιμή από: 13.110 ευρώ. Τέλη κυκλοφορίας: απαλλάσσεται (+) Ευκολία στην οδήγηση, ευελιξία, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, χώροι για 3+1 επιβάτες, απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας (-) Τιμή αγοράς, χώρος αποσκευών (με τη χρήση των πίσω καθισμάτων), εργονομικές ατέλειες