Διαβάστηκε από 32587αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:7/2/2011
Παιχνιδιάρικη «τριάδα», ικανό iQ και άνετο Spark
Οι επεμβάσεις στην πίσω ανάρτηση του Nissan Pixo, το καθιστούν πιο ευχάριστο και πιο άνετο από το "αδελφό" Suzuki Alto.
Πολύ καλή οδική συμπεριφορά παρουσιάζουν τα κάπως θορυβώδη C1, 107 και Aygo, στα οποία ο συνδυασμός των σφιχτών αναρτήσεων με τα μεγάλα μετατρόχια ευνοεί το "πάτημα" στο δρόμο. Έχουν ικανά περιθώρια πρόσφυσης, αλλά ακόμα και όταν αυτά ξεπεραστούν, η υποστροφή που εμφανίζεται είναι απόλυτα ελεγχόμενη και προοδευτική. Το μικρότερο μήκος τους αποτελεί "ατού" στο παρκάρισμα και στην ευελιξία. Θετικά πηδάλια και μέτρια φρένα συμπληρώνουν την εικόνα των τριών κοινά εξελιγμένων μοντέλων, που διαθέτουν σπιρτόζικο χαρακτήρα.
Ο οδηγός των C1-107-Aygo (στη φωτό το C1) θα κινηθεί ευχάριστα, σβέλτα και οικονομικά.
Από τα πιο σταθερά στο δρόμο μίνι αυτοκίνητα είναι με την σειρά του το καλά ηχομονωμένο και super ευέλικτο iQ, το οποίο αποπνέει στιβαρότητα χωρίς να πάσχει σε άνεση. Η υποστροφή πάντως έρχεται σχετικά νωρίς, αλλά πάντα ελεγχόμενα χάρη και στο στάνταρ σύστημα ESP. Παρά το μικρό του μεταξόνιο δεν προβληματίζει, χάρη στα φαρδιά μετατρόχια και τα καλά φρένα. Το μόνο που θα αναζητηθεί είναι καλύτερη πληροφόρηση από το τιμόνι.
Για την υψηλότερη άνεση που προσφέρει στους επιβάτες του διακρίνεται το Spark, μέσω της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησής του, την οποία ενισχύει με την σειρά της και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Επιπρόσθετα, η σταθερότητα που παρουσιάζει το αμάξωμά του στις ευθείες είναι καλή, όπως και στις στροφές όπου τα όποια φαινόμενα υποστροφής ή υπερστροφής δεν εξελίσσονται απότομα και είναι ελεγχόμενα. Θα θέλαμε πιο ζωντανό τιμόνι και καλύτερο επιλογέα. Κανένα παράπονο από την αποτελεσματικότητα των φρένων.
Tα Pixo και Alto κερδίζουν την εμπιστοσύνη του οδηγού από την πρώτη στιγμή, όντας προβλέψιμα με υποστροφικές αντιδράσεις και με θετικό τιμόνι. Ωστόσο, o έξτρα σύνδεσμος που διαθέτει στην πίσω ανάρτησή του το Pixo σε σχέση με το Alto, το καθιστά όχι μόνο καλύτερο στο κράτημα, αλλά και εμφανώς πιο άνετο με λιγότερες αναπηδήσεις από τον πίσω άκαμπτο άξονα. Θέμα ευελιξίας και ευκολίας οδήγησης δεν τίθεται για κανένα από τα δύο. Αν ξέρεις τι περιμένεις, τιμόνι και επιλογέας δεν θα απογοητεύσουν, οι αποστάσεις ακινητοποίησης όμως από τα φρένα είναι αυξημένες.
Το Cuore εκπλήσσει ευχάριστα με την άριστη ευελιξία και τον τρόπο που "κόβει" το τιμόνι του. Στον ανοιχτό δρόμο το μακρύ μεταξόνιο ευνοεί τη σταθερότητα και, σε γενικές γραμμές, εμπνέει σιγουριά και ασφάλεια, αν και στις στροφές η μαλακή ανάρτηση ευνοεί τις κλίσεις, χωρίς όμως επιπτώσεις στο κράτημα. Ωστόσο, στους ισχυρούς πλευρικούς ανέμους το στενό και υψηλό αμάξωμά του δείχνει μια σχετική ευπάθεια…
Το Smart fortwo δεν χρειάζεται συστάσεις για τον τρόπο που παρκάρει και ελίσσεται στην πόλη, αποτελώντας τον άσο στο μανίκι του οδηγού για τις αστικές μετακινήσεις. Και στον ανοιχτό δρόμο όμως, θα κινηθεί απροβλημάτιστα, με εξαίρεση την ταχύτητα κίνησης κοντά στην τελική, όπου οι τυχόν πλευρικοί άνεμοι θα επηρεάσουν αισθητά το ψηλό -και με λιλιπούτειο μεταξόνιο- αμάξωμά του. Στις στροφές, η συμπεριφορά είναι προβλέψιμη, με το ESP να φροντίζει για κάθε παρεκτροπή.