Διαβάστηκε από 32587αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:7/2/2011
Δαιμόνια μικρά!
Το μοτεράκι του Cuore "ράβει" και κινεί σβέλτα το ελαφρύ αμάξωμα.
Πολυβάλβιδη τεχνολογία και σε αρκετές περιπτώσεις μεταβλητός χρονισμός (Cuore, C1-107-Aygo, fortwo, iQ) χαρακτηρίζουν τα λιλιπούτεια μηχανικά σύνολα. Όλα είναι 3κύλινδρα, με εξαίρεση το μοτέρ του Spark, που είναι τετρακύλινδρο, αλλά και το λιγότερο δυνατό. Είναι ελαστικό και το λιγότερο τραχύ, αλλά το πιο βαρύ αμάξωμα και οι μακριές σχέσεις το "πνίγουν". Το Cuore είναι το ελαφρύτερο και ο ελαστικός κινητήρας με τους 68 ίππους και το μεταβλητό χρονισμό νιώθει άνετα, γι´ αυτό και το μίνι Daihatsu εμφανίζει το καλύτερο 0-100. Η μακριά 5η όμως, καταποντίζει τις αντίστοιχες ρεπρίζ.
Το Chevrolet Spark είναι το μόνο της παρέας που διαθέτει τετρακύλινδρο κινητήρα, που είναι αισθητά λιγότερο τραχύς.
Αρκετά σπιρτόζικο είναι και το 3κύλινδρο μοτέρ του 1,0 λτ. που εφοδιάζει τα C1, 107, Aygo και iQ. Διακρίνεται για την ζωντάνια του και την προθυμία του στο πάτημα του δεξιού πεντάλ ανεβάζοντας με ευκολία στροφές. Γρήγορες επιταχύνσεις προσφέρει και ο επίσης δυνατός κινητήρας των Pixo/Alto, επωφελούμενος και από το κιβώτιο ταχυτήτων, κάτι που όμως με την σειρά του έχει αρνητικό αντίκτυπο στον υψηλότερο θόρυβο. Το απαραίτητο νεύρο έχει και ο κινητήρας των 71 ίππων, που κινεί το Smart fortwo. H υστέρηση του αυτόματου "σειριακού" κιβωτίου ταχυτήτων όμως θα ενοχλήσει, αν και τα kickdown εξασφαλίζουν με διαφορά τις καλύτερες ρεπρίζ. Όπως και τα υπόλοιπα 3κύλινδρα σύνολα, έχει μια τραχύτητα και παράγει ένα χαρακτηριστικό ήχο καθώς ανεβάζει στροφές.