Μοντέρνα σχεδίαση εμφανίζει το ταμπλό
του i20, στο οποίο η ποιότητα των υλικών ικανοποιεί για τα δεδομένα της μικρής κατηγορίας, όπως αντίστοιχα ισχύει και για το
φινίρισμα.
Το καινούργιο και πιο νεανικό Hyundai i20 κοστίζει στη βασική 5θυρη έκδοσή του σχεδόν όσο ένα Hyundai i30 1,6 Sport τριετίας. Σήμερα, η Hyundai έχει σταματήσει να εισάγει την έκδοση με τον κινητήρα 1,6 λίτρου του i30, η οποία όμως ήταν πολύ ενδιαφέρουσα, ειδικά από τη στιγμή που και ο εξοπλισμός της ήταν πλούσιος. Από την άλλη πλευρά και το Hyundai i20 με το νεώτερο μοτέρ του 1,2 λίτρου συγκεντρώνει πολύ ενδιαφέρον, σε μια σύγκριση άκρως αμφίρροπη! Η κόντρα των κινητήρων… Μεταξύ των ατμοσφαιρικών μηχανικών συνόλων των δύο μοντέλων της Hyundai συναντάμε διαφορετική προσέγγιση, η οποία έχει να κάνει φυσικά και με τη διαφορετική κατηγορία που ανήκουν.
Σε σχέση με το i20, το ταμπλό του i30 κερδίζει στον ποιοτικό τομέα, μέσω και της χρήσης μαλακού στην υφή πλαστικού στο μεγαλύτερό του τμήμα. Σχεδιαστικά, και εδώ η προσέγγιση είναι μοντέρνα.
Έτσι, στο πιο "ταξιδιάρικο" i30, ο πιο ισχυρός 1.600άρης βενζινοκινητήρας δείχνει να ταιριάζει γάντι, προσφέροντας καλύτερες επιδόσεις και κατά συνέπεια, πιο εύκολες προσπεράσεις. Από την άλλη πλευρά, το μηχανικό σύνολο του 1,2 λίτρου του i20 εμφανίζει φυσιολογικά πιο αργές επιδόσεις, όμως διακρίνεται για το τράβηγμά του από χαμηλά (πολύ σημαντικό για την πόλη), ενώ παράλληλα εξασφαλίζει και περισσότερη οικονομία καυσίμου. Τέλος, οι χαμηλές εκπομπές CO2 συνεπάγονται σχεδόν τα μισά ετήσια τέλη κυκλοφορίας σε σχέση με το i30. Πώς είναι στο δρόμο
To πορτ-μπαγκάζ του i30 έχει μεγάλο άνοιγμα και καλή χωρητικότητα 340 λίτρων. Στο i20, τα 295 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι από τα περισσότερα στα μικρά.
Αρχικά θα πρέπει να σημειωθεί ότι και στα δύο μοντέλα της σύγκρισής μας, το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας διατίθεται στάνταρ. Αυτό, σε συνδυασμό με τη σωστά ρυθμισμένη τους ανάρτηση, εξασφαλίζει μεγαλύτερα περιθώρια πρόσφυσης στις στροφές και γενικότερα, συμβάλλει στη σταθερότητα σε κάθε είδους διαδρομή. Μάλιστα, το i30 επωφελείται και της παρουσίας ζαντών αλουμινίου 17 ιντσών στην έκδοση 1,6 Sport, με ελαστικά διάστασης 225/45. Στον τομέα της άνεσης, παρά τα χαμηλού προφίλ ελαστικά, το i30 τα καταφέρνει ελαφρώς καλύτερα από το i20.
¶νετα αισθάνονται οι επιβάτες στο πίσω κάθισμα του Hyundai i30, το οποίο, συγκρινόμενο με το αντίστοιχο τμήμα του i20, υπερτερεί σε όλες τις επιμέρους μετρήσεις χώρων.
Μετρήσεις χώρων (χλστ.)
Μοντέλο
i20
i30
Κεφάλι οδηγού
30
12
Κεφάλι πίσω
15
10
Πλάτος εμπρός
1.345
1.407
Πλάτος πίσω
1.324
1.369
Πόδια πίσω
67
107
Χώρος αποσκευών (λτ.)
295
340
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Μοντέλο
i20 1,2
i30 1,6
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.248
1.591
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
81/5.990
121/6.210
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
132/4.110
157/4.060
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,2
11,0
60-100 χλμ./ώρα με 4η (δλ.)
12,4
11,2
80-120 χλμ./ώρα με 5η (δλ.)
22,1
18,6
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα)
165
192
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)*
5,2
6,2
Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.)*
124
152
Βάρος (κιλά)
1.055
1.262
*Εργοστασιακές τιμές
Εξοπλισμός-Τιμή
Μοντέλο
i20 1,2
i30 1,6
ESP
•
•
Αερόσακος οδηγού/συνοδ.
•/•
•/•
Πλευρικοί αερόσακοι
•
•
Αερόσακοι οροφής
•
•
Ηλ. παράθυρα εμπρός/πίσω
•/o
•/•
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
o
•
AC/Κλιματισμός
•/o
-/•
Ηχοσύστημα
•
•
Ζάντες αλουμινίου
o
•
Τιμή (ευρώ)*
11.750
10.700
Έκδοση
L 5d
Sport
•: στάνταρ, o: προαιρετικός, -: δε διατίθεται
*Στις τιμές περιλαμβάνονται οι ισχύουσες εκπτώσεις
Ισχύουσες εγγυήσεις (έτη)
Μοντέλο
i20
i30
Μηχανικά μέρη
3
-
Βαφή
3
-
Αντιδιαβρωτική προστασία
10
3
Καινούργιο μικρό ή μεταχειρισμένο μικρομεσαίο σε παραπλήσια τιμή