Υβριδικό σύστημα IMA-Χαμηλή κατανάλωση και πολύ καλές επιδόσεις
Διαβάστηκε από 31389αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:18/3/2011
Το γνωστό υβριδικό σύστημα IMA της Honda αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα και έναν υποστηρικτό ηλεκτροκινητήρα.
Ο τελευταίος, παρά τη μικρή του απόδοση, μπορεί να κινήσει και μόνος του το αυτοκίνητο, για πολύ μικρό χρονικό διάστημα και υπό συγκεκριμένες συνθήκες.
Το υβριδικό σύστημα κίνησης IMA (Integrated Motor Assist) του Honda Jazz Hybrid, δανείζεται με κάποιες μικρές βελτιώσεις από το Insight και περιλαμβάνει έναν βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων, έναν compact ηλεκτροκινητήρα, μια μπαταρία και ένα κιβώτιο ταχυτήτων CVT (Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων). Η ισχύς που παράγει το θερμικό μοτέρ είναι 88 ίπποι και ο ηλεκτροκινητήρας υποστηρίζει την ισχύ αυτή, όπως και τη ροπή, βοηθώντας στην επίτευξη καλύτερων επιδόσεων και στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 (μέγιστη συνδυαστική ισχύς: 98 PS). Παράλληλα, μέσω της τεχνολογίας VCM (Variable Cylinder Management) σφραγίζονται οι θάλαμοι των κυλίνδρων και το αυτοκίνητο παίρνει ισχύ μόνο από τον ηλεκτροκινητήρα, κάτι που συμβαίνει όχι μόνο κατά την επιβράδυνση όπως στο Insight, αλλά και όταν απαιτείται μόνο λίγη ροπή, π.χ. σε ένα ταξίδι με χαμηλές ταχύτητες. Έτσι και για μικρό χρονικό διάστημα, ο οδηγός μπορεί να κινηθεί μόνο με ηλεκτρική ενέργεια (σε ταχύτητες έως 70 χλμ./ώρα). Από πλευράς λειτουργίας, το μοτέρ αυτό εμφανίζει πολύ καλή απόδοση και το CVT κιβώτιο είναι δεκτικό και άμεσα ανταποκρινόμενο στις αλλαγές των 7 σχέσεων μετάδοσης που γίνονται και με paddles πίσω από το τιμόνι.
Επιπλέον, περιλαμβάνει και "Sport" πρόγραμμα, όπου με την επιλογή του μέσω του μοχλού ο κινητήρας λειτουργεί σε υψηλότερες στροφές, όμως σε αυτή την περίπτωση υπάρχει αρκετός θόρυβος που γίνεται αισθητός στο εσωτερικό.