ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  3/5/2011
Αφιέρωμα
- Toyota iQ 1.0
Διαβάστηκε από 37328 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:3/5/2011
Με την μέση τιμή της αμόλυβδης στα 1,717 ευρώ το λίτρο, ο παραπάνω τίτλος είναι πιο επίκαιρος από ποτέ. Ο Έλληνας οδηγός πονάει κάθε φορά που χαϊδεύει το γκάζι, για αυτό και τα οικονομικά σε κατανάλωση οχήματα αποτελούν επίκεντρο του ενδιαφέροντός του. Παρακάτω παρουσιάζουμε 3 από τα οικονομικότερα μοντέλα από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες της αγοράς.
Το μήκους σχεδόν 3 μέτρων αμάξωμα του iQ συγκεντρώνει έντονα το ενδιαφέρον και την περιέργεια όπου και να βρεθεί
Η σχεδίαση του iQ είναι έντονα νεανική και έχει το δικό της ξεχωριστό στιλ, σύμφωνα με τη φιλοσοφία "J-Factor" της Toyota. Παράλληλα, δεν είναι μόνο η εμφάνιση που κεντρίζει το ενδιαφέρον, αλλά και το περιορισμένο του μήκος, το οποίο φτάνει στα 2.985 χλστ. Ωστόσο, το πλάτος του (1.680 χλστ.) είναι αντίστοιχο με ενός μικρού αυτοκινήτου, γεγονός που το κάνει να δείχνει πιο ισορροπημένο σε αναλογίες.
Περνώντας στο εσωτερικό, η εικόνα που αποκομίζει κανείς από το θάλαμο των επιβατών του iQ αφήνει θετικές εντυπώσεις, θυμίζοντας αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας και όχι ένα μήκους κάτω των 3 μέτρων. Σχεδιαστικά, τα πιο ξεχωριστά στοιχεία συνιστούν η τριγωνική κεντρική κονσόλα και οι χειρολαβές με το ιδιόμορφο κυματοειδές σχήμα στις πόρτες, τα οποία παράλληλα κεντρίζουν το ενδιαφέρον λόγω του ανθρακί γυαλιστερού τους χρώματος.
Με την μέση τιμή της αμόλυβδης στα 1,717 ευρώ το λίτρο, ο παραπάνω τίτλος είναι πιο επίκαιρος από ποτέ. Ο Έλληνας οδηγός πονάει κάθε φορά που χαϊδεύει το γκάζι, για αυτό και τα οικονομικά σε κατανάλωση οχήματα αποτελούν επίκεντρο του ενδιαφέροντός του. Παρακάτω παρουσιάζουμε 3 από τα οικονομικότερα μοντέλα από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες της αγοράς.
Η ξεχωριστή σχεδίαση (κυρίως της κεντρικής κονσόλας), ο ευχάριστος διάκοσμος και η προσεγμένη ποιότητα συνθέτουν το εσωτερικό του μίνι Toyota
Ποιοτικά, τα πλαστικά που συναντώνται στην καμπίνα είναι σκληρά με καλή υφή, ενώ πιο μαλακό είναι μόνο το μαύρο τμήμα από την πλευρά του συνοδηγού. Η συναρμογή τους ικανοποιεί στην πλειοψηφία τους, γεγονός που αποδεικνύεται και από την απουσία ενοχλητικών τριγμών. Τέλος, για την αποθήκευση μικροαντικειμένων υπάρχουν θήκες στις πόρτες και πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων, ενώ αντί για ντουλαπάκι από την πλευρά του συνοδηγού, υπάρχει ένας αποσπώμενος υφασμάτινος φάκελος. Με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους, το πορτ μπαγκάζ των 32 λτ. επαρκεί για το τρίγωνο, τον πυροσβεστήρα και άλλα απαραίτητα. Με την αναδίπλωση της διαιρούμενης πλάτης φτάνει στα 242 λτ.
Κινητήρας
O πιο οικονομικός κινητήρας στη γκάμα του iQ είναι ο 998 κ.εκ. με τους 68 ίππους. Αυτός καταφέρνει κατανάλωση της τάξης των μόλις 4,3 λίτρων, που συνεπάγεται ρύπους CO2: 99 γρ./χιλιόμετρο, που σημαίνει και εδώ μηδενικά τέλη ταξινόμησης. Οι τιμές κατανάλωσης για την πόλη και τον αυτοκινητόδρομο είναι τα 5,1/4,0 λίτρα/100 χιλιόμετρα αντίστοιχα. Τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 14,7 δλ. αντίστοιχα ενώ η τελική του ταχύτητα είναι τα 150 χ.α.ω.
Στο δρόμο
Το iQ προσφέρει πολύ καλή σταθερότητα και δε θα προκαλέσει τάσεις ανασφάλειας στον οδηγό του, καθώς μπορεί να κινείται άνετα στις ευθείες της εθνικής οδού με ταχύτητες γύρω στα 140 χλμ./ώρα ή και παραπάνω. Επιπλέον, η ανάρτησή του με τη μαλακή ρύθμιση εξασφαλίζει καλή άνεση στους επιβάτες και μόνο σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες ο πίσω άξονας θα αναπηδήσει και θα αντιδράσει με ξερό σχετικά τρόπο. Επίσης, παρά το κοντό μεταξόνιο των 2 μέτρων, το αμάξωμα του iQ δεν εμφανίζει έντονη "νευρικότητα" όταν περνάει από συνεχόμενες ανωμαλίες του οδοστρώματος, γεγονός που ενισχύει το αίσθημα της ασφάλειας. Εξίσου ασφαλές είναι και σε μια διαδρομή με στροφές, όπου εμφανίζει σίγουρο πάτημα αλλά και αισθητές κλίσεις, οι οποίες θέτουν κυρίως και τα όρια στις… ορέξεις του οδηγού. Σημαντική είναι και η συμβολή του ηλεκτρονικού συστήματος ευστάθειας (VSC), καθώς αυξάνει τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας, διακόπτοντας κάθε πιθανή τάση αποσταθεροποίησης του αμαξώματος ή ολίσθησης των κινητήριων τροχών.
Τιμές
Από 13.200€ ξεκινούν οι τιμές του μίνι της Toyota ενώ στην περίπτωση απόσυρσης από 12.287€.

 
 Μοντέλα που...λένε και δεν καίνε!
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Κατηγορία Μίνι
- Fiat 500 0,9 Τwinair
- smart fortwo coupe (61 MHD)
- Toyota iQ 1.0
Κατηγορία Μικρά
- Daihatsu Sirion 1.0
- Mitsubishi Colt 1.3 AS&G
- Opel Corsa 1.0
Κατηγορία Μικρομεσαία
- Ford Focus 1.6 150 PS
- Seat Leon 1.2 TSI Ecomotive
- VW Golf 1.2 TSI