Διαβάστηκε από 37327αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:3/5/2011
H νέα 3η γενιά του δημοφιλούς μικρομεσαίου Ford κάνει περισσότερο zoom σε τεχνολογία και ποιότητα και… νετάρει σε οδική συμπεριφορά αποτελώντας το πληρέστερο -από ποτέ- Focus.
Δεκατρία χρόνια μετά την παρουσίαση του 1ης γενιάς Focus και επτά από τη 2η, η Ford λανσάρει την 3η κατά σειρά γενιά του Focus, μοντέλο που είναι γνωστό σε όλες της Ηπείρους, αλλά όχι με την ίδια μορφή και γενικότερα χαρακτηριστικά. Όλα αυτά τα έτη, έχει διαγράψει μία λαμπρή σταδιοδρομία ξεπερνώντας σε πωλήσεις τα 10 εκατομμύρια οχήματα, ενώ και στην Ελλάδα έχει σημειώσει καλή πορεία, κατακτώντας το 2006, την 1η θέση της συνολικής κατάταξης.
Στο εσωτερικό καμία ομοιότητα δεν υπάρχει σε σχέση με το προγενέστερο μοντέλο. Σχεδιαστικά, χαρακτηρίζεται από την φαρδιά και "φορτωμένη" κεντρική κονσόλα, τους κάθετους αεραγωγούς και τα νεύρα που το διατρέχουν, στοιχεία που του χαρίζουν την απαιτούμενη φρεσκάδα, χωρίς αυτό να σημαίνει απαραίτητα ότι είναι κομψό, όπως ισχύει και για το νέο ελαφρώς μεγαλύτερο από πριν 4κτινο (από 3 ακτινών) τιμόνι.
Το ταμπλό στο μεγαλύτερο μέρος του, αποτελείται από πολύ καλής ποιότητας παχύ αφρώδες υλικό, ενώ σχεδιαστικά είναι μοντέρνο αλλά σχετικά "φορτωμένο".
Μοντέρνος είναι ο πίνακας οργάνων, με το λευκό φωτισμό και τους μπλε δείκτες, ενώ εντυπωσιάζει η πλαφονιέρα, τεχνολογίας LED και εναλλαγή του χρώματος του κρυφού φωτισμού σε διάφορα τμήματα του εσωτερικού (στην πλουσιότερη έκδοση Titanium). Το πορτ μπαγκάζ έχει μεγάλο άνοιγμα και τετραγωνισμένο σχήμα, αλλά η χωρητικότητα των 316 λτ. με την στάνταρ ρεζέρβα ανάγκης είναι μικρή συγκριτικά με τον ανταγωνισμό. Με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος δημιουργείται ενιαίο επίπεδο δάπεδο και φτάνει έως τα 1.101 λτ.
Κινητήρας
Με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων Ecoboost που αποδίδει 150 ίππους η μέση τιμή κατανάλωσης είναι τα 6,0 λίτρα/100 χιλιόμετρα με τις εκπομπές ρύπων CO2 να είναι τα 139 γρ./χιλιόμετρο (139¤ τέλη κυκλοφορίας). Οι τιμές κατανάλωσης για την πόλη και τον αυτοκινητόδρομο είναι τα 7,7/5,0 λίτρα/100 χιλιόμετρα αντίστοιχα. Τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 8,7 δλ. αντίστοιχα ενώ η τελική του ταχύτητα είναι τα 212 χ.α.ω.
Στο δρόμο
Κινούμενο στις ευθείες είναι ιδιαίτερα σταθερό σε γρήγορες ταχύτητες τις οποίες μάλιστα δεν αντιλαμβάνεται ο οδηγός (και οι υπόλοιποι επιβάτες). Περνώντας σε μια απαιτητική επαρχιακή διαδρομή με στροφές, το νέο Focus παρουσιάζεται ουδέτερο με λογικές κλίσεις και με αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και με τη σύμπραξη του στάνταρ συστήματος Torque Vectoring Control (ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό) αλλά και των φαρδύτερων μετατροχίων στρίβοντας με σιγουριά ακόμα και υπό πίεση. Όσον αφορά στη ληφθείσα αίσθηση είναι λιγότερο σπορτίφ από πριν, εξαιτίας της βελτιωμένης άνεσης, ωστόσο δεν παύει να ικανοποιεί τον οδηγό του.
Τιμές
Οι τιμές του ολοκαίνουργιου Focus ξεκινούν στην έκδοση με τον κινητήρα 1,6 Turbo των 150 ίππων από 21.340¤