Διαβάστηκε από 58174αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:6/7/2011
Η μετατροπή ενός απλού βενζινοκίνητου αυτοκινήτου σε υγραεριοκίνητο μπορεί σήμερα να γίνει σχεδόν σε κάθε τύπο κινητήρα. Είναι σημαντικό φυσικά, ο άνθρωπος που θα κάνει τη μετατροπή να ξέρει καλά τη δουλειά του, να διαθέτει συγκεκριμένες γνώσεις και απόλυτη εξειδίκευση.
Τα βασικά μέρη της μετατροπής*
*(ανάλογα με το μοτέρ και την τεχνολογία μπορεί να διαφέρουν λίγο) Η πίεση στην οποία βρίσκεται το υγραέριο στο ρεζερβουάρ αρκεί προκειμένου αυτό να φτάνει στον ρυθμιστή πίεσης ή εξαεριωτή. Εκεί, το υγραέριο μετατρέπεται από υγρή σε αέρια μορφή και διοχετεύεται μέσω ενός σωλήνα στο φίλτρο υγραερίου και έπειτα στη μπεκιέρα προκειμένου να ψεκαστεί στον κινητήρα για να γίνει η καύση.
Για τον έλεγχο των λειτουργιών αυτών, υπεύθυνος είναι ένας ηλεκτρονικός εγκέφαλος που εφόσον τεθεί σε λειτουργία παρακάμπτει τον βασικό εγκέφαλο του αυτοκινήτου, λειτουργώντας όμως σε σχέση με τη μπεκιέρα στους ίδιους παλμούς. Αυτό σημαίνει ότι δε μπερδεύει τον εργοστασιακό εγκέφαλο αλλά ούτε φθείρει και τα εσωτερικά μέρη του κινητήρα. Κατά την εκκίνηση του κινητήρα λοιπόν, η λειτουργία γίνεται με βενζίνη και περιμένουμε ώσπου ο δείκτης της θερμοκρασίας του κινητήρα να φτάσει τους 30 με 40 βαθμούς Κελσίου, προκειμένου, είτε μέσω του σχετικού διακόπτη, είτε αυτόματα να επιλεγεί το υγραέριο για καύσιμο. Από εκεί και πέρα, τα πάντα λειτουργούν όπως με τη βενζίνη.
Info: Η παραπάνω περιγραφή λειτουργίας είναι γενική.
Πλέον υπάρχουν στην αγορά πολλά διαφορετικά
συστήματα υγραεριοκίνησης που διαφέρουν σε κάποια σημεία μεταξύ τους. Για παράδειγμα, όσα απευθύνονται
σε κινητήρες άμεσου ψεκασμού, χρησιμοποιούν την υπάρχουσα μπεκιέρα του αυτοκινήτου. Κάποια άλλα δεν έχουν εξαεριωτή, αφού πραγματοποιούν υγρό και όχι
αέριο ψεκασμό. Επίσης, σε ορισμένα, ο κινητήρας
μπορεί από την αρχή να λειτουργεί με υγραέριο, δίχως να έχει φτάσει κοντά στους 90 βαθμούς Κελσίου η
θερμοκρασία του. Τέλος, υπάρχουν και τεχνολογίες που επιτρέπουν στο μοτέρ να λειτουργεί με υγραέριο από και μέχρι συγκεκριμένες στροφές της λειτουργίας του.
Ο διακόπτης που βρίσκεται κοντά στον οδηγό, τού επιτρέπει να επιλέγει με ποια μορφή καυσίμου (υγραέριο ή βενζίνη) θέλει να συνεχίσει την πορεία του. Οι λυχνίες LED δείχνουν το βαθμό πλήρωσης του ρεζερβουάρ υγραερίου.
Εκτός από τα ρεζερβουάρ σε σχήμα ρεζέρβας, μπορεί κανείς να επιλέξει μεγαλύτερα, κυλινδρικού σχήματος που τοποθετούνται αναγκαστικά στο πορτμπαγκάζ.