Διαβάστηκε από 21494αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:21/6/2011
Καμία διαφορά στις επιδόσεις, στην ποιότητα λειτουργίας και στην οδική του συμπεριφορά δεν παρουσιάζει το υγραεριοκίνητο Spark
Το Chevrolet Spark είναι ένα από τα μίνι που μας κέντρισαν το ενδιαφέρον. Κάτι η μοντέρνα του σχεδίαση, κάτι η ευελιξία του στην πόλη, κάτι ο οικονομικός του χαρακτήρας, η πρακτικότητα και η υψηλή του σχέση τιμής-αξίας, μας έκαναν να δώσουμε δαγκωτή ψήφο εμπιστοσύνης στο μικρό Chevrolet. Σήμερα, το Spark ξανακάνει αισθητή την παρουσία του όντας διαθέσιμο και με κιτ υγραεριοκίνησης, αφού η ελληνική αντιπροσωπεία ανταποκρίθηκε άμεσα στα νέα δεδομένα της αγοράς. Όπως τα Cruze, Orlando και Captiva, έτσι και το Spark είναι διαθέσιμο, τόσο κατά την αγορά, όσο και εκ των υστέρων, με ένα πιστοποιημένο σύστημα υγραεριοκίνησης της καταξιωμένης ιταλικής φίρμας Tartarini.
Η μόνη διαφορά στο μοντέρνο, καλοφτιαγμένο και πρακτικό εσωτερικό του Spark έχει να κάνει με την τοποθέτηση αριστερά και κάτω του ταμπλό του ειδικού διακόπτη για την εναλλαγή καυσίμου
Στο εσωτερικό τίποτα δεν τρίζει, και δεν υπάρχει καμία κατασκευαστική αστοχία, ενώ ο πίνακας οργάνων που θυμίζει αντίστοιχο μοτοσικλέτας πραγματικά σου φτιάχνει το κέφι. Η μόνη διαφορά εδώ έχει να κάνει με το κουμπί που ενεργοποιεί την υγραεριοκίνητη λειτουργία κάτω και αριστερά στο ταμπλό. Η τιμή του μοντέλου ξεκινά από τα 8.980 ευρώ, ενώ η μετατροπή του σε υγραεριοκίνητο χρεώνεται 1.300 ευρώ επιπλέον.
1.000 ευρώ όφελος το χρόνο
Το μεγάλο πλεονέκτημα του υγραερίου είναι η μικρή επιβάρυνσή του με φόρους με αποτέλεσμα να έχει τη μισή και πλέον τιμή από τη βενζίνη (1,7 ευρώ/λτ. η αμόλυβδη και 0,79 ευρώ/λτ. το υγραέριο στο σταθμό ανεφοδιασμού που επιλέξαμε). Αν και σε λτ./100χλμ η κατανάλωση είναι μεγαλύτερη με το υγραέριο (1,5-2 λτ./100 χλμ.), στην περίπτωση του Spark λόγω του μικρού κυβισμού του κινητήρα, η διαφορά που προέκυψε από τις μετρήσεις μας είναι μόλις 0,4 λτ./100 χλμ. Έτσι, το όφελος είναι ακόμη μεγαλύτερο για τον καταναλωτή. Με δεδομένη μια μέση τιμή 15.000 χλμ. το χρόνο, το όφελος φτάνει στα 1.005 ευρώ ετησίως. Με αρκετά μποτιλιαρίσματα και τον κλιματισμό συνεχώς σε λειτουργία, η μέση κατανάλωση της βενζίνης δεν ξεπέρασε τα 7,7 λτ./100 χλμ. Η αντίστοιχη τιμή για το υγραέριο ήταν 8,1 λτ./100 χλμ.
Κινητήρας
Το μηχανικό σύνολο των 995 κ.εκ. αποδίδει 63 ίππους και 87 Nm ροπής, ενώ τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 15,5 δλ. με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 154 χ.α.ω. Για τη λειτουργία βενζίνης η μέση τιμή κατανάλωσης είναι τα τα 7,7 λτ./100 χλμ., ενώ για το υγραέριο αυτή διαμορφώνεται στα 8,1 λτ./100 χλμ. (CO2 στη λειτουργία βενζίνης: 119 γρ./χιλιόμετρο).
Στο δρόμο
Φιλικό, ευέλικτο και άνετο, το Spark στο δρόμο κερδίζει τις εντυπώσεις τόσο εντός των τειχών της πόλεως, όσο και εκτός αυτής. Πολύ καλή είναι και η ποιότητα κύλισης, ενώ στη συνολική αίσθηση ποιότητας κατά την κίνηση συμβάλλει και η απουσία ενοχλητικών τριγμών. Εκτός πόλεως τώρα, το μακρύ μεταξόνιο των 2.375 μέτρων φροντίζει για τη σταθερότητα του συνόλου σε ένα δρόμο με στροφές, όπου η κύρια αντίδραση είναι η -ελεγχόμενη- υποστροφή. Στην ευθεία, εμφανίζει σίγουρο πάτημα και σχετικά μικρή ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους.