Διαβάστηκε από 18792αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:15/7/2011
Το πιο καινούριο στην αγορά
To νέο Focus (και το νέο C-Max) είναι από τα πρώτα μοντέλα στην ευρωπαϊκή γκάμα της Ford που διατίθενται με το σύστημα Active Park Assist. Για τον εντοπισμό ενός χώρου στάθμευσης, το σύστημα χρησιμοποιεί δύο αισθητήρες υπερήχων (έναν σε κάθε πλευρά του αυτοκινήτου) που σκανάρουν τα κενά ανάμεσα στα παρκαρισμένα αυτοκίνητα.
Οι χώροι αυτοί μπορούν να εντοπιστούν με ταχύτητες μέχρι 30 χλμ/ώρα. Μόλις ενεργοποιηθεί το σύστημα από ένα μπουτόν στην κεντρική κονσόλα όταν εντοπιστεί ο κατάλληλος χώρος προειδοποιεί τον οδηγό και με ένα ηχητικό σήμα και μέσω ένδειξης στο ταμπλό. O οδηγός λαμβάνει σαφείς οδηγίες στην οθόνη με απλά κείμενα και εικονίδια. Ο οδηγός ελέγχει το γκάζι και το φρένο και επιλέγει μία εμπρόσθια σχέση ή όπισθεν, ενώ το σύστημα κινεί το τιμόνι τελείως αυτόματα. Οι ελιγμοί παρκαρίσματος μπορούν να εκτελούνται με ταχύτητα μέχρι 10 χλμ./ώρα. Οι στάνταρ αισθητήρες παρκαρίσματος, μπροστά και πίσω, παράγουν τη συνήθη ηχητική προειδοποίηση μόλις το αυτοκίνητο πλησιάζει στα γύρω οχήματα. Σύμφωνα με τη Ford, το Active Park Assist μπορεί να ανιχνεύσει πότε τα άλλα αυτοκίνητα είναι παρκαρισμένα με διαφορετικό τρόπο - όπως όταν είναι ανεβασμένα στο κράσπεδο - και να ευθυγραμμίσει το αυτοκίνητο με τα άλλα παρκαρισμένα. Κόστος 230 ευρώ
Στο Ford Focus το σύστημα Active Park Assist προσφέρεται με το πακέτο Flex Pack 22, η αξία του οποίου είναι 230 ευρώ. Σε αυτή την τιμή
συμπεριλαμβάνονται και αυτόματα αναδιπλούμενοι καθρέπτες. Δεν μπορεί να τοποθετηθεί aftermarket.
1. Αφού ο οδηγός εντοπίσει τη διαθέσιμη θέση στάθμευσης, τότε πρέπει να ενεργοποιήσει τη λειτουργία αυτόματου παρκαρίσματος, μέσω του σχετικού κουμπιού που βρίσκεται μπροστά στο λεβιέ ταχυτήτων. 2. Οι σαφείς οδηγίες στην κεντρική οθόνη του Focus κάνουν τη ζωή του οδηγού ακόμα πιο εύκολη.
Η συνάδελφος Κατερίνα Παπανίκου έδειξε σαφή προτίμηση στο σύστημα του Ford Focus. Έχει τους δικούς της λόγους.
Η γνώμη της Κατερίνας
« • Το σύστημα του Focus το βρήκα πολύ εύκολο στο χειρισμό. Μου άρεσαν πολύ και τα μηνύματα που βγάζει.
• Θα έδινα τα 230 ευρώ που κοστίζει. Δεν θεωρώ ότι είναι πολλά τα λεφτά σε σχέση με την υπηρεσία που προσφέρει.
• Στην αρχή χρειάστηκε να ξεπεράσω το σοκ ότι το αυτοκίνητο γυρίζει μόνο το τιμόνι. Αλλά μόλις το συνήθισα μπορώ να πω ότι το απόλαυσα.
• Σίγουρα το σύστημα του Focus μου άρεσε περισσότερο από αυτό των Mercedes και VW. Mε αξιολόγηση από το 1 ως το 5 του βάζω 5.
»
Το Auto Τρίτη λέει.... Το Ford Focus είναι το πιο καινούριο από τα 3 μοντέλα στο θέμα μας και συνεπώς φέρει την πιο εξελιγμένη, χρονικά, μορφή αυτόματου παρκαρίσματος που υπάρχει στα προσιτά μοντέλα της αγοράς. Μας άρεσαν πολύ τα εξαιρετικής ευκρίνειας και άμεσα κατανοητά γραφικά και μηνύματα που εμφανίζονται στην οθόνη της κεντρικής κονσόλας.
Σε επίπεδο χρηστικότητας, το Park Assist του Focus είναι εξαιρετικό. Πάντως, έδειξε να παρκάρει τελικά το αυτοκίνητο σε ελάχιστα μεγαλύτερη απόσταση σε σχέση με τα άλλα δύο. Συγκεκριμένα μετρήσαμε από τον τροχό μέχρι το πεζοδρόμιο 26 πόντους απόσταση.