Διαβάστηκε από 18792αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:15/7/2011
Απλό και καλό
Το σύστημα ενεργής υποβοήθησης στάθμευσης (Active Park Assist) της Mercedes το δοκιμάσαμε σε μια A180. Λειτουργεί για ταχύτητες μέχρι 35 χλμ./ώρα ανιχνεύοντας το διαθέσιμο χώρο για παρκάρισμα. Αυτός θα πρέπει να είναι κατά 1,3 μέτρο μεγαλύτερος του μήκους του αυτοκινήτου, από όποια μεριά και να προσπαθήσει να παρκάρει ο οδηγός, ο οποίος θα πρέπει να ενεργοποιήσει και το φλας προς την πλευρά που βρίσκεται η επιλεγμένη θέση. Μόλις το σύστημα τεθεί σε λειτουργία και ο οδηγός επιλέξει την όπισθεν, τότε, οι ηλεκτρομηχανισμοί φροντίζουν για τις απαραίτητες κινήσεις του τιμονιού που θα φέρουν το αυτοκίνητο στη σωστή θέση. Ο οδηγός, το μόνο που έχει να κάνει είναι να ελέγχει το πεντάλ το γκαζιού και του φρένου.
Το αυτόματο σύστημα της Mercedes ευθυγραμμίζει απόλυτα το αυτοκίνητο με αυτά που είναι παρκαρισμένα εμπρός και πίσω. Η λειτουργία του είναι αρκετά απλή.
Το φλας πρέπει να παραμείνει ενεργοποιημένο, μέχρι η διαδικασία να ολοκληρωθεί. Σε περίπτωση που το αυτοκίνητο δεν χωράει στην επιλεγμένη από τον οδηγό θέση, το σύστημα θα ακυρώσει αυτόματα τη λειτουργία του. Κόστος 898 ευρώ (ενδεικτικό) To Αctive Park Assist στην Α-Class κοστίζει 898 ευρώ (ενδεικτική τιμή) και συνοδεύεται από το απλούστερο σύστημα ανίχνευσης εμποδίων Parktronic. Δεν τοποθετείται aftermarket και θα το δούμε επίσης στη νέα ML, στη B-Class και στη CLS. Συνδυάζεται τόσο με αυτόματο όσο και με χειροκίνητο κιβώτιο.
1.
Στην Α-Class, είναι μόνιμα επιλεγμένο το απλό σύστημα ειδοποίησης του οδηγού, όταν πλησιάζει κοντά στο πίσω αυτοκίνητο. Με το πάτημα του συγκεκριμένου κουμπιού στην κεντρική κονσόλα και τη χρήση του φλας, ενεργοποιείται το εξελιγμένο Active Park Assist.
2. Η βασική ένδειξη ότι το σύστημα έχει τεθεί σε λειτουργία είναι το γράμμα "Ρ" στην κάτω μικρή οθόνη του πίνακα οργάνων.
H συνάδελφος Ναυσικά Βασιλειάδου "γοητεύτηκε" περισσότερο από το σύστημα της Mercedes, ίσως και λόγω της ευκολίας που παρέχει η ψηλή θέση οδήγησης.
Η γνώμη της Ναυσικάς « • Αρχικά δυσκολεύτηκα πολύ με το σύστημα της Mercedes. Δεν ξέρω γιατί. Δεν είναι πάντως ιδιαίτερα δύσκολο στο χειρισμό του.
• Tο κόστος (ενδεικτικά 898 ευρώ) του συστήματος είναι λίγο μεγάλο αλλά αξίζει τον κόπο.
• Τελικά, αφού το συνήθισα το προτιμώ από το σύστημα της Ford και της VW.
Με αξιολόγηση από το 1 ως το 5 θα του έβαζα 4. Δεν του βάζω 5 απλά γιατί συνηθίζω να είμαι αυστηρή. »
Το Auto Τρίτη λέει.... Το σύστημα Active Park Assist της Mercedes δεν διαφέρει ιδιαίτερα από αυτό της Ford, παρά μόνο στο ότι ειδοποιεί τον οδηγό ότι έχει "διαβάσει" και εγκρίνει την επιλεγμένη θέση παρκαρίσματος, μόνο αφού αυτός επιλέξει την όπισθεν. Είναι αρκετά καλό σύστημα και συνδυάζεται αποτελεσματικά με την πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα που προσφέρει η ψηλή θέση οδήγησης της A-Class. Οι οδηγίες που προβάλλονται στην οθόνη του πίνακα οργάνων είναι απόλυτα κατανοητές.
Η Mercedes A-Class πάρκαρε αυτόματα σε απόσταση μόλις 10 εκατοστών από το κράσπεδο.