Διαβάστηκε από 18792αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:15/7/2011
Λύση για όλες και για όλα
Το σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος της Volkswagen παρουσιάζει και αυτό το δικό του ξεχωριστό ενδιαφέρον. Έχει αρκετά απλή και ασφαλή λειτουργία και όπως και στα άλλα δύο προηγούμενα συστήματα, ο οδηγός χρησιμοποιεί μόνο το φρένο και το γκάζι. Μάλιστα, στην περίπτωση του Passat CC της δοκιμής που είχε αυτόματο DSG κιβώτιο, δεν χρειάζεται ούτε καν να χρησιμοποιεί το γκάζι. Αφού ο οδηγός εντοπίσει την παράλληλη στο δρόμο διαθέσιμη θέση στάθμευσης, τότε ενεργοποιεί το σύστημα μέσω του σχετικού κουμπιού.
Το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός στη συνέχεια είναι ο έλεγχος των πεντάλ γκαζιού και φρένου, σε ταχύτητες που δεν πρέπει να ξεπερνούν τα 30 χλμ./ώρα. Μέσω της σχετικής κάμερας οπισθοπορείας, ο οδηγός παρακολουθεί την πορεία του οχήματος και την απόσταση από τα πιθανά εμπόδια. Σε κανονικές συνθήκες, η διαδικασία αυτή δεν απαιτεί χρόνο μεγαλύτερο των 15-20 δευτερολέπτων και ολοκληρώνεται όταν το αυτοκίνητο κάνει τη μικρή διορθωτική κίνηση προς τα εμπρός. Εκτός από την κάμερα οπισθοπορείας, η οθόνη πληροφόρησης του οδηγού στον πίνακα οργάνων λειτουργεί και αυτή επικουρικά για πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία. Κόστος 145 ευρώ
Το αυτόματο Park Assist της VW τοποθετείται με κόστος 145 ευρώ στο Passat CC. Με διαφορετικές τιμές μπαίνει και στα Golf, Golf Plus, Touran, Tiguan, Sharan και Passat. Δεν μπορεί να τοποθετηθεί after market αλλά μόνο από το εργοστάσιο μέσω της παραγγελίας, όπως άλλωστε συμβαίνει και με τα άλλα δύο αυτοκίνητα (Ford Focus,
Mercedes A-Class) στο θέμα μας.
1. Το κουμπί ενεργοποίησης του Park Assist της VW βρίσκεται δίπλα στον επιλογέα ταχυτήτων του Passat CC. O οδηγός επιλέγει είτε αυτό είτε το απλό σύστημα ειδοποίησης, όταν το αυτοκίνητο πλησιάσει πολύ στο πίσω παρκαρισμένο. 2.
Στην κατανοητή απεικόνιση στον πίνακα οργάνων, οι οδηγίες προς τον οδηγό είναι σαφείς.
H Αγγελική Καραχάλιου είναι αρκετά έμπειρη οδηγός. Με το σύστημα της VW ένιωσε πραγματικά "ξέγνοιαστη".
Η γνώμη της Αγγελικής « • Το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος του Passat CC το βρήκα πολύ εξυπηρετικό. Μου άρεσαν τα μηνύματα στην κεντρική οθόνη. Παράλληλα, είχα και τη δυνατότητα να βλέπω τι γίνεται πίσω μέσω της κάμερας οπισθοπορείας.
• Τα 145 ευρώ για την τοποθέτηση είναι λίγα για αυτά που μου προσφέρει.
• Γενικά το Passat CC έχει έντονα κουπέ στιλ, κάθεσαι χαμηλά και δεν έχεις ιδανική περιφερειακή ορατότητα. Αν δεν υπήρχε και αυτό το σύστημα ίσως αγχωνόμουν πολύ αυτοκίνητο.
• Θα επέλεγα το σύστημα του Passat CC. »
Το Auto Τρίτη λέει.... Αν μη τι άλλο, το Passat CC δεν είναι μικρό αυτοκίνητο και ένα τέτοιο σύστημα εξυπηρετεί πολύ, ειδικά τις γυναίκες. Είναι ιδιαίτερα ολοκληρωμένη τεχνολογία που επιτρέπει στο αυτοκίνητο της VW να παρκάρει με ακρίβεια χιλιοστού. Ο συνδυασμός των οδηγιών στον πίνακα οργάνων αλλά και της εικόνας από την κάμερα οπισθοπορείας, παρέχουν ολοκληρωμένη εικόνα στον οδηγό. Με το αυτόματο κιβώτιο DSG μάλιστα, ο οδηγός δεν αναγκάζεται ούτε καν να πατήσει το γκάζι, ελέγχοντας έτσι μόνο το φρένο.
Και το VW Passat CC πάρκαρε λίγο μακριά από το κράσπεδο (περίπου 21 πόντοι). Ωστόσο δεν κρίνεται ενοχλητικά μεγάλη απόσταση.