Διαβάστηκε από 26672αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:6/7/2011
Mε σπορτίφ αλλά όχι ακραία οδικά χαρακτηριστικά, το Mazda3 MPS εκφράζει άμεσα τον ειδικό του χαρακτήρα
Η "Ιαπωνική" επιλογή της παρέας χρησιμοποιεί τον κωδικό 3 MPS και μας έρχεται από τη Mazda. Βασισμένο πάνω στα νορμάλ Mazda3, το MPS αναλαμβάνει να εξάπτει τη μέγιστη δυνατή οδηγική απόλαυση που μπορεί να προσφέρει ένα Mazda3. Εκ πρώτης όψεως, ο καθένας θα καταλάβει ότι πρόκειται για την κορυφαία έκδοση του μικρομεσαίου Mazda, κάτι που οφείλεται αρχικά στο μεγάλο εμπρός αεραγωγό, στον ανασχεδιασμένο με σπορτίφ στοιχεία και μεγάλη εισαγωγή αέρα προφυλακτήρα, στις 18 ιντσών ζάντες αλουμινίου στα τονισμένα μαρσπιέ και, τέλος, στις διπλές απολήξεις των εξατμίσεων και στην ευμεγέθη αεροτομή στο πίσω μέρος.
Oι σπορτίφ αναφορές εντοπίζονται στις επενδύσεις του εσωτερικού, καθώς και στη χρήση ορισμένων τμημάτων αλουμινίου
Στην έκδοση MPS ο διάκοσμος έχει σπορτίφ καταβολές, περιλαμβάνοντας πινελιές χρωμίου, πιο σπορ αισθητικής πίνακα οργάνων, ενώ ανάμεσα στο ταχύμετρο και στο στροφόμετρο βρίσκεται μία νέα ένδειξη για την πίεση του υπερσυμπιεστή (turbo boost gauge) με φωτισμό LED. Ανασχεδιασμένα είναι και τα δερμάτινα-υφασμάτινα καθίσματα, που προσφέρουν σχετικά καλή στήριξη. Οι χώροι είναι καλοί για 4 επιβάτες και τις αποσκευές τους, με το σχετικό χώρο για εκείνες να ανέρχεται στα 340 λίτρα. 34.750
Κινητήρας
Το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο του ταχύτερου Mazda 3, είναι το μόνο της παρέας που ξεπερνά τα 2 λίτρα, με τη χωρητικότητα να αγγίζει τα 2,3 λίτρα. Η ιπποδύναμη είναι της τάξης των 260 ίππων, και οι επιδόσεις κυμαίνονται στα 6,1 δλ. για τα 0-100 χ.α.ω. και τα 250 χ.α.ω. τελικής ταχύτητας. Η μέση κατανάλωση είναι τα 9,6 λίτρα/100 χιλιόμετρα, με τις εκπομπές ρύπων CO2 να κυμαίνονται στα 224 γρ./χιλιόμετρο.
Στο δρόμο
Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σκληρή, παρουσιάζοντας έτσι νευρικότητα σε διαδοχικές ανωμαλίες και χτυπήματα σε εγκάρσιες, ωστόσο φροντίζει για την πολύ καλή σταθερότητά του και τις μικρές κλίσεις του αμαξώματος σε δρόμο με στροφές. Η αυξημένη ισχύς και ροπή του κινητήρα περνούν στους εμπρός τροχούς μέσω ενός πολύ καλού σε αίσθηση και κοντής κλιμάκωσης κιβωτίου, που συνδυάζεται με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης LSD. Το Mazda3 MPS με όλα αυτά καθίσταται ιδιαίτερα γρήγορο σε κάθε είδους δρόμο, ενώ, σε αντίθεση με το παρελθόν, το πίσω μέρος ακολουθεί πιστά την πορεία του μπροστινού, ακόμα και σε υπερβολές του οδηγού.