Διαβάστηκε από 26672αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:6/7/2011
Σαφώς βελτιωμένο είναι το αυτοκίνητο σε ό,τι αφορά στους κραδασμούς και στις ταλαντώσεις που μεταφέρει στο εσωτερικό
Ελαφρώς πιο πολιτισμένο, ομοιογενές και απόλυτο είναι το νέο Civic Type R σε σχέση με το προηγούμενο. Αυτό δε σημαίνει ότι έχει νοθευτεί ο σπορ χαρακτήρας του, απλώς η ανάρτηση έχει πιο καλά ισορροπημένη ρύθμιση ανάμεσα στην παροχή άνεσης και στην οδική συμπεριφορά και εύλογα δεν κουράζει τους επιβάτες από συνεχείς οδικές ανωμαλίες.
Πάντως η ανάρτηση σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπει την εμφάνιση μεγάλων κλίσεων στις στροφές, ευνοώντας τη γρήγορη οδήγηση. Από εκεί και πέρα, ο οδηγός "κουμπώνει" σε ένα κορυφαίο -από πλευράς στήριξης- κάθισμα και αναγνωρίζει αμέσως στο δρόμο την πολύ καλή ακαμψία του μοντέλου.
Πολλοί το χαρακτηρίζουν "διαστημικό" όπως και το εξωτερικό. Όπως και να χει οι χώροι είναι πολύ καλοί, καθώς και η εργονομία
Το εσωτερικό του Type R δεν έχει μεγάλες διαφορές σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Το ταμπλό εμπρός από τον οδηγό συνεχίζει να είναι χωρισμένο σε δύο επίπεδα, με συνδυασμό ψηφιακών και αναλογικών ενδείξεων και βασικό χρώμα το κόκκινο πλέον και όχι το μπλε, όπως στα πεντάθυρα Civic. Η σχεδίαση είναι η γνωστή και φουτουριστική που έχουμε πολλάκις επαινέσει, συνδυασμένη όμως με κάποιες σπορτίφ πινελιές, όπως ο επιλογέας και τα πεντάλ από αλουμίνιο και οι κόκκινες ραφές στο τιμόνι και σε κάποια άλλα σημεία. Η ποιότητα είναι πολύ καλή, με μαλακά πλαστικά σε κάποια τμήματα και εξίσου καλή συναρμολόγηση. Ο χώρος αποσκευών είναι εντυπωσιακός από πλευράς περιεχόμενου όγκου, με 485 λίτρα, ενώ η τιμή ξεκινά από τα 31.820 ευρώ.
Κινητήρας
Το δίλιτρο σύνολο της ιαπωνικής κατασκευής είναι και το μοναδικό ατμοσφαιρικό της παρέας. Κατά παράδοση είναι πολύστροφο, ενώ η απόδοση του φτάνει τους 201 ίππους. Τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 6,6 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 235 χ.α.ω. Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 9,1 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι τα 215 γρ./χιλιόμετρο.
Στο δρόμο
Το τιμόνι έχει γενικά καλή αίσθηση και πολύ περιορισμένα σημεία, που να θεωρείται ελαφριά. Η πρόσφυση είναι ικανοποιητική, αν και περιορίζεται κάπως, όταν ο οδηγός "κλείνει" πολύ το τιμόνι και πιέζει με το γκάζι, οπότε και εμφανίζεται υποστροφή. Η υπερστροφή συνεχίζει να ανήκει στο ρεπερτόριο και αυτής της γενιάς Civic Type-R, όχι όμως με την ένταση που γνωρίζαμε στο προγενέστερο. Όλα αυτά βέβαια με το VSA (σύστημα ευστάθειας) στη θέση "OFF", διότι όταν αυτό λειτουργεί, είναι πολύ λιγότερες οι "ατασθαλίες" που θα αντιληφθεί ο οδηγός. Στην εθνική οδό, ακόμη και με υψηλές ταχύτητες, η σταθερότητα είναι πολύ καλή. Θετικές σχετικά εντυπώσεις άφησαν τα φρένα.
Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση και ελέγχει άμεσα και φαινόμενα υπερστροφής