8 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Ford Fiesta 1,0 EcoBoost
Μίνι - Μικρά
78.341 Επισκέψεις στο άρθρο (29/1/2015)
Ford Fiesta 1,0 EcoBoost - Full Eco με πολύ Boost
Όταν για τρεις συνεχόμενες χρονιές έχεις αποσπάσει τον τίτλο «Καλύτερος Κινητήρας της Χρονιάς» και η Επιτροπή σε εκθειάζει ως ένα από τα καλύτερα παραδείγματα μηχανολογίας κινητήρων, τότε έχεις κάθε λόγο να αισθάνεσαι περήφανος και σίγουρος για τον εαυτό σου. Ο λόγος φυσικά για τον 3κύλινδρο 1.000άρη κινητήρα της Ford ο οποίος είναι ένα πραγματικό έργο τέχνης που συνδυάζει τις εξαιρετικές επιδόσεις με την οικονομία καυσίμου και τις χαμηλές εκπομπές CO2.
O 1,0 EcoBoost συναντάται, βέβαια, σε πολλά μοντέλα της Ford (Fiesta, Focus, B-MAX, C-MAX), ωστόσο στην περίπτωση του Fiesta είναι που οι εξαιρετικές επιδόσεις συνδυάζονται με τα μηδενικά τέλη καθώς οι εκπομπές CO2 είναι 99 γρ./χλμ, τόσο στην έκδοση των 100, όσο και των 125 ίππων. Πιο συγκεκριμένα, το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 10,6 και 9,6 δλ. αντίστοιχα, ενώ οι ρεπρίζ 60-100 και 80-100 χλμ./ώρα με 4η και 5η ολοκληρώνονται σε 9,8/8,2 και 15,8/13,9 δλ. αντίστοιχα, τιμές δηλαδή που είναι πολύ καλές για την κατηγορία.
Ωστόσο, στα παραπάνω, δηλαδή στις σβέλτες επιδόσεις, πρέπει να προσθέσετε και την οδηγοκεντρική συμπεριφορά του μικρού της Ford, ώστε… να δέσει το γλυκό. Το Fiesta, λοιπόν, είτε στην έκδοση των 100, είτε των 125 ίππων έχει κοφτερό τιμόνι, αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, στιβαρό πλαίσιο και σε κάθε είδους διαδρομή χαίρεσαι να πιέζεις βαθιά το πεντάλ του στο πάτωμα. Αλλωστε, η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι 4,3 λτ./100 χλμ., τιμή που δεν αποκλίνει πολύ από την πραγματικότητα. Και αυτό είναι ένας σημαντικό λόγος για να πατάς άφοβα το γκάζι...
Ωστόσο, στα παραπάνω, δηλαδή στις σβέλτες επιδόσεις, πρέπει να προσθέσετε και την οδηγοκεντρική συμπεριφορά του μικρού της Ford, ώστε… να δέσει το γλυκό. Το Fiesta, λοιπόν, είτε στην έκδοση των 100, είτε των 125 ίππων έχει κοφτερό τιμόνι, αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, στιβαρό πλαίσιο και σε κάθε είδους διαδρομή χαίρεσαι να πιέζεις βαθιά το πεντάλ του στο πάτωμα. Αλλωστε, η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι 4,3 λτ./100 χλμ., τιμή που δεν αποκλίνει πολύ από την πραγματικότητα. Και αυτό είναι ένας σημαντικό λόγος για να πατάς άφοβα το γκάζι...
High Tech
O 1,0 EcoBoost κινητήρας της Ford είναι ένα μηχανολογικό διαμάντι. Ενδεικτικά, διαθέτει μεταβλητό χρονισμό και για τους δύο εκκεντροφόρους, ειδικά σχεδιασμένη τουρμπίνα που περιστρέφεται μέχρι και με 240.000 στροφές το λεπτό για μηδενικό turbo lag (σχεδόν διπλάσιες στροφές συγκριτικά με τα κινητήρια σύνολα των αγωνιστικών της F1), overboost για ακόμα πιο γρήγορα προσπεράσματα, ελαχιστοποιημένες εσωτερικές τριβές, υψηλής πίεσης και μεγάλης ακρίβειας σύστημα ψεκασμού, ενώ μιλώντας με νούμερα, στην έκδοση των 140 PS έχει μάλιστα την μεγαλύτερη ειδική ισχύ (PS/Lt) στην κατηγορία του.
Renault Clio 1,5 dCi 90 PS - 7,7 δλ. και 90 γρ./χλμ.
Τα παραπάνω δύο νούμερα αποδεικνύουν περίτρανα πως ο «πασπαρτού» 1,5 dCi κινητήρας της συνεργασίας Renault-Nissan αποτελεί ένα από τα καλύτερα δείγματα στην κατηγορία αφού συνδυάζει τις σβέλτες επιδόσεις με την οικονομία καυσίμου. Συγκεκριμένα, ο εν λόγω κινητήρας κάτω από το καπό του Renault Clio αποδίδει 90 ίππους και 220 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. εξασφαλίζοντας καλές επιδόσεις. Αναλυτικά, το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 10,5 δλ., ενώ καλό είναι το νούμερο για το 60-100 χλμ./ώρα με 4η (7,7 δλ.). Αναφορικά με την μέση κατανάλωση αυτή ανέρχεται στα 3,5 λτ./100 χλμ., ενώ πολύ χαμηλές είναι και οι εκπομπές CO2 (90 γρ./χλμ.). Το νούμερο αυτό βέβαια δεν «κάνει» κάποια διαφορά στα τέλη κυκλοφορίας -και πάλι δεν πληρώνεις τέλη- είναι όμως ένα νούμερο εντυπωσιασμού αφού είναι αντίστοιχο υβριδικών προτάσεων…
Toyota Yaris 1.4 D-4D - 6σφαιρο!
Το Toyota Yaris 1,4 D-4D είναι μία από τις καλύτερες προτάσεις στην κατηγορία του καθώς τα καταφέρνει περίφημα σε πολλαπλούς τομείς. Για παράδειγμα είναι ευέλικτο, ευρύχωρο, έχει καλή ποιότητα κύλισης, ασφαλή οδική συμπεριφορά και συνοδεύεται από καλή τιμή. Στην προκειμένη περίπτωση, όμως, θα επικεντρωθούμε στον… 6σφαιρο κινητήρα του. Κάτω από το καπό του, λοιπόν, βρίσκεται ο 1,4 D-4D της Toyota που αποδίδει 90 άλογα και έχει 205 Nm ροπής. Τα νούμερα αυτά δεν εντυπωσιάζουν αυτά καθΆ αυτά καθώς αντίστοιχα έχει και ο ανταγωνισμός, ωστόσο εκεί που το Yaris υπερτερεί είναι στο κιβώτιο. Αυτό διαθέτει 6 σχέσεις και έχει εξαιρετική κλιμάκωση με αποτέλεσμα όταν βρίσκεσαι στο κάθισμα του οδηγού να κινείσαι συνεχώς σβέλτα και χωρίς μεγάλες απαιτήσεις σε καύσιμο. Θα μπορούσαμε μάλιστα να πούμε πως το shift indicator σε παροτρύνει πολλές φορές να κατεβάσεις σχέση (άρα και να ανεβάσεις στροφές) που σημαίνει και σβέλτη οδήγηση. Πως μεταφράζονται τώρα αυτά σε νούμερα; Πέρα από τα μηδενικά τέλη κυκλοφοράς και το 3,8 λτ./100 χλμ. μέση κατανάλωση, σημειώστε πως το 0-100 ολοκληρώνεται σε 10,9 δλ., ενώ οι ρεπρίζ σου επιτρέπουν να προσπεράσεις με ευκολία στον αυτοκινητόδρομο.
Kia Rio 1,4 CRDi - Σβέλτα & οικονομικά
Με 90 ίππους κάτω από το καπό, 220 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.500 σ.α.λ., 6άρι κιβώτιο, κατανάλωση 3,6 λτ./100 χλμ. και 94 γρ. CΟ2/χλμ. το Kia Rio 1,4 CRDi ξεγελάει την εφορία και χαρίζει άφθονα χαμόγελα στο οδηγό του. Δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και είναι οικονομικό όχι μόνο όταν το οδηγείς χαϊδεύοντας το γκάζι, αλλά και πιέζοντάς το περισσότερο, όταν βρεις την κατάλληλη διαδρομή. Στο τελευταίο, βέβαια, μεγάλο ρόλο παίζουν η οδική του συμπεριφορά και η αίσθηση σιγουριάς που δίνει στον οδηγό. Αν μάλιστα και το feedback από το τιμόνι ήταν λιγότερο τεχνητό, τότε θα μιλούσαμε για μία άριστη επιλογή.
Kia Picanto 1,2 Sport - Έχει την χάρη
Η έκδοση Sport του Kia Picanto 1,2 έχει την δική της χάρη με το αισθητικό πακέτο που φορά. Δείχνει πολύ πιο δυναμική σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις, ενώ κατά βάθος διατηρεί τα βασικά πλεονεκτήματα του μοντέλου. Και ποια είναι αυτά; Μα φυσικά οι σβέλτες επιδόσεις και η οικονομία καυσίμου. Για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι, αν και τα 11,5 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα φαίνονται πολλά, ωστόσο είναι μία από τις καλύτερες επιδόσεις στην κατηγορία των μίνι, ενώ η κατανάλωση ανέρχεται στα 4,3 λτ./100 χλμ. Νούμερο επίσης ανταγωνιστικό δεδομένου ότι συνοδεύεται με εκπομπές ρύπων 100 γρ./χλμ. και άρα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Έχει και το όνομα λοιπόν, και την χάρη!
Πέρα από τις σβέλτες επιδόσεις που εξασφαλίζει ο 1.000άρης EcoBoost (φωτό), το Fiesta είναι ευχάριστο στο δρόμο εξαιτίας και της σπορτίφ οδικής του συμπεριφοράς.