Πόσο μετράνε οι τέσσερις κύλινδροι του Chevrolet Spark έναντι των τριών του ανταγωνισμού στα 1.000 κ.εκ; Μήπως η Chevrolet έχει και κάτι ακόμη;
(27/6/2011)
Πως μπορεί η Chevrolet να είναι τόσο δυνατή στη μίνι κατηγορία; Πίσω μόνο από τα τρία μεγαλύτερα ονόματα του ανταγωνισμού, Fiat, Toyota και Hyundai, τι είναι αυτό με το οποίο έχει προικίσει το Spark και ξεπερνάει όλους τους άλλους; Ο ένας παραπάνω κύλινδρος στα 1.000 κ.εκ.; Ή μήπως και η τιμή;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Μπορεί λοιπόν να πει κανείς πως οι τετρακύλινδροι κινητήρες μάλλον προτιμώνται στην κατηγορία. Δε χρειάζεται να ξέρει κανείς τεχνικές λεπτομέρειες για να ξεχωρίσει τους τρεις από τους τέσσερις κυλίνδρους. Ο ήχος και η τραχύτητα των τριών κυλίνδρων είναι εμφανής, ειδικά όταν συγκριθεί με τα πολύ πολιτισμένα τετρακύλινδρα μοτέρ όπως αυτό του Spark.Και έτσι η Chevrolet κερδίζει μπροστά από τα Peugeot και Citroen αλλά και τα άλλα τρικύλινδρα αδελφάκια της κατηγορίας, Nissan Pixo και Suzuki Alto, ενώ χωρίς συζήτηση ξεπερνά και άλλα τετρακύλινδρα μοντέλα όπως το Ford Ka ή το Renault Twingo.
Είναι όμως μόνο ο ένας κύλινδρος που κάνει τόση διαφορά; Η Chevrolet έχει δώσει δύο προίκες ακόμη στο μικρότερό της μοντέλο. Από τη μία είναι η πολύ επιθετική τιμολογιακή πολιτική που ασκεί, και έτσι μπορεί να πουλάει το Spark σε χαμηλότερη τιμή από όλο τον ανταγωνισμό.
Και αυτό είναι βασικό σε μία κατηγορία όπου τα 1.000 ευρώ είναι ήδη το 10% της αξίας του αυτοκινήτου και οι διαφορές κρίνονται σε δεκάδες ευρώ. Και το πακέτο εξοπλισμού του Spark είναι πλήρες, αν και εδώ η πληρότητα εννοείται διαφορετικά από ότι στα πιο μεγάλα αυτοκίνητα. Με air condition πάντως είναι φθηνότερο από τον μέσο όρο τιμής της κατηγορίας.
Υπάρχει όμως και κάτι ακόμη. Όσοι έχουν δει από κοντά μοντέλα της κατηγορίας έχουν παρατηρήσει πως αρκετά από αυτά χρησιμοποιούν εφευρετικές λύσεις που μειώνουν μεν το κόστος, αφήνουν όμως και μια επίγευση στο στόμα του αγοραστή.
Για παράδειγμα σε 5 μοντέλα της κατηγορίας τα παράθυρα στις πίσω πόρτες όχι απλά δεν είναι ηλεκτρικά, που το περιμένεις στο κάτω κάτω, αλλά δεν είναι καν ανοιγόμενα. Οικονομία, σίγουρα, όμως το Spark πετυχαίνει και πάλι χαμηλότερη τιμή με πίσω ανοιγόμενα παράθυρα.
Συνολικά δηλαδή το Spark, μαζί ίσως με τα Fiat Panda και Hyundai i10 από την πρώτη πεντάδα, δίνει την εντύπωση «περισσότερου» αυτοκινήτου. Όχι μόνο στους χώρους, αλλά συνολικά στην κατασκευή, την ποιότητα αλλά και τον τρόπο με τον οποίο κυλάει στο δρόμο.
Τι λέτε λοιπόν; Είναι μόνο ο παραπάνω κύλινδρος; Μπορεί να κάνει τέτοια διαφορά; Μήπως η τιμή που «σκοτώνει»; Ή μήπως η εικόνα του αυτοκινήτου που παραπέμπει σε μεγαλύτερη κατηγορία; Τι έχει το Spark που το φέρνει μπροστά από τα άλλα;
To spark δεν ειναι τιποτ αλλο παρα ενα φτηνο σουτζουκι splash η ενα opel αγκιλωτο. Οποιος δε μπορει να παρει απ αυτα τα τριδυμα τα δυο ακριβοτερα παιρνει το spark... Οσο για τους κυλινδροι δε νομιζω πια οτι αυτοι που προτιμουν τετοια αυτοκινητα -και δη το ασθενες φυλλο- ξερουν καν τι ειναι κυλινδροι! Ειτε τους πεις εχει δεκα κυλινδρους ειτε εναν τους ειναι αδιαφορο...
Σιγά μην καταλαβαίνει κανείς τη διαφορά του επιπλέον κυλίνδρου. Απλά είναι ωραιώτερο από τα υπόλοιπα και φθηνότερο. Συν τοις άλλοις δείχνει και πιο αυτοκίνητο (ψηλότερο και εντυπωσιακότερο). Και φυσικά δεν εχει τσιγκουνιές στον εξοπλισμό.
για την μεταπωληση του spark δεν ειπαμε κατι.
Οτι 4κυλινδρο σαφως καλυτερο απο 3κυλινδρο,κ.τ.λ.Το spark εχει μια ωραια αν και αμερικανικη σχεδιαση που αρεσει στους πολλους,σαφως στις πιο νεαρες ηλικιες.Εχει και αλλους δυο ανταγωνιστες το picanto και το i10,σαφως επι του συνολου καλυτερα,αλλα ειπαμε οτι θελουνε οι νεοι,και οσοι παλιμπαιδιζουν.
Δεν κάνετε καμία αναφορά στο νέο KIA Picanto, το οποίο πιστεύω ότι είναι εξαιρετική πρόταση. Με 9.500 ευρώ, πλούσιο εξοπλισμό, χωρίς τέλη κυκλοφορίας και 7 χρόνια εγγύηση. Επιπλέον, στα 11 χιλιάρικα, εργοστασιακή έκδοση με φυσικό αέριο.
Νομίζω ότι ο επιπλέον κύλινδρος είναι το τελευταίο πράγμα που μετράει σε αυτή την κατηγορία. Αντιθέτως, η τιμή, η κατανάλωση, η πρακτικότητα, η ποιότητα και η εμφάνιση μετράνε πολύ περισσότερο για τους υποψήφιους αγοραστές. Σε αυτά το Spark τα πάει πολύ καλά. Και επειδή η μάρκα στη mini κατηγορία δεν παίζει σχεδόν κανένα ρόλο, η Chevrolet, έχοντας ένα καλό προϊόν, βλέπει από θέση ισχύος τις Toyota, Fiat, Hyundai, Suzuki κλπ.
Λοιπόν αν είμασταν σε πιο ήσυχους καιρούς, σίγουρα τέτοιες λεπτομέρειες του στυλ τί προτιμάτε 3κύλινδρο ή 4κύλινδρο στο έτσι κι αλλιώς ψόφιο 1000άρι σας θα είχαν νόημα! Και βέβαια ο 4κύλινδρος προσφέρει ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ, όσα αντίβαρα στροφαλοφόρου κι αν βάλεις στον 2κύλινδρο ή 3κύλιδρο αλλά η επιτυχία του SPARK ΔEN EINAI EKEI. Το αμαξάκι πουλάει γιατί είναι αρκετά καλό αν και το HYUNDAI i10 1.2 έιναι ΚΑΛΥΤΕΡΟ, μαλακό στο δρόμο, με πεχλιβάνικο σχεδιασμό, σχετικά αθόρυβο, ΜΑ ΤΟ ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ το πουλάνε με ΕΝΑ ΚΑΡΟ ΔΟΣΕΙΣ, ΔΙΠΛΟ ΟΦΕΛΟΣ ΑΠΟΣΥΡΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΤΟΚΙΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΣΥΣΚΕΥΗΣ ΚΟΤΣΟΒΟΛΟΥ. ΚΑΙ ΜΠΡΑΒΟ ΤΟΥΣ γιατί αλλιώς τί θα έκανε ο φτωχός κοσμάκης! Τώρα, σιγά μη τη νοιάζει την κυρία ΛΟΥΛΑ, ΣΟΥΛΑ Η ΚΟΥΛΑ αν το SPARK έχει 4, 3 ή και 2 κυλίνδρους! Δηλαδή αν είχε τα φράγκα να πάρει το 2ΚΥΛΙΝΔΡΟ FIAT 500 Τwin-air 899c.c TURBO που είναι κουκλί αλλά και ΟΝΕΙΡΟ ΑΠΑΤΗΛΟ για μια φοιτήτρια αν δεν είχε τον μπαμπά, ΠΕΙΡΑΖΕΙ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΡΑΔΑΣΜΟΥΣ;;;;;