Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Πόσο μετράνε οι τέσσερις κύλινδροι του Chevrolet Spark έναντι των τριών του ανταγωνισμού στα 1.000 κ.εκ; Μήπως η Chevrolet έχει και κάτι ακόμη;

Πόσο μετράνε οι τέσσερις κύλινδροι του Chevrolet Spark έναντι των τριών του ανταγωνισμού στα 1.000 κ.εκ; Μήπως η Chevrolet έχει και κάτι ακόμη;

(27/6/2011)

Πως μπορεί η Chevrolet να είναι τόσο δυνατή στη μίνι κατηγορία; Πίσω μόνο από τα τρία μεγαλύτερα ονόματα του ανταγωνισμού, Fiat, Toyota και Hyundai, τι είναι αυτό με το οποίο έχει προικίσει το Spark και ξεπερνάει όλους τους άλλους; Ο ένας παραπάνω κύλινδρος στα 1.000 κ.εκ.; Ή μήπως και η τιμή;

Η αγορά στα μίνι έχει ως εξής. Η Fiat με το Panda και το 500αράκι παίζει αρκετά δυνατά, μπροστά από την Hyundai με το φρεσκαρισμένο i10 και την Toyota με το Aygo. Το μόνο μοντέλο της κατηγορίας με τρεις αντί για τέσσερις κυλίνδρους που είναι τόσο μπροστά και αυτό σε πολύ μεγάλο βαθμό το οφείλει στο σήμα της μάσκας του, αφού τα δύο άλλα τρίδυμα αδέλφια του, Citroen C1 και Peugeot 107 είναι πίσω από το Chevrolet Spark.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Μπορεί λοιπόν να πει κανείς πως οι τετρακύλινδροι κινητήρες μάλλον προτιμώνται στην κατηγορία. Δε χρειάζεται να ξέρει κανείς τεχνικές λεπτομέρειες για να ξεχωρίσει τους τρεις από τους τέσσερις κυλίνδρους. Ο ήχος και η τραχύτητα των τριών κυλίνδρων είναι εμφανής, ειδικά όταν συγκριθεί με τα πολύ πολιτισμένα τετρακύλινδρα μοτέρ όπως αυτό του Spark.
Και έτσι η Chevrolet κερδίζει μπροστά από τα Peugeot και Citroen αλλά και τα άλλα τρικύλινδρα αδελφάκια της κατηγορίας, Nissan Pixo και Suzuki Alto, ενώ χωρίς συζήτηση ξεπερνά και άλλα τετρακύλινδρα μοντέλα όπως το Ford Ka ή το Renault Twingo.
Είναι όμως μόνο ο ένας κύλινδρος που κάνει τόση διαφορά; Η Chevrolet έχει δώσει δύο προίκες ακόμη στο μικρότερό της μοντέλο. Από τη μία είναι η πολύ επιθετική τιμολογιακή πολιτική που ασκεί, και έτσι μπορεί να πουλάει το Spark σε χαμηλότερη τιμή από όλο τον ανταγωνισμό.
Και αυτό είναι βασικό σε μία κατηγορία όπου τα 1.000 ευρώ είναι ήδη το 10% της αξίας του αυτοκινήτου και οι διαφορές κρίνονται σε δεκάδες ευρώ. Και το πακέτο εξοπλισμού του Spark είναι πλήρες, αν και εδώ η πληρότητα εννοείται διαφορετικά από ότι στα πιο μεγάλα αυτοκίνητα. Με air condition πάντως είναι φθηνότερο από τον μέσο όρο τιμής της κατηγορίας.
Υπάρχει όμως και κάτι ακόμη. Όσοι έχουν δει από κοντά μοντέλα της κατηγορίας έχουν παρατηρήσει πως αρκετά από αυτά χρησιμοποιούν εφευρετικές λύσεις που μειώνουν μεν το κόστος, αφήνουν όμως και μια επίγευση στο στόμα του αγοραστή.
Για παράδειγμα σε 5 μοντέλα της κατηγορίας τα παράθυρα στις πίσω πόρτες όχι απλά δεν είναι ηλεκτρικά, που το περιμένεις στο κάτω κάτω, αλλά δεν είναι καν ανοιγόμενα. Οικονομία, σίγουρα, όμως το Spark πετυχαίνει και πάλι χαμηλότερη τιμή με πίσω ανοιγόμενα παράθυρα.
Συνολικά δηλαδή το Spark, μαζί ίσως με τα Fiat Panda και Hyundai i10 από την πρώτη πεντάδα, δίνει την εντύπωση «περισσότερου» αυτοκινήτου. Όχι μόνο στους χώρους, αλλά συνολικά στην κατασκευή, την ποιότητα αλλά και τον τρόπο με τον οποίο κυλάει στο δρόμο.

Τι λέτε λοιπόν; Είναι μόνο ο παραπάνω κύλινδρος; Μπορεί να κάνει τέτοια διαφορά; Μήπως η τιμή που «σκοτώνει»; Ή μήπως η εικόνα του αυτοκινήτου που παραπέμπει σε μεγαλύτερη κατηγορία; Τι έχει το Spark που το φέρνει μπροστά από τα άλλα;
Peugeot - Toyota
KIA