4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Αστικός Θρύλος
(7/2/2012)
Το Fiat Panda είναι κάτι περισσότερο από σύμβολο μετακίνησης μέσα στην πόλη. Είναι ένα χρηστικό, καθημερινό lifestyle statement με μακριά παράδοση, και πιστούς fans. Τo νέο Panda, με φρέσκια, αλλά διαχρονική, σχεδίαση, και απόλυτη εκμετάλλευση εσωτερικού χώρου, επιχειρεί και καταφέρνει τη συνέχιση αυτού του αστικού θρύλου.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Στο μπροστινό μέρος, βρίσκει κανείς και ψήγματα από το σχεδιαστικό χαρακτήρα του 500, όμως, σε κάθε περίπτωση, το σύνολο σε κερδίζει. Σε κάθε εμφάνιση του αυτοκινήτου στο δρόμο γίνεται «χαμός» από ανθρώπους κάθε ηλικίας και στιλ!Απλό αλλά έξυπνο
Η μεγάλη «τσέπη» πάνω στο ταμπλό από τη μεριά του συνοδηγού αποτελεί φόρο τιμής στην ιστορία του Panda. Από κάτω υπάρχει πλέον και κλασικό ντουλαπάκι συνοδηγού, σαν αποτέλεσμα της προόδου στον τομέα της πρακτικότητας με 14 θήκες για μικροαντικείμενα, πλάτη καθίσματος συνοδηγού που «πέφτει» και έξτρα συρόμενο πίσω κάθισμα μεταξύ άλλων, το οποίο μετακινείται κατά το διαμήκη άξονα σε απόσταση 160 χλστ. προκειμένου να αλλάξει τη σχέση μεταξύ πίσω χώρου και χώρου επιβατών, ανάλογα τις μεταφορικές ανάγκες. Έτσι κι αλλιώς, οι αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις έχουν αντίχτυπο και στο εσωτερικό, το οποίο δίνει αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Σε αυτό συντελεί και ο υπεραρκετός «αέρας» για τα κεφάλια των μπροστινών και πίσω επιβατών που πλέον μπορούν να είναι σχετικά εύκολα τρεις. Έξυπνες και απλές λύσεις, όπως το έξτρα συρόμενο πίσω κάθισμα και τα εμπρόσθια καθίσματα με το σούπερ λεπτό σκελετό, βοηθούν στην προσφορά επαρκούς χώρου για τα γόνατα των πίσω, τη στιγμή που ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 225-260 λτ. ή ακόμα και 870 λτ. όταν πέσουν τα καθίσματα. Η πτώση της πλάτης του καθίσματος συνοδηγού μάλιστα επιτρέπει και τη φόρτωση αντικειμένων μεγάλου μήκους.
Εσωτερική ολοκλήρωση
Με τις τετραγωνισμένες λεπτομέρειες να κυριαρχούν και να κερδίζουν δικαίως τις εντυπώσεις, το εσωτερικό του Panda είναι σχεδιασμένο με έμφαση στην εργονομία και την πρακτικότητα, χωρίς το φινίρισμα, η συναρμογή και η απτή ποιότητα να έχουν μείνει παραπονεμένες. Τα μόνα στοιχεία που διατηρούν δεσμό με το παρελθόν, είναι ο υψηλά τοποθετημένος επιλογέας και η παρουσία των διακοπτών των ηλεκτρικών παραθύρων πάνω στην κεντρική κονσόλα. Το ταμπλό αποτελείται από ανθεκτικά πλαστικά με σκληρή υφή, και χαρακτηρίζεται από ένα μεγάλο οριζόντιο τμήμα, που περικλείει τον πίνακα οργάνων, τα χειριστήρια του κλιματισμού και το ηχοσύστημα.
Πληρότητα κίνησης
Το νέο Fiat Panda διατίθεται με τέσσερεις κινητήρες. Στη βάση της γκάμας συναντάμε τον τεχνολογικά προηγμένο και βραβευμένο ("International Engine of the Year 2011") 2κύλινδρο κινητήρα με τούρμπο 0,9 λτ. τεχνολογίας TwinAir, ο οποίος διατίθεται για πρώτη φορά στη γκάμα της Fiat και σε ατμοσφαιρική έκδοση. Στην πρώτη περίπτωση, αποδίδει 85 ίππους και 145 Nm ροπής στις 1.900 σ.α.λ. Η κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπερνάει τα 4,2 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 τα 99 γρ./χλμ. Με τις επιλογές ecoDrive και ECO, ο οδηγός μπορεί να κινηθεί σε περισσότερο «πράσινους» ρυθμούς και να κάνει οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου, αρκεί να επιλέξει μέσω του αντίστοιχου μπουτόν στο ταμπλό την λειτουργία ECO, περιορίζοντας τη ροπή (του κινητήρα TwinAir Turbo) στα 100 Nm στις 2.000 σ.α.λ. Από την άλλη, ο ατμοσφαιρικός TwinAir έχει χωρητικότητα 964 κ.εκ και αποδίδει 65 ίππους, με τη ροπή να είναι στα 88 Nm στις 3.500 σ.α.λ. Σε αυτή την περίπτωση οι εκπομπές C02 είναι επίσης 99 γρ./χλμ. Μια ιδιομορφία αυτού του νέο κινητήρα, είναι η χρησιμοποίηση του συστήματος MultiAir δεύτερης γενιάς, που έχει ως στόχο τη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας της καύσης, χάρη σε ένα νέο τρόπο ελέγχου των βαλβίδων που αποκαλείται υβριδικός. Έτσι, ένα μέρος των καυσαερίων κυκλοφορεί (μόνο όταν αυτό χρειάζεται) προς τον αυλό εισαγωγής και εισέρχεται πάλι στον κύλινδρο κατά τη φάση της εισαγωγής. Υπάρχει, λοιπόν, μια μορφή επανακυκλοφορίας καυσαερίων (EGR) που βελτιώνει την απόδοση της καύσης και μειώνει την κατανάλωση.Ο ντίζελ κινητήρας 1,3 MultiJet αποδίδει 75 ίππους και διαθέτει σύστημα Start/Stop, όπως και οι προηγούμενοι. Το κυριότερο είναι τα 190 Νm ροπής στις 1.500 σ.α.λ. με κατανάλωση 3,9 λτ./100 χλμ. Τη γκάμα κινητήρων συμπληρώνει ο αειθαλής 1,2 8v FIRE κινητήρας των 69 ίππων. Μέσα στο χρόνο τη γκάμα θα εμπλουτίσει ένας κινητήρας με φυσικό αέριο και ένας με υγραέριο.
eco:Drive
Το σύστημα eco:Drive είναι μια εύκολη στη χρήση και μηδενικού κόστους επιλογή που μειώνει την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Για την ακρίβεια, το eco:Drive είναι το πρώτο και μοναδικό σύστημα που είναι ικανό να προσφέρει στον οδηγό τις κατάλληλες και προσωποποιημένες πληροφορίες που θα βελτιώσουν το ταξίδι του με βάση τις πληροφορίες από τον προσωπικό του τρόπο οδήγησης. Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή eco:Drive, που είναι διαθέσιμη δωρεάν για download από το website της Fiat (www.fiat.com/ecoDrive) και συνδυάζεται με το σύστημα Blue&Me, οι χρήστες μπορούν να συλλέξουν τις δικές τους οδηγικές πληροφορίες και να τις αποθηκεύσουν σε μια συσκευή USB. Όταν το USB τοποθετηθεί στο προσωπικό τους PC, το σύστημα eco:Drive στέλνει τις πληροφορίες στο server της Fiat, που προχωράει σε μετρήσεις με βάση τέσσερις παραμέτρους: επιτάχυνση, επιβράδυνση, επιλογές σχέσεων και ταχύτητα.
Αστικό αλλά τεχνολογικά ακμαίο
Η παραγωγή του νέου Panda επιστρέφει στην Ιταλία και συγκεκριμένα, στο ανακαινισμένο εργοστάσιο του Πομιλιάνο Ντ ¶ρκο, λίγο έξω από τη Νάπολι. Με μια επένδυση 100.000.000 ευρώ, η Fiat κατασκευάζει το Panda στην πιο σύγχρονη γραμμή παραγωγής που διαθέτει σήμερα, με σκοπό τις «μηδενικές ανοχές» σε κάθε επίπεδο.Όλα αυτά έρχονται σε αρμονία με το υψηλό τεχνολογικό επίπεδο του νέου Panda με στάνταρ 4 αερόσακους, αυξημένη ακαμψία αμαξώματος, όλα τα συστήματα παθητικής ασφάλειας (ESC με Hill Holder, ΑΒS με BAS) και το «Low Speed Collision Mitigation». Αυτό είναι ένα νέο σύστημα φρεναρίσματος, το οποίο σε ταχύτητες κάτω των 30 χλμ./ώρα είναι σε θέση να ανιχνεύσει αντικείμενα σε κοντινή απόσταση και να σταματήσει το αυτοκίνητο αυτόματα. Ανάλογα με τις συνθήκες (επιφάνεια οδοστρώματος, δυναμική και τροχιά του αυτοκινήτου, θέση του εμποδίου, κατάσταση ελαστικών κλπ., η επέμβαση του LSCM μπορεί να επιτρέψει την αποφυγή του χτυπήματος ή τη μείωση των επιπτώσεων από το χτύπημα.Το Panda προσφέρει, επίσης, το σύστημα Blue&MeTM - που περιλαμβάνει hands-free με Bluetooth®, αναγνώριση φωνής, θύρα USB, MP3 player, SMS και, κατόπιν επιλογής, το "Blue&Me TomTom2 LIVE", που συνδυάζει τις λειτουργίες ενός συστήματος "infotainment" και ενός φορητού συστήματος πλοήγησης, ανοίγοντας διάπλατα τις πόρτες της επικοινωνίας.