Για πρώτη φορά, το νέο Leon θα εξοπλίζεται με το σύστημα SEAT Drive Profile που επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίζει τις παραμέτρους του οχήματος.
Βασιζόμενο στη νέα πλατφόρμα του ομίλου MQB, του ομίλου VW, το νέο SEAT Leon είναι ελαφρύτερο κατά 90 κιλά, σε σχέση με το παλιό.
Η σχεδίαση του νέου
μοντέλου φέρει την υπογραφή του
Ισπανού αρχισχεδιαστή Alejandro Mesonero- Romanos στη SEAT.
Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι ελαφρώς συντηρητική και ποιοτική, ενώ οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι μεγαλύτεροι του παλιού μοντέλου.
Οι πιο γρήγορες εκδόσεις του μοντέλου θα εξοπλίζονται με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων.
Ωριμάζοντας το Leon
Διαβάστηκε από4211αναγνώστες
Ημερομηνία δημοσίευσης: 24/7/2012
Πρόκειται για το πιο ώριμο SEAT Leon που έχει παρουσιαστεί ποτέ. Η 3η γενιά του δημοφιλούς, ισπανικού, μικρομεσαίου μοντέλου μας συστήνει ένα project πολύ προσεγμένο από όλες τις απόψεις.
Μετά από 7 χρόνια παρουσίας, για το μικρομεσαίο SEAT Leon ήρθε η ώρα της οριστικής αλλαγής. Και η ισπανική εταιρεία, που ανήκει στο Group της VW, κάνει full χρήση του δικαιώματος που έχει πάνω στις νέες τεχνολογίες του ομίλου, παρουσιάζοντας ένα, εξ ολοκλήρου, νέο μοντέλο. Είναι, ίσως, η πρώτη φορά που η λέξη “sport” αναφέρεται ελάχιστα στο δημοσιογραφικό κείμενο γνωριμίας με το νέο Leon. Αντ αυτού φαίνεται ότι, βασική προτεραιότητα είναι η δημιουργία ενός ώριμου αυτοκινήτου που προσφέρει άνεση, ασφάλεια, κορυφαία ποιότητα και προχωρημένη τεχνολογία.
Ισπανικό «αίμα»
Η υπογραφή του Ισπανού αρχισχεδιαστή της SEAT, Alejandro Mesonero- Romanos, δεν μπορεί να κρύψει τη διάθεση για «τσαχπινιά» στο σχεδιασμό του νέου μοντέλου. Το οποίο είναι βασισμένο στη νέα, πολυδιαφημισμένη πλατφόρμα του γερμανικού ομίλου, MQB, που έχουμε ήδη συναντήσει στο νέο Audi A3, ενώ πάνω της θα βασίζεται και το επερχόμενο VW Golf 7ης γενιάς. Αυτή η νέα πλατφόρμα έχει επιτρέψει ένα πιο compact αμάξωμα από την προηγούμενη γενιά του μοντέλου (5 εκ. πιο κοντό – 4,26 μ. επί συνόλου), αλλά με μεταξόνιο πιο μεγάλο κατά 6 εκατοστά. Αποτέλεσμα είναι κοντοί πρόβολοι και μεγαλύτερος εσωτερικό χώρος. Κατά τα άλλα, το ενδιαφέρον κινούν τα LED στα εμπρόσθια και πίσω φώτα, αλλά και οι ακμές περιφερειακά του αμαξώματος που του δίνουν χαρακτήρα και ενισχύουν το «παιχνίδι» με το φως και τα χρώματα.
Πλήρης γκάμα κινητήρων
Η γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου του νέου Leon ξεκινάει από τα 1,2 και φτάνει τα 2,0 λίτρα, όλα τα μοτέρ είναι άμεσου ψεκασμού με turbo, ενώ, κατά μέσον όρο, έχει επιτευχθεί περιορισμός της μέσης κατανάλωσης κατά 22%. Η βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση, βασίζεται στον νέο 1,6 TDI των 105 ίππων, που, με τη βοήθεια του Start&Stop αλλά και του συστήματος ανάκτησης ενέργειας (της έκδοσης Ecomotive) καταναλώνει 3,8 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει μόλις 99 γρ./χλμ. Από τις αρχές του 2013, τη γκάμα θα συμπληρώσουν δύο εκδόσεις του 1,2 TSI με 86 και 105 ίππους, ο 1,4 TSI με 122 ίππους και ο κορυφαίος 1,8 TSI με 180 ίππους. Παράλληλα, η diesel γκάμα θα συμπληρωθεί από τον 1,6 TDI των 90 ίππων και το νέο 2,0 TDI με 184 ίππους και 380 Nm ροπής. Ανάλογα με την έκδοση, οι κινητήρες θα συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια 5-6 σχέσεων και 6-7τάχυτα αυτόματα DSG διπλού συμπλέκτη.
Δυναμική αύρα
Κάθε SEAT που σέβεται την κληρονομιά του, οφείλει να έχει τις προδιαγραφές που θα του προσφέρουν τη «σωστή» οδική συμπεριφορά. Η νέα πλατφόρμα επιτρέπει στο νέο Leon να έχει τον εμπρόσθιο άξονα τοποθετημένο κατά 40 χλστ. πιο μπροστά από τον παλιό. Αυτό προσφέρει καλύτερη κατανομή του βάρους ανάμεσα στους άξονες. Παράλληλα, με τη χρήση ελαφριών υλικών, έχει επιτευχθεί μείωση του βάρους κατά 90 κιλά σε σχέση με πριν. Από εκεί και πέρα, για πρώτη φορά το Leon μπορεί να εξοπλιστεί με το σύστημα SEAT Drive Profile που επιτρέπει την εναλλαγή των οδηγικών στιλ κατά το δοκούν, επηρεάζοντας τα χαρακτηριστικά υποβοήθησης του τιμονιού, της απόκρισης στο γκάζι και του ήχου της μηχανής σε 3 modes (eco, comfort και sport). Αξίζει να σημειωθεί ότι, για όλες τις εκδόσεις του Leon με ιπποδύναμη μέχρι 150 ίππους, η ανάρτηση έχει γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Οι πιο ισχυρές εκδόσεις εξοπλίζονται με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων.
Τεχνολογικό επίπεδο
Ακόμα ένα ενδεικτικό στοιχείο της ωριμότητας του νέου SEAT Leon είναι το επίπεδο της διαθέσιμης τεχνολογίας, όπως προκύπτει από τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Έτσι, εδώ βρίσκουμε το σύστημα που ενημερώνει τον οδηγό για το επίπεδο κούρασης, προτείνοντας ανάπαυση, το Full Beam Assistant, που ρυθμίζει αυτόματα τη δέσμη των φώτων, αλλά και το Heading Control που διορθώνει το τιμόνι προκειμένου ο οδηγός να κρατηθεί στην πορεία του.
Αναβαθμισμένο εσωτερικά
Στο εσωτερικό, η εικόνα της ωριμότητας είναι πιο έντονη από ποτέ. Η σχεδίαση του ταμπλό είναι σοβαρή και αναδεικνύει την προσπάθεια που έχει γίνει, ώστε η ποιότητα κατασκευής να είναι πιο προσεγμένη από ποτέ άλλοτε. Αυτό αποτυπώνεται στους μεγάλους αεραγωγούς, τις χρωμιωμένες λεπτομέρειες, το ταμπλό με χρωματισμό δύο τόνων. Ακόμα ένα σημαντικό στοιχείο αναβάθμισης του εσωτερικού είναι οι μεγαλύτεροι χώροι για επιβάτες και αποσκευές. Οι πρώτοι εξασφαλίζονται από την προσεγμένη σχεδίαση του εξωτερικού που στοχεύει να εξαλείψει την ελαφρώς κλειστοφοβική αίσθηση του πίσω καθίσματος του υπάρχοντος Leon. Οι δεύτεροι ορίζονται από τα 40 επιπλέον λίτρα (380 στο σύνολό τους) που χωράει το διαμέρισμα των αποσκευών.
Η άποψή μας
Με το νέο Leon, η SEAT φαίνεται ότι αναγνωρίζει πως, ο σπορ χαρακτήρας από μόνος του δεν είναι αρκετός για να κρατήσει ακμαίο ένα νέο μοντέλο, ειδικά στη μικρομεσαία κατηγορία. Έτσι, η κατασκευαστική ωριμότητα που αναδύεται μέσα από τη νέα πλατφόρμα, την πλήρη γκάμα κινητήρων, την αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής και την προηγμένη τεχνολογία, μοιάζει να αποτελεί ένα μεγάλο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση.