7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Η εντυπωσιακή σιλουέτα της Μ6 κρύβει από κάτω μια διπλή προσωπικότητα που μπορεί να τη μετατρέψει από GT κουπέ σε αμείλικτο καταδρομέα.
Mε όλες τις BMW M στην πίστα
7.478 Επισκέψεις στο άρθρο (12/4/2013)
Τι να σου κάνουν 5 ώρες σε μία μικρή πίστα, όταν έχεις στη διάθεσή σου όλη τη γκάμα της BMW M. Το μόνο που κατάφεραν οι υπεύθυνοι της μάρκας, ήταν να μας κάνουν να θέλουμε κι άλλο…
Πρόκειται για ένα από αυτά τα σπάνια αυτοκινητιστικά events που σε κάνουν να θυμάσαι ότι, το downsizing σε κινητήρες, καταναλώσεις, επιδόσεις και αποδόσεις, ισχύει για τους περισσότερους, αλλά όχι για όλους. Σε έναν άλλο κόσμο, αυτόν των υπεραυτοκινήτων, οι μινιμαλιστικές έννοιες έχουν μείνει απ έξω και τα… ελέη είναι ακόμα πλούσια. Τι άλλο να σκεφτεί κανείς, όταν μπροστά του απλώνονται 7 μοντέλα με συνολική ιπποδύναμη κοντά στους 3.000 ίππους και τιμή που ξεπερνάει το 1.000.000 ευρώ. Και δε μιλάμε για μια οποιαδήποτε συλλογή, αλλά για ολόκληρη τη γκάμα του M Division της BMW, που ήταν πλήρης στη διάθεσή μας για μία οδηγική αξιολόγηση στη πίστα Wachauring, βορειότερα της Βιέννης.
ΒΜW M6 Coupe & Convertible
Κινητήρας: V8 4,4 λτ. M Twin Power Turbo
Ιπποδύναμη: 560/6.000-7.000 σ.α.λ.
Ροπή (Nm): 560 / 1.500 – 5.750 σ.α.λ.
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 4,2 (Coupe) – 4,3 (Convertible)
Πρόκειται αναμφισβήτητα για τη σταρ της εκδήλωσης, καθώς είναι το μόνο από τα μοντέλα που δεν είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε μέχρι τώρα, ενώ είναι και η πιο καινούρια M. Οι γραμμές της καθηλώνουν το βλέμμα, καθώς είναι πολύ φαρδιά και πολύ μακριά, ενώ στο εσωτερικό της ζεις σε μία GT ατμόσφαιρα υψηλών απαιτήσεων. Παρά το μέγεθός της, είναι απίστευτα ευέλικτη και απίστευτα smooth στο δρόμο, καθώς η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά, ενώ εξαφανίζει μαγικά και τις οδικές κακοτεχνίες αλλά και τις κλίσεις. Στην έκδοση coupe, είναι ακόμα πιο απόλυτη και ακριβής στις αντιδράσεις της από την convertible, ενώ σε κάθε περίπτωση το αμάξωμα με τα συνθετικά πάνελ (οροφή, φτερά, πόρτες καπό) κρύβει τον όγκο του, αν αποφασίσεις να πάς πραγματικά γρήγορα. Σε convertible mode, αξίζει η εμπειρία της… άπνοιας στο εσωτερικό, που αναδεικνύει την εντυπωσιακή μελέτη που έχει γίνει.
BMW M5
Κινητήρας: V8 4,4 λτ. M Twin Power Turbo
Ιπποδύναμη: 560 / 6.000-7.000 σ.α.λ.
Ροπή (Nm): 680 / 1.500 – 5.750 σ.α.λ.
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 4,3
Αναμφισβήτητα πρόκειται για το πιο εμβληματικό μοντέλο της Μ γκάμας της BMW. Εν έτει 1984, υπήρξε το πρώτο μοντέλο της BMW που δέχτηκε της περιποιήσεις του M Division και από τότε, έχουν περάσει αισίως 5 γενιές. Μοιράζεται με την M6 τον ίδιο ισχυρό κινητήρα, αλλά εδώ η εμπειρία είναι τελείως διαφορετική. Ψηλότερη από την 6άρα, κρατάει όλα τα χαρακτηριστικά της πολυτελούς μπερλίνας σε χώρους και άνεση ανάρτησης, αλλά εξουδετερώνει ό,τι βρίσκεται μπροστά της με την αυτοπεποίθηση που «βγάζει» τη δύναμή της στο δρόμο. Ευθύβολη και σίγουρη σαν τρένο, μπορεί να γίνει ευέλικτη και παιχνιδιάρα, εφόσον ο οδηγός εκμεταλλευτεί το τέλειο ζύγισμα για να την πλασάρει στη στροφή.
BMW Μ3
Κινητήρας: V8 4,0 λτ. ατμοσφαιρικός
Ιπποδύναμη: 420 / 8.300 σ.α.λ.
Ροπή (Nm): 400 / 3.900 σ.α.λ.
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 4,6
Είναι η πιο παλιά BMW M που κυκλοφορεί, η μοναδική με ατμοσφαιρικό κινητήρα, έχει τη λιγότερη ροπή απ όλες, αλλά για πολλούς παραμένει η καλύτερη. Η Μ3 είναι ένα ζωντανός θρύλος που κινείται ακόμα στη λογική της «παλιάς σχολής» όπου ο καλός ο κινητήρας «σφυρίζει» μέχρι τις 8.300 σ.α.λ.. Ελαφριά, τέλεια ζυγισμένη, γεμάτη συνθετικά πάνελ στο αμάξωμα, είναι υπέρκομψη και έχει το εσωτερικό της προηγούμενης 3άρας. Στο δρόμο είναι παιχνιδιάρα, εύκολη, ακριβής και απόλυτα ελεγχόμενη, ενώ ο προοδευτικός κινητήρας της, δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να τη ρυθμίσει στις στροφές, ειδικά με τη βοήθεια του χειροκίνητου κιβωτίου.
BMW Χ5 Μ
Κινητήρας: V8 4,4 λτ. M Twin Power Turbo
Ιπποδύναμη: 555 / 5.750-6.250 σ.α.λ.
Ροπή (Nm): 680 / 1.500 – 5.650 σ.α.λ.
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 4,7
Σκεφτείτε ότι, για να ολοκληρώσει η Χ5 Μ την επιτάχυνση 0-100, χρειάζεται τον ίδιο χρόνο ακριβώς με την Μ 135i. Αυτό δείχνει και το πόσο τρομακτικά μπορεί να αισθανθεί κανείς στη θέα της, σε αντίθεση με τον οδηγό που μπορεί να τη στρίψει στην πίστα σαν ένα μεγαλόσωμο οικογενειακό. Αυτό, φυσικά, δεν αναιρεί το γεγονός ότι, ο όγκος της δεν κρύβεται και ότι, αν το παρακάνεις, θα πρέπει να έρθεις αντιμέτωπος με το ψηλό κέντρο βάρους. Στην πράξη, τιμόνι, πλαίσιο και ηλεκτρονικά δε θα σε προδώσουν ποτέ. Μαζί με αυτά και το πίσω ηλεκτρονικό μπλοκέ (EDL) που καθιστά την κίνηση απρόσκοπτη ακόμα και με μηδενική πρόσφυση.
BMW Χ6 Μ
Κινητήρας: V8 4,4 λτ. M Twin Power Turbo
Ιπποδύναμη: 555 / 5.750-6.250 σ.α.λ.
Ροπή (Nm): 680 / 1.500 – 5.650 σ.α.λ.
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 4,7
Ακριβώς αυτή είναι η προσωπικότητα της Χ6 Μ που βασίζεται στα τεχνικά της Χ5 Μ, αλλά είναι πολύ πιο όμορφη και εντυπωσιακή από αυτή, ενώ στο δρόμο έχει πιο σφιχτές ρυθμίσεις. Τα φαρδύτερα ελαστικά, δε βολεύουν ιδιαίτερα στο βρεγμένο, αλλά δίνουν παντού καλύτερο πάτημα και μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στο οδηγό, που έχει πολύ δύναμη, αλλά και μια τέλεια τετρακίνηση για να την αξιοποιήσει.
BMW Μ 135i
Κινητήρας: 6κύλινδρος σε σειρά 3,0 λτ. M Twin Power Turbo
Ιπποδύναμη: 320 / 5.800 σ.α.λ.
Ροπή (Nm): 450 / 1.300 – 4.500 σ.α.λ.
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 4,7
Απέναντι στα υπόλοιπα μεταμοντέρνα τέρατα της γκάμας BMW M, η M 135i δείχνει παιχνιδάκι μέσα στην πίστα, η οποία, στην προκειμένη περίπτωση, είχε τις ιδανικές διαστάσεις για τον όγκο της. Λόγω του χαμηλού βάρους της, με το εξίσου χαμηλό κέντρο, αυτή η Μ είναι τόσο ευκίνητη, που σου θυμίζει καρτ. Το γρανιτένιο πλαίσιό της δεν έχει κανένα πρόβλημα να «βάλει» τη δύναμη στο δρόμο, το τιμόνι μοιάζει με φυσική προέκταση των χεριών του οδηγού, τα φρένα και ο ήχος είναι αγωνιστικά, ενώ η πίσω κίνηση υπενθυμίζει σε όλους, γιατί ο πίσω είναι ο σωστός άξονας για να μεταφέρεται η πολύ δύναμη. Ακόμα ένα μοντέλο που αξίζει να αγοραστεί σε χειροκίνητη έκδοση.
Η Μ5 είναι η παλαιότερη των Μ, που έχει φτάσει αισίως στην 5η γενιά της, κουβαλώντας όλο το knowhow ενός καθαρόαιμου σπορ οικογενειακού.