Με τον 1,5 dCi το Megane Coupe προσφέρει πολύ χαμηλότερη κατανάλωση χωρίς σημαντική διαφορά στις επιδόσεις σε σχέση με τον 1,2 TCe των 115 ίππων.
Τρίθυρα και κουπέ μικρομεσαία με κινητήρα ντίζελ; Γίνεται;
6.424 Επισκέψεις στο άρθρο (8/5/2013)
Πόσα Audi TT ντίζελ έχετε δει στο δρόμο; Renault Megane Coupe με τον 1,5 dCI; Υπάρχει λογική στις ντίζελ εκδόσεις των τρίθυρων μικρομεσαίων και κουπέ;
TT επίσης πολλά, όπως και πάρα πολλά Opel Astra GTC και ακόμη περισσότερα Megane Coupe. To νέο Kia Pro Ceed στις πρώτες τους δημοσιεύσεις σε Γαλλία, Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο επίσης ήταν με τον εκρηκτικό 1.600άρη ντίζελ της εταιρείας. Για να το κλείνουμε το θέμα Ευρώπη, ναι, ντίζελ στα τρίθυρα και κουπέ μικρομεσαία υπάρχουν πολλά.
Στην Ελλάδα όμως; Εντάξει το ντίζελ «τρέχει» με το 60% της αγοράς στο τσεπάκι του αν και πλέον μεγάλο μέρος των πωλήσεων είναι μικρά μοντέλα με έμφαση στην κατανάλωση και το κόστος χρήσης. Κάτι που για κάποιον που θέλει ένα τρίθυρο ή κουπέ μικρομεσαίο δεν είναι στην πρώτη θέση. Εδώ σημασία έχει η φόρμα, το σχήμα, το στυλ, το αθλητικό προφίλ και όσο γίνεται από κει και πέρα η οδηγική ευχαρίστηση και οι επιδόσεις.
Όμως μιλάμε για μικρομεσαία μοντέλα στο κάτω κάτω, που παρά τα βήματα προόδου που τα έχουν κάνει να «στρίβουν» όπως σπορ αυτοκίνητα του όχι πολύ μακρινού παρελθόντος, παραμένουν να είναι λίγο πιο ιδιαίτερες εκδόσεις κατά βάση οικογενειακών μοντέλων.
Σίγουρα με 200 άλογα το πράγμα αλλάζει, όμως δύσκολοι οι καιροί για πρίγκηπες με τέτοια νούμερα, οπότε αρχίζουν οι συμβιβασμοί. Είναι όμως μια έκδοση ντίζελ ένας τέτοιος συμβιβασμός; Να δούμε λίγο τα νούμερα.Ένα Astra GTC με τον 1.700άρη ντίζελ των 130 ίππων είναι 1δλ. πιο αργό στο 0-100 αλλά και σχεδόν 2 λτ./100χλμ. πιο οικονομικό από το 1,4Τ με τους 140. Και γλιτώνει και ένα 50άρικο το χρόνο σε τέλη κυκλοφορίας.
Ένα Megane Coupe με τον 1.500άρη ντίζελ των 110 ίππων είναι πιο γρήγορο και πιο οικονομικό από τον 1,2 ΤCe με τους 115 ίππους. Και τα δύο μοντέλα θέλουν κάτι παραπάνω από 10 δλ. για την επιτάχυνση 0-100, ενώ o 1.500άρης diesel είναι πολύ οικονομικός.Δηλαδή παίρνεις όλο το στιλ, το σουλούπι, την θέση οδήγησης και την εμπειρία ενός τρίθυρου ή κουπέ μικρομεσαίου και έχεις κατανάλωση μικρού ή μίνι μοντέλου. Μπορεί η VW και η Audi να μην εισάγουν τα δικά τους μοντέλα με πετρέλαιο, μήπως όμως κάνουν λάθος;
Τι λέτε λοιπόν; Αν το ντίζελ τρώει κατανάλωση χωρίς μεγάλες θυσίες στις επιδόσεις, είναι ή δεν είναι μία καλή λύση στην επιλογή τρίθυρου ή κουπέ μικρομεσαίου; Τι λέτε;
Κατά τη γνώμη μου, γίνεται. Ναι, υπάρχει λογική στις εκδόσεις πετρελαίου των τρίθυρων coupe μικρομεσαίων. Βέβαια, ισχύει το ότι κάποιος που θέλει ένα τέτοιο αυτοκίνητο δεν έχει σε προτεραιότητα την κατανάλωση, τους ρύπους και το κόστος χρήσης, και πολύ καλά κάνει. Από κει και πέρα, το αν είναι ή όχι μία καλή λύση στην επιλογή τρίθυρου ή κουπέ μικρομεσαίου, εξαρτάται από τον εκάστοτε αγοραστή - οδηγό. Ο καθένας επιλέγει προσωπικά, με βάση τα υποκειμενικά κριτήρια, που πηγάζουν από τις ανάγκες και επιθυμίες του. Σίγουρα, με κοινό παρονομαστή των δύο το turbo, η μεν βενζίνη παρέχει πιο αθόρυβη, στρωτή και πολιτισμένη λειτουργία, πιο ελαστική και γραμμική απόδοση, περισσότερο νεύρο, μεγαλύτερο εύρος περιστροφής και χαμηλότερο βάρος, ενώ το πετρέλαιο περισσότερη ροπή, δυνατότερη ώθηση, χαμηλότερη κατανάλωση και λιγότερες εκπομπές ρύπων. Τέλος, όπως έχω γράψει και αλλού, όσες περισσότερες επιλογές κινητήρων, καυσίμου και εκδόσεων παρέχει ένα μοντέλο - ανεξαρτήτως κατηγορίας - στους αγοραστές του, τόσο πιο σφαιρικό και ολοκληρωμένο καθίσταται, άρα ... γιατί όχι;
Ναί βεβαιως και γινεται! αλλη χαρη εχει τι ντηζελ αλλη η βενζινη.Με το ντηζελ εχεις πολλη ροπη,ταξιδευεις ανετα και ξεκουραστα ειδικα αν εχεις και αρκετη ισχυ,και ειναι γενικα ..χαλάρωτικο στην οδηγηση και η οικονομια δεδομενη..απο την αλλη η βενζινα εχει νευρο και το αυτοκινητο τονισμενα καποια ..σπορτιφ χαρακτηριστικα και πιο καλη λειτουργεια χωρις κραδασμούς αν και τελευταια το ντηζελ εχει πλησιασει αρκετα..Βεβαια οταν προβαινουμε σε αγορα πρεπει να ξερουμε τι θελουμε,τα μελεταμε ολα και προχωραμε συνειδητοποιημενα στην αγορα αφου εχουμε κατασταλαξει..Οσο πιο πολλες επιλογες εχουμε τοσο καλυτερα,και βεβαια και το ντηζελ παει και στα 3θυρα,αφου οταν βγαινει ενα μοντελο πρεπει να καλυπτει οσο το δυνατο περισσοτερο μεγαλυτερο φασμα απο πλευρας εκδοσεων κινητηρων,εξοπλισμου,αμαξωματος κτλ..
Απο τη στιγμή που τα τρίθυρα και κουπέ μικρομεσαία έχουν εμφανιστεί στις εκδόσεις βάσης με κινητήρες βενζίνης που ξεκινούν από 1000 με 1200 κεκ και με υποδυνάμεις που ξεκινούν από 85 και φτάνουν τους 140 ίππους θεωρώ ότι στα πλαίσια αυτά υπάρχει άφθονος χώρος για ντηζελοκίνητα μοντέλα.
Οτι ανεφεραν οι συναναγνώστες ειναι ορθά. Αυτή ειναι η αλήθεια.
Προσφατα οδήγησα ενα Vovlo 1,6 turbodiesel (ενω το προσωπικό μου οχημα ειναι turbo βενζινη). Κατεβασμα για προσπέραση, η ροπή δηλώνει ΠΑΡΟΝ, αλλα κάπου εκεί τελειώνουν τα ευχαριστα. Μετά τις 4.000 στροφες το απόλυτο "στολάρισμα". Δεν είναι ουτε τόσο εκλεπτισμένο & ραφιναρισμένο, και με μεγάλη διαφορά στο αισθημα "χαράς" να το οδηγείς.
Βέβαια, η διαφορά σε καταναλωση ειναι σημαντική. Ομως για να έρθω στο θέμα, μπορεί κάποιος να μην έχει την ανάγκη για εξιτάρισμα οταν οδηγει, και απλά να πηγαίνει from point A to point B, με στυλ (λόγος για τριθυρο -κουπε), και οικονομικά.
Σιγουρα σε μερικά χρόνια θα έχουμε και πιο πολλά ντιζελο-αλογα απο τα 1,6 ή 1,4 και σιγουρα πιο σπιρτόζικα.
Η τεχνολογία τρέχει με ταχύτητες μονοθεσίου....
To θέμα βενζινοκινητήρας vs πετρελαιοκινητήρας νομίζω έχει πλεον αναλυθεί διεξοδικά. Απλά μας ζητουν να πούμε αν ένα sportive μοντέλο θα μπορούσε να είναι με κινητήρα diesel ΤΟ ΙΔΙΟ θελκτικό με ένα βενζινοκίνητο παραπλήσιας απόδοσης. Αν μείνουμε στα στεγνά νούμερα απόδοσης και με τη θεωρητικά μεγαλύτερη ροπή του diesel, θα έλεγε κανείς ότι το πετρελειοκίνητο με τη μεγαλύτερη ροπή φαντάζει το ίδιο δυνατό και πιο ροπάτο. Νομίζω ότι ΟΛΑ είναι θέμα χρήστη και τρόπου οδήγησης. Κακά τα ψέματα στον ανοικτό δρόμο και στις πολλές στροφές, ένας μικρομεσαίος diesel μέχρι 1.600 c.c και 105 ή 110ΗΡ, λαχανιάζει σε σχέση με έναν βενζινοκινητήρα όμοιας απόδοσης αφ ού έχει μεν ένα εντυπωσιάκό peak δηλαδή ξέσπασμα ροπής που όμως κρατά λίγο. Aν πάλι κανείς θέλει να προσπερνάει στις μεσαίες στροφές με ταχύτητες μέχρι 150Κm/h με άνεση χωρίς πολλά κατεβάσματα και δράματα με ντιζελάκι από 1.400 έως1.600, ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑΧΥΤΕΡΟΣ κι από δυνατό ατμοσφαιρικό 1.800άρι.
Βέβαια η τεχνολογία συνεχώς εξελίσσεται βλέπετε π.χ Honda Civic 1.6 D-itec 120HP και πολύ περισσότερο ο νέος ecotec diesel της Opel με 136ΗΡ από 1.600c.c, οπότε σε λίγα χρόνια οι diesel θα είναι περίπου ισάξιοι με δυνατούς ατμοσφαιρικούς βενζινοκινητήρες στη μεσαία κατηγορία, αν εξακολουθήσουν να παράγονται τέτοιοι και μόνο στις sport κατηγορίες κινητήρων πολλών κυβικών θα αξίζει να πάρεις βενζίνη για να έχεις π.χ 300, 350 ή και 400ΗΡ.
Σίγουρα όμως αυτός που ψάχνει για στρωτή μεταξένια λειτουργία και sport ήχο, ΔΕ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ να γοητευτεί ακόμα κι από τον πιο hi-tech diesel, ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ως πρώτη προτεραιοτητα. ΟΜΩΣ ΘΑ ΕΠΑΙΡΝΕ SPORT ΜΟΝΤΕΛΟ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΛΟΓΙΚΗ της οικονομίας δηλαδή;;;
Επειδή σε αντίστοιχο θέμα το αναλύσαμε.Ναί,σε αυτήν την κατηγορία οχημάτων μπορεί να σταθεί το πετρελαιοκίνητο με αξιώσεις,στον δικό του τομέα.
Δεν χάλασε ο κόσμος αν στα 2000 κυβικά προτιμάνε κάποιοι πετρελαιοκίνητο,αντί βενζινοκίνητο όχημα.Η τρομακτική διαφορά είναι στις πιο επάνω κατηγορίες και φαίνεται.
Για την κάθεμια και τον καθένα,η όποια επιλογή και η ιεραρχία των όποιων προτεραιοτήτων,αποτελεί,προσωπική κρίση,θέλω,και άλλα.
Σίγουρα και πάλι στην οδηγική αίσθηση,άλλο για παράδειγμα mini βενζινοκίνητο και άλλο πετρελαιοκίνητο.Έχει μία διαφορά,αλλά περί ορέξεως κολοκυθόπιτα.
Καλό θα ήταν το group vw,να εισάγει και στη χώρα μας τα όποια πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα δεν εισάγει,όπως και άλλες εταιρείες,για να υπάρχει μία πιο πλούσια γκάμα και επιλογές για όλους μας.Επειδή είμαστε μία μικρή χώρα,δεν σημαίνει,ότι αυτόματα,δεν πρέπει να έχουμε γκάμα επιλογών.
Να απαντήσω και στη ερώτηση.Είναι το diesel μια καλή λύση στην επιλογή τρίθυρου η coupe μικρομεσαίου? Και ναι και οχι ανάλογα με τις προτεραιότητες του οδηγού
Οχι δεν είναι καλό για ανύσηχους οδήγους που αναζητούν γενικά οδηγική απόλαυση.
Τα diesel λίγο με τον ήχο τους, λίγο με την ανικανότητά τους να στροφάρουν, λίγο με το αυξημένο βάρος τους, γενικά δέν προσφέρουν τις απολαύσεις που προσφέρει ενας ελαφρύς και πρόθυμος βενζίνης turbo.
Ναι είναι καλό για όσους δέν αναζητούν και οδηγικές απολαύσεις απο ένα όμορφο τρίθυρο ή coupe μικρομεσαίο.
Aς δούμε το θέμα "επιδώσεις" λιγάκι πιο ρεαλιστικά.
Τι σημασία έχει σε πόσο χρόνο ένα αυτοκίνητο πιάνει τα 100 ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ? Πόσες φορές ο μέσος οδηγός κάνει αυτο το πράμα? Πιος οδηγάει έτσι όλη μέρα για να τον ενδιαφέρει αυτό το νούμερο?
Οι περισσότεροι απο εμάς δέν εκτιμάμε τις επιδώσεις απο το 0-100 αλλα απο 80-120 ας πούμε, στις ρεπρίζ δηλαδή για προσπεράσματα.
Εκεί τα πράματα αλλάζουν.Τα diesel έχουν αρκετά μεγαλύτερη ροπή η οποία σε συνδιασμό με ενα καλά κλιμακομένο κυβώτιο κάνει τα προσπεράσματα παιχνιδάκι.
Γενικά,οι diesel με παραπλήσια ιποδύναμη είναι πιο αργοί εκεί που δεν είχει σημασία για τους πολλούς (στο 0-100, στο 0-τελική και στο γενικά στη τελική) αλλά πιο γρήγοροι εκεί που έχει πραγματικά σημασία για τον μέσο οδηγό, στις ρεπρίζ.