- Κυβερνητικό σχέδιο για την εγκατάσταση καμερών της τροχαίας
- 1.000 κάμερες επιπλέον των 388 για τις οποίες ήδη προχωρά η Περιφέρεια Αττικής
- Στόχος να λειτουργούν από το καλοκαίρι του 2025
- Προτεραιότητα η αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας και η μείωση των ατυχημάτων
Κυβερνητικό σχέδιο για την εγκατάσταση καμερών της τροχαίας
Το πρωί της Πέμπτης 28 Νοεμβρίου ανακοινώθηκε το κυβερνητικό σχέδιο για την εγκατάσταση καμερών τροχαίας από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα, Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου και τον Περιφερειάρχη Αττικής Νίκο Χαρδαλιά. Την παρουσίαση του σχεδίου συντόνισε ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, ο οποίος ανέφερε μεταξύ άλλων πως φιλοδοξούν το κυβερνητικό σχέδιο για την εγκατάσταση καμερών της τροχαίας να λειτουργήσει προληπτικά, αποτρέποντας τυχόν παραβάσεις και έκνομες ενέργειες, να δώσει τη δυναότητα ταχείας επέμβασης στις αρχές και να είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για τη διαλεύκανση υποθέσεων.
1.000 κάμερες επιπλέον των 388 για τις οποίες ήδη προχωρά η Περιφέρεια Αττικής
Στην ουσία πρόκειται για 1.000 κάμερες επιπλέον των 388 για τις οποίες ήδη προχωρά η Περιφέρεια Αττικής. Οι κάμερες θα μπουν σε όλο το λεκανοπέδιο και σύντομα θα υπάρξει πρόταση για εγκατάσταση καμερών στη Θεσαλονίκη, είπε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Σχετικά με τις παραβάσεις που αναμένεται να καταγράφουν αυτόματα, σε πρώτη φάση θα «γράφουν» για παράβαση του κόκκινου σηματοδότη, ενώ μια ενδεικτική λίστα με τις παραβάσεις που θα προστεθούν είναι για:
- υπέρβαση ορίου ταχύτητας
- παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη
- χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
- παράνομη χρήση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ)
- παράβαση διάβασης πεζών
- οδήγηση χωρίς κράνος σε μοτοσικλέτα ή χωρίς ζώνη σε αυτοκίνητο
- οδηγήση οχήματος χωρίς ασφάλιση
- κυκλοφορία οχήματος χωρίς έγκυρο δελτίο ΚΤΕΟ.
Σε αυτούς τους δρόμους της Αττικής θα μπουν οι 1.388 νέες κάμερες
Τα κριτήρια για την τοποθέτηση των καμερών στους δρόμους της Αττικής βασίζονται στην κυκλοφορία των οχημάτων και την καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας στην Αττική, ώστε το κέντρο διαχείρισης να προβαίνει σε δραστηριότητες που θα βοηθούν για την καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας, καθώς επίσης και στα κρισιμα σημεία για να εντοπίζονται εγκληματικές πράξεις, ώστε να βοηθούν στη διαλεύκανσή τους.
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι στιγμής θα καλυφθούν όλοι οι κεντρικοί οδικοί άξονες του λεκανοπεδίου: Λεωφόρος Κηφισίας, Συγγρού, Βουλιαγμένης, Κατεχάκη, Αλεξάνδρας, Βασιλίσσης Σοφίας, Αμαλίας, Μεσογείων, Θηβών, Πειραιώς, Πανεπιστημίου, Πατησίων, Βεΐκου, Αμφιθέας, Δεκελείας κ.ά.
Ο Περιφερειάρχης Αττικής, Νίκος Χαρδαλιάς, ανέφερε πως καλούνται να διαχειριστούν 1.733 χιλιόμετρα οδικού δικτύου, 108 γέφυρες, 49 υπόγειες διαβάσεις. Οι «έξυπνες» κάμερες θα λειτουργούν καθ΄ όλη τη διάρκεια του 24ώρου σε 100 κομβικά σημεία, τα οποία θα υποδείξει η Τροχαία, ακόμα και αν υπάρχει χαμηλός φωτισμός.
Ο κος Σταϊκούρας ανέφερε μεταξύ άλλων πως η Ελλάδα κατέγραψε την περασμένη δεκαετία τη μεγαλύτερη μείωση στον αριθμό των θυμάτων από τροχαία λόγω των σύχρονων αυτοκινητοδρόμων. Ωστόσο, αυτό δεν είναι αρκετό, καθώς η αύξηση των κυκλοφορούντων οχημάτων, αυξάνει παράλληλα και τις πιθανότητες να γίνουν τροχαία ατυχήματα. Επιπλέον, η χώρα μας εμφανίζει τα υψηλότερα ποσοστά τροχαίων ατυχημάτων με μοτοσικλέτες, ιδίως μέσα στις πόλεις. Ο υπουργός ανακοίνωσε τη νέα Υπηρεσία Οδικών Τελών Οδικής Διαχείρισης Οδικών Υποδομών. Το νέο πλαίσιο προβλέπει την αποστολή στην ΑΑΔΕ μετά από ορισμένο διάστημα των ληξιπρόθεσμων προστίμων για την εφαρμογή του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων. Παράλληλα, ηλεκτρονικά θα γίνεται η διαχείριση και των προστίμων.