ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

25 χρόνια Audi RS με R8, TT RS & RS3

20.715 Επισκέψεις στο άρθρο (8/12/2019)

Αποτίουμε φόρο τιμής στην «πυραυλοκίνητη» σειρά RS, που λανσάρισε η Audi πριν από 25 χρόνια με το μυθικό RS2, οδηγώντας τα 1.420 άλογα των R8 V10 Performance quattro, TT RS και RS3. Eίναι να μην πετάς τη σκούφια σου σε αυτό το κομβόι της απόλαυσης;

Όχι, δεν θυμόμουν πως το 1994 άνοιξε η σήραγγα της Μάγχης, πως η Βραζιλία κέρδισε την Ιταλία στον τελικό του Μουντιάλ, τον θάνατο του Χατζηδάκη και της Μελίνας. Πόσο δε την υπόθεση Δουρή ή τους σατανιστές της Παλλήνης. Ως άνθρωπος του αυτοκινήτου όμως, από εκείνη τη χρονιά θυμάμαι δύο γεγονότα: Το θάνατο του ΄Αιρτον Σέννα και το λανσάρισμα του Audi RS2. Ήταν η πρώτη φορά που το λογότυπο RS έμπαινε σε ένα Audi και το «μαρκάρισμα» της γερμανικής φίρμας των χωράφια των σπορ οικογενειακών. Ένα μπλε στέισον εδάφους-εδάφους με τετρακίνηση και χώρους για παιδιά, σκυλιά και πεθερά, το οποίο προέκυψε από τη στενή συνεργασία της Audi με την Porsche: Στο εργοστάσιο της τελευταίας στο Τσούφενχαουζεν το S2 Avant αποκτούσε τροχούς και καθρέφτες από 911, φρένα Porsche, κατάλληλες ρυθμίσεις αναρτήσεων και φυσικά πουσάρισμα στον ήδη ισχυρό 2,2 λτ. 5κύλινδρο turbo, που για την περίσταση έφτανε στα 315 άλογα ικανά για ένα 0-100 σε 5,1 δλ και τελική 262 χλμ./ώρα...

Ο απόλυτος λύκος με προβιά αρνιού, όσο και αν κάποιες χαρακτηριστικές λεπτομέρειες γλίτωναν τους μύστες από οδηγικούς εξευτελισμούς, που πολλοί κατάπιναν αν δεν έδειχναν σεβασμό στο… «στέισον» look. Ήταν λογικό και επόμενο η επιτυχία του RS2 να ανοίξει την όρεξη της Audi για μια σειρά RS από τις δικές της γραμμές παραγωγής πλέον. Μάλλον από τη δική της, στο Νέκαρσουλμ, εκεί που σήμερα κατασκευάζονται όλα τα special μοντέλα της Audi. Ήταν φανερό πως ο κωδικός RS ήρθε τότε για να μείνει. Όπερ και εγένετο λοιπόν. Το 1999 ήρθε το RS4 Avant με τετρακίνηση quattro φυσικά και V6 biturbo, 30βάλβιδο κινητήρα 2,7 λίτρων, ο οποίος σε συνεργασία με την Cosworth απέδιδε 380 άλογα. Το 2005 «σκάει» η 2η γενιά RS4 με V8 ατμοσφαιρικό κινητήρα 420 ίππων, που το 2007 μπαίνει και στο supercar της Audi, το R8. Ένα χρόνο μετά έρχεται το RS6 Avant με V10 biturbo κινητήρα, που απέδιδε 580 άλογα. To 2011 η Audi προσφέρει για πρώτη φορά έκδοση RS στη μικρομεσαία κατηγορία με το RS3 Sportback., ενώ 2 χρόνια αργότερα το λογότυπο RS μπαίνει και σε SUV: Το RS Q3 έχει τον 2,5 λτ. turbo κινητήρα των TT RS και RS 3, που αποδίδει 310 άλογα αρχικά για να φτάσει στα 376 το 2016 στην έκδοση Performance. Tα χρόνια πέρασαν, ο κωδικός RS έμεινε και συνεχώς εξελίσσεται. Ανέκαθεν όμως χαρακτήριζε πολύ σοβαρά από οδηγική άποψη αυτοκίνητα, που μαεστρικά συνδυάζουν την σπορ-αγωνιστική αίσθηση με την καθημερινή πρακτικότητα και ανάγκη για μετακίνηση (άλλο φρούτο φυσικά το υπεραυτοκίνητο R8). Αποτίοντας φόρο τιμής στα 25 χρόνια RS, βρεθήκαμε στη Γερμανία για να οδηγήσουμε μέχρι το εργοστάσιο, που μεταξύ άλλων δημιουργεί και τα RS μοντέλα της Audi, σε διαδρομή με αρκετά κομμάτια του φημισμένου Romantische Straße (ρομαντικός δρόμος). Και ναι, είναι τόσο ωραίο όσο ακούγεται!

Επόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Mercedes
Moto