Το καθεστώς των διοδίων είναι διαφορετικό από χώρα σε χώρα για αυτό καλό θα είναι όταν προγραμματίζετε το ταξίδι σας, να φροντίσετε να μάθετε τι ισχύει με τους προορισμούς που θα επισκεφθείτε. Για παράδειγμα σε αρκετές χώρες, όπως η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Ελβετία, η Σλοβενία, η Αυστρία, η Ουγγαρία, η Τσεχία και η Σλοβακία, αντί των παραδοσιακών διοδίων αγοράζετε μια βινιέτα εφ`άπαξ, με την οποία διανύετε όσα χιλιόμετρα θέλετε, την οποία και κολλάτε στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου σας. Οι τιμές τους διαφέρουν αναλόγως τη διάρκεια ισχύς της, η οποία μπορεί να είναι από ημερήσια μέχρι ετήσια. Θα την προμηθευτείτε από το συνοριακό σταθμό ή και από κάποιο συνοριακό βενζινάδικο. Προσοχή σε αυτή την περίπτωση, διότι το πρόστιμο είναι τσουχτερό.
Διαφορετικό σύστημα από αυτό που έχουμε συνηθίσει στην Ελλάδα διαθέτει η Ιταλία, στην οποία υπάρχουν διόδια κατά την είσοδο στους αυτοκινητόδρομους, απΆόπου προμηθεύεστε μια κάρτα. Κατόπιν αφού διανύσετε τη διαδρομή σας, στην έξοδο σας από τον αυτοκινητόδρομο υπάρχουν πάλι διόδια, όπου τοποθετείς την κάρτα και πληρώνεις το αντίτιμο, ανάλογα με τα χιλιόμετρα που έχεις διανύσει. Αντίστοιχο σύστημα υπάρχει στην Ισπανία, στην Γαλλία και στην Κροατία. Τέλος υπάρχουν και χώρες χωρίς διόδια, όπως είναι η Γερμανία και οι Σκανδιναβικές χώρες.
Πολύ σωστά και χρήσιμα όλα όσα ανέφερε το άρθρο. Θα ήθελα να προσθέσω δυο πράγματα που στην Ελλάδα δεν τα γνωρίζουμε και που υπάρχουν τουλάχιστον στην Β. Ευρώπη. Στις εισόδους των αυτοκινητόδρομων αυτοί που βρίσκονται μέσα στον αυτοκινητόδρομο μετακινούνται προσωρινά στην αριστερή λωρίδα ώστε να διευκολύνουν την είσοδο αυτών που εισέρχονται από δεξιά. Δεύτερον σήματα στοπ υπάρχουν πολύ λίγα και η ρύθμιση της προτεραιότητας γίνεται από τα σήματα παραχώρησης προτεραιότητας που είναι αναρτημένα σε κολώνα η ζωγραφισμένα στον δρόμο.
Πολύ σωστά και χρήσιμα όλα όσα ανέφερε το άρθρο. Θα ήθελα να προσθέσω δυο πράγματα που στην Ελλάδα δεν τα γνωρίζουμε και που υπάρχουν τουλάχιστον στην Β. Ευρώπη. Στις εισόδους των αυτοκινητόδρομων αυτοί που βρίσκονται μέσα στον αυτοκινητόδρομο μετακινούνται προσωρινά στην αριστερή λωρίδα ώστε να διευκολύνουν την είσοδο αυτών που εισέρχονται από δεξιά. Δεύτερον σήματα στοπ υπάρχουν πολύ λίγα και η ρύθμιση της προτεραιότητας γίνεται από τα σήματα παραχώρησης προτεραιότητας που είναι αναρτημένα σε κολώνα η ζωγραφισμένα στον δρόμο.