Η ευκολία και η εξοικονόμηση χώρου ανάμεσα στα καθίσματα αποτελούν τους δυο βασικότερους λόγους που τα επιλέγουν οι κατασκευαστές.
Το ηλεκτρικό χειρόφρενο είναι ένα νέο σύστημα που εισέβαλε στη ζωή μας προκειμένου αρχικά να εξοικονομηθεί χώρος στην καμπίνα, αλλά και να προσφέρει άνεση στον χρήστη (π.χ. μια μεγαλύτερη ποτηροθήκη ή ένας extra χώρος για μικροαντικείμενα).
Δεν απαιτεί δύναμη (θυμηθείτε την περίπτωση που ο προηγούμενος να έχει τραβήξει το χειρόφρενο μέχρι το Θεό και εσείς δεν μπορείτε να τραβήξετε τον μοχλό και πιέσετε το κουμπί με τον αντίχειρα), ούτε κάποια ιδιαίτερη δεξιότητα, αλλά απλή εξοικείωση. Και αυτό γιατί οι κατασκευαστές δεν έχουν «λανσάρει» μια συγκεκριμένη διαδικασία για τη χρήση των ηλεκτρικών χειρόφρενων, δυσκολεύοντας έτσι τον «περιστασιακό» οδηγό.
Σε άλλα μοντέλα πατάς τον διακόπτη και σε άλλα τον τραβάς για να ενεργοποιηθεί, ενώ και οι διαδικασίες αυτόματης απενεργοποίησης ποικίλλουν. Για παράδειγμα, σε ορισμένα με το που ξεκινάς το αυτοκίνητο αυτό απενεργοποιείται, και σε άλλα με το που βγάλεις το κλειδί από τη μίζα, δεν υπάρχει δηλαδή κάποιος συγκεκριμένος τρόπος λειτουργίας. Η εταιρεία πάντως που μας το έκανε γνωστό, ήταν η BMW το μακρινό 2001 με την τότε νέα Σειρά 7.