Η χρονομίσθωση (leasing) είναι ένας εναλλακτικός τρόπος απόκτησης αυτοκινήτου. Αντί δηλαδή κάποιος να αγοράσει ένα αυτοκίνητο, το νοικιάζει για μακρά διάρκεια.
5 πράγματα που πρέπει να ξέρεις για το leasing
967.805 Επισκέψεις στο άρθρο
Οι περισσότεροι νομίζουν πως αυτοκίνητο μέσω leasing μπορούν να αποκτήσουν μόνο οι εταιρείες. Τι γίνεται όμως αν είσαι ιδιώτης; Δες τώρα τους 5 βασικούς κανόνες του leasing.
Η χρονομίσθωση (leasing) είναι ένας εναλλακτικός τρόπος απόκτησης αυτοκινήτου. Αντί δηλαδή κάποιος να αγοράσει ένα αυτοκίνητο, το νοικιάζει για μακρά διάρκεια. Και όπως ακριβώς συμβαίνει με την αντίστοιχη ολιγοήμερη ενοικίαση, έτσι και στη χρονομίσθωση, ο μισθωτής απαλλάσσεται από ρίσκα και άγχη όπως τη συντήρηση του αυτοκινήτου, την ασφάλιση του, την μεταπώληση του, κλπ.. Σε αντίθεση όμως με την ολιγοήμερη ενοικίαση, στη χρονομίσθωση, το αυτοκίνητο αγοράζεται καινούργιο για τον μισθωτή (άρα είναι ακριβώς όπως εκείνος το επιθυμεί, εξοπλισμός, χρώμα κλπ.) και υπάρχει και η δυνατότητα μετά τη λήξη του συμβολαίου, το αυτοκίνητο να περιέλθει στην κυριότητά του.
Σε ποιους όμως απευθύνεται; Αν νομίζετε στις εταιρείες, κάνετε λάθος. Το leasing αυτοκινήτων (επιβατικών & επαγγελματικών) απευθύνεται σε όλους: εταιρείες, ατομικές επιχειρήσεις, ελεύθερους επαγγελματίες και ιδιώτες. Παρακάτω λοιπόν, θα βρείτε όλα τα βασικά που πρέπει να γνωρίζετε, όπως και κάποια κρυφά «μυστικά».
Δεν συμφέρει το leasing για ιδιώτες στην Ελλάδα διότι πέραν του κόστους χρήσεως ο τελικός χρήστης - μισθωτής επιβαρύνεται με το κέρδος της εταιρείας-εκμισθωτη συν τον ΦΠΑ. Και σας ρωτώ, ποιος ο λόγος να προπληρώνεις μήνα τον μήνα το όποιο κόστος χρήσης; Το επιχείρημα πληρώνω και ξενοιάζω αμφιβάλλω αν θα ισχύσει σε περίπτωση σοβαρής βλάβης όπου θα σου δώσουν αυτοκίνητο αντικατάστασης υποδεέστερης αξίας από αυτό που μισθώνεις χωρίς φυσικά να σου μειώσουν αντίστοιχα το μίσθωμα. Συμφέρον θα ήταν το leasing μόνο αν το κόστος χρήσεως του αυτοκινήτου πλέον του ΦΠΑ που περιέχεται στο μίσθωμα είναι μικρότερο από αυτό που επιβαρύνει εσένα ως ιδιώτη. Για να το πω απλά αν εσυ ως ιδιώτης πληρώνεις στο εξουσιοδοτημένο συνεργειο για ένα τυπικό σέρβις 200 ευρώ και μέσω του leasing το ίδιο σέρβις σου κοστίζει 100 ευρώ ή αν τα ελαστικά σου κοστίζουν 400 ευρώ και μέσω leasing το κόστος είναι 200 ευρώ τότε πιθανόν να είναι φθηνότερο το leasing. Οι ενδιαφερόμενοι ας το ερευνήσουν
Εχει απόλυτο δικιο ο σχολιαστής ΑΠΚ. Ως λογιστής σας διαβεβαίωνω οτι είναι ασύμφορη στην Ελλάδα η χρονομίσθωση απο ιδιώτη, όχι μόνο γιατί δεν υπάρχει κίνητρο φορολογικής απόσβεσης, αλλά κυρίως γιατί τα μισθώματα υπερβαίνουν το πραγματικό κόστος χρήσης, και δεν βάζω καν στην εξίσωση τον χιλιομετρικό περιορισμό. Αν παρόλα αυτά θέλετε οπωσδήποτε να χρονομισθώσετε ως ιδιώτης, προτείνω να επιλέξετε κάποιο μεγάλο και ακριβό αυτοκίνητο για να έχει κάποιο οικονομικό νόημα. Για τα μικρά είναι εντελώς ασύμφορο.
Δεν συμφέρει το leasing για ιδιώτες στην Ελλάδα διότι πέραν του κόστους χρήσεως ο τελικός χρήστης - μισθωτής επιβαρύνεται με το κέρδος της εταιρείας-εκμισθωτη συν τον ΦΠΑ. Και σας ρωτώ, ποιος ο λόγος να προπληρώνεις μήνα τον μήνα το όποιο κόστος χρήσης; Το επιχείρημα πληρώνω και ξενοιάζω αμφιβάλλω αν θα ισχύσει σε περίπτωση σοβαρής βλάβης όπου θα σου δώσουν αυτοκίνητο αντικατάστασης υποδεέστερης αξίας από αυτό που μισθώνεις χωρίς φυσικά να σου μειώσουν αντίστοιχα το μίσθωμα. Συμφέρον θα ήταν το leasing μόνο αν το κόστος χρήσεως του αυτοκινήτου πλέον του ΦΠΑ που περιέχεται στο μίσθωμα είναι μικρότερο από αυτό που επιβαρύνει εσένα ως ιδιώτη. Για να το πω απλά αν εσυ ως ιδιώτης πληρώνεις στο εξουσιοδοτημένο συνεργειο για ένα τυπικό σέρβις 200 ευρώ και μέσω του leasing το ίδιο σέρβις σου κοστίζει 100 ευρώ ή αν τα ελαστικά σου κοστίζουν 400 ευρώ και μέσω leasing το κόστος είναι 200 ευρώ τότε πιθανόν να είναι φθηνότερο το leasing. Οι ενδιαφερόμενοι ας το ερευνήσουν
Εχει απόλυτο δικιο ο σχολιαστής ΑΠΚ. Ως λογιστής σας διαβεβαίωνω οτι είναι ασύμφορη στην Ελλάδα η χρονομίσθωση απο ιδιώτη, όχι μόνο γιατί δεν υπάρχει κίνητρο φορολογικής απόσβεσης, αλλά κυρίως γιατί τα μισθώματα υπερβαίνουν το πραγματικό κόστος χρήσης, και δεν βάζω καν στην εξίσωση τον χιλιομετρικό περιορισμό. Αν παρόλα αυτά θέλετε οπωσδήποτε να χρονομισθώσετε ως ιδιώτης, προτείνω να επιλέξετε κάποιο μεγάλο και ακριβό αυτοκίνητο για να έχει κάποιο οικονομικό νόημα. Για τα μικρά είναι εντελώς ασύμφορο.