Ο χρήστης επιβαρύνεται φορολογικά για τη χρήση του εταιρικού αυτοκινήτου, άρα η λιανική τιμή προ φόρων παίζει σημαντικό ρόλο. Όσο πιο ακριβό είναι ένα εταιρικό αυτοκίνητο (ΛΤΠΦ), τόσο υψηλότερος είναι ο φόρος.
Ειδικότερα για εταιρικό αυτοκίνητο το ποσοστό που θα βεβαιώνεται ως επιπλέον εισόδημα για αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής Προ Φόρων ισχύει: • Από 0 έως 12.000 ευρώ 4%. Εξαιρούνται τα οχήματα που παραχωρούνται αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς και έχουν Αξία Λιανικής προ Φόρων έως 12.000 ευρώ. • Από 12.001 έως 17.000 ευρώ 7%.
• Από 17.001 έως 20.000 ευρώ 14%.
• Από 20.001 έως 25.000 ευρώ 18%.
• Από 25.001 ευρώ και άνω 22%.
Αντίθετα η αξία της παραχώρησης του εταιρικού οχήματος μειώνεται βάσει παλαιότητας ως εξής:
• 0-2 έτη καμία μείωση
• 3-5 έτη μείωση 10%
• 6-9 έτη μείωση 25%
• Από 10 έτη και άνω 50%
Τι θα πληρώσει ο χρήστης κάθε χρόνο;
Το ποσό που θα χρειαστεί να πληρώσετε σε φόρους για τη χρήση ενός εταιρικού οχήματος εξαρτάται από το ετήσιο εισόδημά σας και χωρίζεται σε 5 κλίμακες, ενώ στο ποσό ενσωματώνεται και το ανάλογο ποσοστό της εισφοράς αλληλεγγύης. Έτσι λοιπόν στο ποσό που υπολογίσατε παραπάνω ως επιπλέον εισόδημα, φορολογείτε συνολικά ως εξης: • Για εισόδημα έως 20.000 ευρώ 24,2%
• Για εισόδημα από 20.0001 έως 30.000 ευρώ 34%
• Για εισόδημα από 30.001 έως 40.000 ευρώ 43,5%
• Για εισόδημα από 40.001 έως 65.000 ευρώ 52,5%
• Για εισόδημα από 65.001 ευρώ και άνω 54%
Δεν συμφέρει το leasing για ιδιώτες στην Ελλάδα διότι πέραν του κόστους χρήσεως ο τελικός χρήστης - μισθωτής επιβαρύνεται με το κέρδος της εταιρείας-εκμισθωτη συν τον ΦΠΑ. Και σας ρωτώ, ποιος ο λόγος να προπληρώνεις μήνα τον μήνα το όποιο κόστος χρήσης; Το επιχείρημα πληρώνω και ξενοιάζω αμφιβάλλω αν θα ισχύσει σε περίπτωση σοβαρής βλάβης όπου θα σου δώσουν αυτοκίνητο αντικατάστασης υποδεέστερης αξίας από αυτό που μισθώνεις χωρίς φυσικά να σου μειώσουν αντίστοιχα το μίσθωμα. Συμφέρον θα ήταν το leasing μόνο αν το κόστος χρήσεως του αυτοκινήτου πλέον του ΦΠΑ που περιέχεται στο μίσθωμα είναι μικρότερο από αυτό που επιβαρύνει εσένα ως ιδιώτη. Για να το πω απλά αν εσυ ως ιδιώτης πληρώνεις στο εξουσιοδοτημένο συνεργειο για ένα τυπικό σέρβις 200 ευρώ και μέσω του leasing το ίδιο σέρβις σου κοστίζει 100 ευρώ ή αν τα ελαστικά σου κοστίζουν 400 ευρώ και μέσω leasing το κόστος είναι 200 ευρώ τότε πιθανόν να είναι φθηνότερο το leasing. Οι ενδιαφερόμενοι ας το ερευνήσουν
Εχει απόλυτο δικιο ο σχολιαστής ΑΠΚ. Ως λογιστής σας διαβεβαίωνω οτι είναι ασύμφορη στην Ελλάδα η χρονομίσθωση απο ιδιώτη, όχι μόνο γιατί δεν υπάρχει κίνητρο φορολογικής απόσβεσης, αλλά κυρίως γιατί τα μισθώματα υπερβαίνουν το πραγματικό κόστος χρήσης, και δεν βάζω καν στην εξίσωση τον χιλιομετρικό περιορισμό. Αν παρόλα αυτά θέλετε οπωσδήποτε να χρονομισθώσετε ως ιδιώτης, προτείνω να επιλέξετε κάποιο μεγάλο και ακριβό αυτοκίνητο για να έχει κάποιο οικονομικό νόημα. Για τα μικρά είναι εντελώς ασύμφορο.
Δεν συμφέρει το leasing για ιδιώτες στην Ελλάδα διότι πέραν του κόστους χρήσεως ο τελικός χρήστης - μισθωτής επιβαρύνεται με το κέρδος της εταιρείας-εκμισθωτη συν τον ΦΠΑ. Και σας ρωτώ, ποιος ο λόγος να προπληρώνεις μήνα τον μήνα το όποιο κόστος χρήσης; Το επιχείρημα πληρώνω και ξενοιάζω αμφιβάλλω αν θα ισχύσει σε περίπτωση σοβαρής βλάβης όπου θα σου δώσουν αυτοκίνητο αντικατάστασης υποδεέστερης αξίας από αυτό που μισθώνεις χωρίς φυσικά να σου μειώσουν αντίστοιχα το μίσθωμα. Συμφέρον θα ήταν το leasing μόνο αν το κόστος χρήσεως του αυτοκινήτου πλέον του ΦΠΑ που περιέχεται στο μίσθωμα είναι μικρότερο από αυτό που επιβαρύνει εσένα ως ιδιώτη. Για να το πω απλά αν εσυ ως ιδιώτης πληρώνεις στο εξουσιοδοτημένο συνεργειο για ένα τυπικό σέρβις 200 ευρώ και μέσω του leasing το ίδιο σέρβις σου κοστίζει 100 ευρώ ή αν τα ελαστικά σου κοστίζουν 400 ευρώ και μέσω leasing το κόστος είναι 200 ευρώ τότε πιθανόν να είναι φθηνότερο το leasing. Οι ενδιαφερόμενοι ας το ερευνήσουν
Εχει απόλυτο δικιο ο σχολιαστής ΑΠΚ. Ως λογιστής σας διαβεβαίωνω οτι είναι ασύμφορη στην Ελλάδα η χρονομίσθωση απο ιδιώτη, όχι μόνο γιατί δεν υπάρχει κίνητρο φορολογικής απόσβεσης, αλλά κυρίως γιατί τα μισθώματα υπερβαίνουν το πραγματικό κόστος χρήσης, και δεν βάζω καν στην εξίσωση τον χιλιομετρικό περιορισμό. Αν παρόλα αυτά θέλετε οπωσδήποτε να χρονομισθώσετε ως ιδιώτης, προτείνω να επιλέξετε κάποιο μεγάλο και ακριβό αυτοκίνητο για να έχει κάποιο οικονομικό νόημα. Για τα μικρά είναι εντελώς ασύμφορο.