Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Μικρά πολυτελή, μικρά SUV: οι κατασκευαστές τα έχουν ανάγκη. Εμείς;

Μικρά πολυτελή, μικρά SUV: οι κατασκευαστές τα έχουν ανάγκη. Εμείς;

(16/2/2010)

Καθώς πλησιάζει η έκθεση της Γενεύης, ένα - ένα εμφανίζονται τα νέα μοντέλα. Και η τελευταία τάση έχει να κάνει με κάθοδο των εμπορικών κατηγοριών σε μικρότερες διαστάσεις. Πολυτελή μικρά και μικρά SUV ξεκινούν να παράγονται. Είναι όμως κάτι που χρειαζόμαστε;

Σίγουρα για μια μάρκα όπως η Audi, ένα μικρό μοντέλο όπως το νέο Α1 και μάλιστα με δύο ιδιαίτερα οικονομικούς (και οικολογικούς) κινητήρες είναι απαραίτητο για να μειώσει τους συνολικούς ρύπους της γκάμας της. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το ότι το Α1 ξεκινά με δύο μικρά σύνολα, 1,2 λίτρων (ατμοσφαιρικό) 85 ίππων και 1,4 ΤSI 122 ίππων. Στόχος είναι είπαμε οι χαμηλοί ρύποι. Στο ίδιο μήκος κύματος θα πρέπει να περιμένουμε να ακολουθήσουν και άλλοι κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων. Η BMW ετοιμάζει κάτι στη νέα πλατφόρμα του Mini, αυτή τη φορά με δικά της σήματα (και εμπρός κίνηση), ενώ και η Mercedes αναδιαρθρώνει τις Α και Β-Class ώστε στο μέλλον να χωρέσουν και ένα μικρό μοντέλο. &&&& &&&& Όμως «ρυπαροί» δεν είναι μόνο οι κατασκευαστές πολυτελών μοντέλων. Μπορεί η BMW και η Audi να χρειάζεται ένα μικρό αυτοκίνητο για να αντισταθμίσουν τις πωλήσεις των μεγάλων τους, ισχυρών μοντέλων, όμως υπάρχουν και άλλοι, που αν και δεν «παίζουν» στα premium έχουν την ίδια ανάγκη. &&&& Έτσι οι κατασκευαστές που είναι πιο παραδοσιακοί στα SUV και θέλουν να ρίξουν λίγο το μέσο όρο ρύπων του στόλου τους, θέλουν ένα αυτοκίνητο που να καίει λίγο. Αλλά να είναι και SUV, αφού σε αυτή την κατηγορία είναι η σπεσιαλιτέ τους. &&&& Έτσι η Mitsubishi κατεβαίνει πιο κάτω από το Outlander (έχει και το Pajero) με το μικρομεσαίο ASF, ενώ η Nissan ακόμη πιο χαμηλά, στα μικρά με το Juke που στα 4,2 μέτρα, ίσα που θα ξεπερνά ένα Renault Clio σε διαστάσεις. Με το Qashqai, X-Trail, Pathfinder, Murano και Patrol στο άνω άκρο, είναι εμφανές πως ένα μικρό SUV είναι ότι χρειάζεται στη γκάμα της. &&&& &&&& Εμείς όμως τα χρειαζόμαστε αυτά τα αυτοκίνητα; Ένα μικρό πολυτελές γύρω στα 17.000 ευρώ στη βασική του έκδοση, έχει πραγματικά κάτι να προσφέρει; Πιθανώς όχι για όλους, για κάποιους όμως που αναζητούν το απόλυτο και σε αυτό το μέγεθος να αποτελέσει μονόδρομο. Για να ξεκινάει η Audi παραγωγή, σίγουρα πιστεύει πως υπάρχει κοινό για το Α1. &&&& Το ίδιο προφανώς πιστεύει και η Nissan για το Juke. Όποιος έχει προσπαθήσει να οδηγήσει γρήγορα ένα Suzuki Jimny στην άσφαλτο θα ξέρει ότι το μικρό θηρίο είναι βασικά για το χώμα. Που σημαίνει πως αφήνει ένα κενό για να συμπληρωθεί από τα πιο ασφάλτινα SUV στις ίδιες διαστάσεις που μέχρι τώρα απουσίαζαν. &&&& Ποιόν εξυπηρετεί; Πιθανώς κάποιον χωρίς ιδιαίτερες ανάγκες σε χώρους, νέους που κινούνται στην πόλη την καθημερινή και κάνουν τα σπορ τους το Σαββατοκύριακο. Είναι σίγουρα ένα κοινό. &&&& &&&& Το πιο πιθανό βέβαια είναι πως με το κόστος των καυσίμων να ανεβαίνει, τη ρύπανση να στοιχίζει, και το χώρο στάθμευσης να περιορίζεται όλο και περισσότερο, τέτοια αυτοκίνητα που με πρώτη ματιά έχουν πολύ συγκεκριμένο κοινό, να γίνουν πολύ πιο δημοφιλή, λόγω της δεδομένης ανάγκης για σμίκρυνση και μείωση του κόστους. &&&& Έτσι κάποιος που θα κοιτούσε ένα SUV πλήρους μεγέθους θα ανακαλύψει ότι και ένα μικρομεσαίο SUV του κάνει μια χαρά, ενώ στην ανταλλαγή του παλιού τους Audi Α3, θα υπάρξουν αρκετοί που θα δουν στο νέο Α1 αυτό που χρειάζονται χωρίς τις «περιττές» διαστάσεις. &&&& Εσείς ανήκετε σε αυτούς στους οποίους απευθύνονται τέτοια μοντέλα σήμερα; Ή βλέπετε τον εαυτός σας να τα προσεγγίζει σιγά- σιγά λόγω περιορισμού των αναγκών σας; Τελικά πέρα από τους κατασκευαστές μήπως τα θέλουμε και εμείς τα μικρότερα πολυτελή και SUV αυτοκίνητα;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
Skoda