Υπάρχει όφελος από την εμπλοκή κατασκευαστών στη Φόρμουλα 1;
(23/3/2010)
Ο ιδρυτής της Ferrari, o Ενζο, έλεγε: «νικάς την Κυριακή, πουλάς τη Δευτέρα». Η σαφής αυτή αναφορά στην εμπορική πολιτική της μάρκας να χρησιμοποιεί δηλαδή την αγωνιστική της επιτυχία σαν τον βασικό τρόπο προώθησης των αυτοκινήτων της, τουλάχιστον για τη Ferrari είναι επιτυχημένη. Οι άλλοι κατασκευαστές όμως, τι δουλειά έχουν στην Φόρμουλα 1;
Ποιός μπορεί άραγε να εμπνευστεί από τη συμμετοχή της Toyota στη Φόρμουλα 1 για να αγοράσει ένα από τα αυτοκίνητά της. Η Ιαπωνική μάρκα δεν έφυγε τυχαία από το θεσμό αυτό, αφού οι πωλήσεις της βασίζονται μεν στο υψηλό τεχνολογικό της υπόβαθρο, όχι όμως σε αυτό που σχετίζεται με τις επιδόσεις, αλλά την χαμηλή κατανάλωση, τη υψηλή απόδοση, την οικολογία και την αξιοπιστία. Είναι δυνατόν με τέτοια ισχυρή κουλτούρα να χάσει πωλήσεις επειδή έφυγε από τη Φορμουλα 1; Είναι δυνατόν να ακυρώσει κανείς τα σχέδιά του για αγορά ενός Toyota επειδή δεν τρέχει πια στη Φορμουλα 1; Φυσικά η Toyota δεν προσπάθησε να ακολουθήσει το ρητό του Ένζο Φερραρι προσπαθώντας να ενισχύσει τις πωλήσεις της μέσω των αγώνων. Εξάλλου τα καταφέρνει μια χαρά. Πουλάει περίπου 2.000.000 περισσότερα αυτοκίνητα το χρόνο από την ιταλική φίρμα. &&&& Το ίδιο φυσικά ισχύει και για την BMW που επίσης έφυγε από το θεσμό. Μπορεί η βαυαρική μάρκα να είναι πιο στενά συνυφασμένη με τις επιδόσεις και τη σπορ οδήγηση, όμως τα αυτοκίνητά της πουλάνε για τα εγγενή τους χαρακτηριστικά και όχι αυτά που μπορεί να τους προσάψει η συμμετοχή της BMW στους αγώνες. &&&& Και για την Honda που ήδη από πέρσι άφησε τη Φόρμουλα 1, και μάλιστα μια χρονιά που όπως απεδείχθη θα κέρδιζε και τα δύο πρωταθλήματα με τα χρώματά της (επιτυχία που κληροδοτήθηκε στην Brawn GP, τα «υπόλοιπα» της Honda δηλαδή), η συμμετοχή της δεν είχε εμπορικό χαρακτήρα. &&&& &&&& Σίγουρα τίθεται ένα θέμα πρεστίζ, κάτι που φαίνεται πως η Mercedes κυνηγάει περισσότερο και γι αυτό και επιμένει να βάζει στοίχημα κάθε πότε θα κερδίζει της Ferrari. Σε αντίθεση όμως με τους άλλους κατασκευαστές που ενεπλάκησαν με τη Φόρμουλα 1, η Mercedes ανταγωνίζεται και στην αγορά τη Ferrari, και έχει αυτοκίνητα που αγοράζονται μόνο από τους φανατικούς της αυτοκίνησης που τα (πολλά) λεφτά που δίνουν θέλουν να έχουν και αντίκρισμα στις πίστες. &&&& ¶ρα λοιπόν υπάρχει κανείς που ενδιαφέρεται αν η μάρκα που προτιμάει ασχολείται με τη Φορμουλα 1. Και δε μιλάμε για τους 5.000 ετήσιους πελάτες της Ferrari, αλλά για όλους όσοι αγοράζουν «κανονικά» αυτοκίνητα, για καθημερινή χρήση. &&&& Υπάρχει λοιπόν «ζημιά» από αυτές τις αποχωρήσεις; Ίσως ο θεσμός της Φόρμουλα 1 να αποδυναμώνεται, όμως ενδυναμώνονται τα οικονομικά των κατασκευαστών που τα χρήματα της εμπλοκής τους στους αγώνες μπορούν να τα επενδύσουν τώρα σε τεχνολογίες που μπορούν πιο άμεσα και σύντομα να φτάσουν στα αυτοκίνητα των πολλών. &&&& Ή να μειώσουν το λειτουργικό τους κόστος και να διατηρήσουν σε τέτοιους καιρούς τις τιμές τους σταθερές ώστε να μην πιέζεται περισσότερο η αγορά. &&&& Υπάρχει λοιπόν κανείς που στενοχωριέται για την αποχώρηση των κατασκευαστών από τη Φορμουλα 1; Ή αλλιώς, ενδιαφέρθηκε ποτέ κανείς για το ποιος συμμετέχει και ποιος όχι; Μπορεί κάτι τέτοιο πραγματικά να επηρεάσει κάποιον που θα προτιμήσει τη μία έναντι της άλλης μάρκας;
οι νικες της ferrari εξαργυρωνονται με πωλησεις της fiat. honda και toyota δεν ειχαν ελπιδες, η f1 ειναι ευρωπαικων συμφεροντων και ευρωπαιοι διμηουργουν, και αλλαζουν τους κανονισμους κατα βουληση και κατα συμφερων. η mersendes θελη να θεωρει την f1 τσιφλικι της, και το safe car, να ειναι παντα δικο της, και δεν ανεχετε να κερδιζουν αλλοι σε εναν αγωνα που σπονσοραρη επισημα. η brauwnGP ηταν βεβαια η honda αλλα επρεπε να παει ο ιδιος ο brauwn που ηταν ηπευθηνος για τα 7 συνεχομενα προταθληματα της ferrari , για να νικηση. bmw, honda και porshe, μπωρουν να αρκεστουν σε προταθληματα που ειχαν παρει τα μοτερ τους παλεωτερα.
ΟΣΑ ΔΕΝ ΦΤΑΝΕΙ Η ΑΛΕΠΟΥ ΤΑ ΚΑΝΕΙ ΚΡΕΜΑΣΤΑΡΙΑ...
ΑΣ ΚΕΡΔΙΖΑΝΕ ΚΑΙ ΘΑ ΣΑΣ ΕΛΕΓΑ ΕΑΝ ΘΑ ΦΕΥΓΑΝ.
Η TOYOTA ΣΥΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΕΦΥΓΕ ΤΥΧΑΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΣΜΟ ΑΦΟΥ ΜΟΝΟ ΚΑΚΟ ΠΡΟΚΑΛΟΥΣΕ Η ΕΜΠΛΟΚΗ ΤΗΣ ΣΤΗΝ F1 ΓΙΑ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΚΑΘΩΣ ΤΟ υψηλό τεχνολογικό της υπόβαθρο ΔΕΝ ΤΟ ΕΙΔΑΜΕ ΠΟΤΕ ΣΕ ΕΝΑ ΑΘΛΗΜΑ ΠΟΥ ΒΑΣΙΖΕΤΕ ΣΕ ΑΥΤΟ ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΔΕΝ ΕΙΔΑΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ υψηλή απόδοση, την οικολογία και την αξιοπιστία...
Είναι δυνατόν με τέτοια ισχυρή κουλτούρα να χάσει πωλήσεις επειδή έφυγε από τη Φορμουλα 1. ΟΧΙ ΕΧΑΝΕ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΟΣΟ ΕΜΕΝΕ ΣΤΗΝ F1. Η TOYOTA ΣΥΓΟΥΡΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΤΙΑΞΕΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑΚΙΑ ΠΟΥ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΣΙΓΑ ΣΙΓΑ ΜΕΧΡΙ ΤΑ 300.000 ΧΛΜ. ΑΛΛΑ ΑΠΟΔΕΙΧΘΕΙΚΕ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΦΤΙΑΞΕΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΣΤΑ 300 ΧΛΜ. ΠΟΥ ΔΙΑΡΚΕΙ ΕΝΑΣ ΑΓΩΝΑΣ.
Σίγουρα τίθεται ένα θέμα πρεστίζ, κάτι που φαίνεται πως η Mercedes κυνηγάει περισσότερο.η Mercedes ανταγωνίζεται και στην αγορά τη Ferrari, και έχει αυτοκίνητα που αγοράζονται μόνο από τους φανατικούς της αυτοκίνησης ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΚΑΙ Η BMW ΠΟΥΛΑΕΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΤΙΣ MERCEDES ΑΠΛΑ Η MERCEDES ΚΑΤΑΦΕΡΝΕΙ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΕΣΩ ΤΙΣ MCLAREN ΝΑ ΠΕΡΝΕΙ ΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΙΤΛΟΥΣ ΚΑΤΙ ΠΟΥ Η BMW ΕΙΔΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ.
ΚΑΛΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΑΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΝ ΚΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΜΕΤΑ ΝΑ ΤΟ ΑΠΑΞΙΟΣΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΣΥΓΟΥΡΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΕΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ 2.000.000 ΑΓΟΡΑΣΤΕΣ ΤΙΣ TOYOTA ΚΕΡΔΙΖΕ ΤΟ ΤΖΟΚΕΡ ΜΕ ΤΖΑΚΠΟΤ ΟΥΤΕ ΘΑ ΓΥΡΙΖΕ ΝΑ ΚΟΙΤΑΞΕΙ ΕΝΑ ΤΟΥΟΤΑ
Υ.Γ. ΣΤΗΝ ΗΟΝDA ΑΚΟΜΑ ΚΛΑΙΝΕ...
Σε καμια περιπτωση δεν πιστευω οτι περιμενει μια μεγαλη αυτοκινητοβιομηχανια να κερδισει κατι σε πωλήσεις ή τεχνογνωσια, συμμετεχοντας στην F1.
Μύθος. Τα 250-300 εκατομμύρια που θα ξοδευες τον χρόνο στην F1 , μπορείς κάλλιστα να τα επενδύσεις σε Ερευνα και ανάπτυξη και θα εχεις πολύ περισσότερα εμπορικά κέρδη.
Για να αναπτυξεις ενα καινουργιο μοντελο απο λευκο χαρτι, ας πουμε το καινουργιο Honda Civic, χρειάζεσαι γυρω στα 350 εκατομμυρια, και θα μπορεσεις να εισαι στην αγορα με αυτο το μοντελο τουλαχιστον 3,5 χρονια πριν χρειαστει ανανεωση. Για το ιδιο διαστημα αν ησουνα στην φορμουλα 1 , θα ξοδευες 900 εκατομμυρια ευρω, δηλαδη θα μπορουσες να αναπτυξεις το καινουργιο Civic, το καινουργιο Jazz και το καινουργιο Accord , και να σου περισσέψουν ισως και τιποτα ψιλα..
O Enzo είχε δίκιο γιατί κατασκεύαζε σπορ αυτοκίνητα για λίγους. Κάποιος που ψωνίζει ferrari, lamborghini. porsche κλπ είναι λογικό να θέλει να ταυτιστεί με τα αυτοκίνητα που τρέχουν στη F1. Οπότε η συμμετοχή μιας τέτοιας φίρμας στους εν λόγω αγώνες λαμβάνει χώρα και για τη προώθηση των πωλήσεών της. Ουδείς θα γνώριζε την "πολιτική" έκδοση της McLaren αν η τελευταία δεν λάμβανε μέρος στους αγώνες
οι νικες της ferrari εξαργυρωνονται με πωλησεις της fiat. honda και toyota δεν ειχαν ελπιδες, η f1 ειναι ευρωπαικων συμφεροντων και ευρωπαιοι διμηουργουν, και αλλαζουν τους κανονισμους κατα βουληση και κατα συμφερων. η mersendes θελη να θεωρει την f1 τσιφλικι της, και το safe car, να ειναι παντα δικο της, και δεν ανεχετε να κερδιζουν αλλοι σε εναν αγωνα που σπονσοραρη επισημα. η brauwnGP ηταν βεβαια η honda αλλα επρεπε να παει ο ιδιος ο brauwn που ηταν ηπευθηνος για τα 7 συνεχομενα προταθληματα της ferrari , για να νικηση. bmw, honda και porshe, μπωρουν να αρκεστουν σε προταθληματα που ειχαν παρει τα μοτερ τους παλεωτερα.
ΟΣΑ ΔΕΝ ΦΤΑΝΕΙ Η ΑΛΕΠΟΥ ΤΑ ΚΑΝΕΙ ΚΡΕΜΑΣΤΑΡΙΑ... ΑΣ ΚΕΡΔΙΖΑΝΕ ΚΑΙ ΘΑ ΣΑΣ ΕΛΕΓΑ ΕΑΝ ΘΑ ΦΕΥΓΑΝ. Η TOYOTA ΣΥΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΕΦΥΓΕ ΤΥΧΑΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΣΜΟ ΑΦΟΥ ΜΟΝΟ ΚΑΚΟ ΠΡΟΚΑΛΟΥΣΕ Η ΕΜΠΛΟΚΗ ΤΗΣ ΣΤΗΝ F1 ΓΙΑ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΚΑΘΩΣ ΤΟ υψηλό τεχνολογικό της υπόβαθρο ΔΕΝ ΤΟ ΕΙΔΑΜΕ ΠΟΤΕ ΣΕ ΕΝΑ ΑΘΛΗΜΑ ΠΟΥ ΒΑΣΙΖΕΤΕ ΣΕ ΑΥΤΟ ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΔΕΝ ΕΙΔΑΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ υψηλή απόδοση, την οικολογία και την αξιοπιστία... Είναι δυνατόν με τέτοια ισχυρή κουλτούρα να χάσει πωλήσεις επειδή έφυγε από τη Φορμουλα 1. ΟΧΙ ΕΧΑΝΕ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΟΣΟ ΕΜΕΝΕ ΣΤΗΝ F1. Η TOYOTA ΣΥΓΟΥΡΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΤΙΑΞΕΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑΚΙΑ ΠΟΥ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΣΙΓΑ ΣΙΓΑ ΜΕΧΡΙ ΤΑ 300.000 ΧΛΜ. ΑΛΛΑ ΑΠΟΔΕΙΧΘΕΙΚΕ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΦΤΙΑΞΕΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΣΤΑ 300 ΧΛΜ. ΠΟΥ ΔΙΑΡΚΕΙ ΕΝΑΣ ΑΓΩΝΑΣ. Σίγουρα τίθεται ένα θέμα πρεστίζ, κάτι που φαίνεται πως η Mercedes κυνηγάει περισσότερο.η Mercedes ανταγωνίζεται και στην αγορά τη Ferrari, και έχει αυτοκίνητα που αγοράζονται μόνο από τους φανατικούς της αυτοκίνησης ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΚΑΙ Η BMW ΠΟΥΛΑΕΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΤΙΣ MERCEDES ΑΠΛΑ Η MERCEDES ΚΑΤΑΦΕΡΝΕΙ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΕΣΩ ΤΙΣ MCLAREN ΝΑ ΠΕΡΝΕΙ ΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΙΤΛΟΥΣ ΚΑΤΙ ΠΟΥ Η BMW ΕΙΔΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ. ΚΑΛΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΑΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΝ ΚΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΜΕΤΑ ΝΑ ΤΟ ΑΠΑΞΙΟΣΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΣΥΓΟΥΡΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΕΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ 2.000.000 ΑΓΟΡΑΣΤΕΣ ΤΙΣ TOYOTA ΚΕΡΔΙΖΕ ΤΟ ΤΖΟΚΕΡ ΜΕ ΤΖΑΚΠΟΤ ΟΥΤΕ ΘΑ ΓΥΡΙΖΕ ΝΑ ΚΟΙΤΑΞΕΙ ΕΝΑ ΤΟΥΟΤΑ Υ.Γ. ΣΤΗΝ ΗΟΝDA ΑΚΟΜΑ ΚΛΑΙΝΕ...
Σε καμια περιπτωση δεν πιστευω οτι περιμενει μια μεγαλη αυτοκινητοβιομηχανια να κερδισει κατι σε πωλήσεις ή τεχνογνωσια, συμμετεχοντας στην F1. Μύθος. Τα 250-300 εκατομμύρια που θα ξοδευες τον χρόνο στην F1 , μπορείς κάλλιστα να τα επενδύσεις σε Ερευνα και ανάπτυξη και θα εχεις πολύ περισσότερα εμπορικά κέρδη. Για να αναπτυξεις ενα καινουργιο μοντελο απο λευκο χαρτι, ας πουμε το καινουργιο Honda Civic, χρειάζεσαι γυρω στα 350 εκατομμυρια, και θα μπορεσεις να εισαι στην αγορα με αυτο το μοντελο τουλαχιστον 3,5 χρονια πριν χρειαστει ανανεωση. Για το ιδιο διαστημα αν ησουνα στην φορμουλα 1 , θα ξοδευες 900 εκατομμυρια ευρω, δηλαδη θα μπορουσες να αναπτυξεις το καινουργιο Civic, το καινουργιο Jazz και το καινουργιο Accord , και να σου περισσέψουν ισως και τιποτα ψιλα..
Αληθεια ποιος Ελληνας νοιαζεται σημερα για κατι τετοια;
φυσικα υπαρχει οφελος. η τεχνολογια περναει απο την φορμουλα ενα στα απλα αυτοκινητα σιγα σιγα
O Enzo είχε δίκιο γιατί κατασκεύαζε σπορ αυτοκίνητα για λίγους. Κάποιος που ψωνίζει ferrari, lamborghini. porsche κλπ είναι λογικό να θέλει να ταυτιστεί με τα αυτοκίνητα που τρέχουν στη F1. Οπότε η συμμετοχή μιας τέτοιας φίρμας στους εν λόγω αγώνες λαμβάνει χώρα και για τη προώθηση των πωλήσεών της. Ουδείς θα γνώριζε την "πολιτική" έκδοση της McLaren αν η τελευταία δεν λάμβανε μέρος στους αγώνες