Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Υπάρχει όφελος από την εμπλοκή κατασκευαστών στη Φόρμουλα 1;

Υπάρχει όφελος από την εμπλοκή κατασκευαστών στη Φόρμουλα 1;

(23/3/2010)

Ο ιδρυτής της Ferrari, o Ενζο, έλεγε: «νικάς την Κυριακή, πουλάς τη Δευτέρα». Η σαφής αυτή αναφορά στην εμπορική πολιτική της μάρκας να χρησιμοποιεί δηλαδή την αγωνιστική της επιτυχία σαν τον βασικό τρόπο προώθησης των αυτοκινήτων της, τουλάχιστον για τη Ferrari είναι επιτυχημένη. Οι άλλοι κατασκευαστές όμως, τι δουλειά έχουν στην Φόρμουλα 1;

Ποιός μπορεί άραγε να εμπνευστεί από τη συμμετοχή της Toyota στη Φόρμουλα 1 για να αγοράσει ένα από τα αυτοκίνητά της. Η Ιαπωνική μάρκα δεν έφυγε τυχαία από το θεσμό αυτό, αφού οι πωλήσεις της βασίζονται μεν στο υψηλό τεχνολογικό της υπόβαθρο, όχι όμως σε αυτό που σχετίζεται με τις επιδόσεις, αλλά την χαμηλή κατανάλωση, τη υψηλή απόδοση, την οικολογία και την αξιοπιστία. Είναι δυνατόν με τέτοια ισχυρή κουλτούρα να χάσει πωλήσεις επειδή έφυγε από τη Φορμουλα 1; Είναι δυνατόν να ακυρώσει κανείς τα σχέδιά του για αγορά ενός Toyota επειδή δεν τρέχει πια στη Φορμουλα 1; Φυσικά η Toyota δεν προσπάθησε να ακολουθήσει το ρητό του Ένζο Φερραρι προσπαθώντας να ενισχύσει τις πωλήσεις της μέσω των αγώνων. Εξάλλου τα καταφέρνει μια χαρά. Πουλάει περίπου 2.000.000 περισσότερα αυτοκίνητα το χρόνο από την ιταλική φίρμα. &&&& Το ίδιο φυσικά ισχύει και για την BMW που επίσης έφυγε από το θεσμό. Μπορεί η βαυαρική μάρκα να είναι πιο στενά συνυφασμένη με τις επιδόσεις και τη σπορ οδήγηση, όμως τα αυτοκίνητά της πουλάνε για τα εγγενή τους χαρακτηριστικά και όχι αυτά που μπορεί να τους προσάψει η συμμετοχή της BMW στους αγώνες. &&&& Και για την Honda που ήδη από πέρσι άφησε τη Φόρμουλα 1, και μάλιστα μια χρονιά που όπως απεδείχθη θα κέρδιζε και τα δύο πρωταθλήματα με τα χρώματά της (επιτυχία που κληροδοτήθηκε στην Brawn GP, τα «υπόλοιπα» της Honda δηλαδή), η συμμετοχή της δεν είχε εμπορικό χαρακτήρα. &&&& &&&& Σίγουρα τίθεται ένα θέμα πρεστίζ, κάτι που φαίνεται πως η Mercedes κυνηγάει περισσότερο και γι αυτό και επιμένει να βάζει στοίχημα κάθε πότε θα κερδίζει της Ferrari. Σε αντίθεση όμως με τους άλλους κατασκευαστές που ενεπλάκησαν με τη Φόρμουλα 1, η Mercedes ανταγωνίζεται και στην αγορά τη Ferrari, και έχει αυτοκίνητα που αγοράζονται μόνο από τους φανατικούς της αυτοκίνησης που τα (πολλά) λεφτά που δίνουν θέλουν να έχουν και αντίκρισμα στις πίστες. &&&& ¶ρα λοιπόν υπάρχει κανείς που ενδιαφέρεται αν η μάρκα που προτιμάει ασχολείται με τη Φορμουλα 1. Και δε μιλάμε για τους 5.000 ετήσιους πελάτες της Ferrari, αλλά για όλους όσοι αγοράζουν «κανονικά» αυτοκίνητα, για καθημερινή χρήση. &&&& Υπάρχει λοιπόν «ζημιά» από αυτές τις αποχωρήσεις; Ίσως ο θεσμός της Φόρμουλα 1 να αποδυναμώνεται, όμως ενδυναμώνονται τα οικονομικά των κατασκευαστών που τα χρήματα της εμπλοκής τους στους αγώνες μπορούν να τα επενδύσουν τώρα σε τεχνολογίες που μπορούν πιο άμεσα και σύντομα να φτάσουν στα αυτοκίνητα των πολλών. &&&& Ή να μειώσουν το λειτουργικό τους κόστος και να διατηρήσουν σε τέτοιους καιρούς τις τιμές τους σταθερές ώστε να μην πιέζεται περισσότερο η αγορά. &&&& Υπάρχει λοιπόν κανείς που στενοχωριέται για την αποχώρηση των κατασκευαστών από τη Φορμουλα 1; Ή αλλιώς, ενδιαφέρθηκε ποτέ κανείς για το ποιος συμμετέχει και ποιος όχι; Μπορεί κάτι τέτοιο πραγματικά να επηρεάσει κάποιον που θα προτιμήσει τη μία έναντι της άλλης μάρκας;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
NOS AXIZEI