3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
To Mini Countryman μόλις που ξεπερνά τα 4 μέτρα σε μήκος
Πρώτη επαφή με το Mini Countryman
(21/5/2010)
To πρώτο τετρακίνητο Mini είναι πλέον πραγματικότητα. Το μοντέλο που σηματοδοτεί τόσο την καλή πορεία της Mini όσο και το άνοιγμα της σε μια πρωτόγνωρη για αυτήν κατηγορία βρίσκεται ένα βήμα πριν από την παραγωγή. Η πρώτη επαφή μαζί του πραγματοποιήθηκε, σε βρεγμένη μάλιστα πίστα, στην Βιέννη.
Η πρακτικότητα είναι ο στόχος του, ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις θα είναι μόνο δύο
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Πέντε μηχανικά σύνολα, εκ των οποίων τα τρία θα είναι βενζίνης και τα δύο πετρελαίου θα κινούν το νέο Mini. Πρόκειται για τις εκδόσεις:Mini One Countryman, με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1,6 λίτρων και 98 ίππων, Mini Cooper Countryman με τον επίσης ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1,6 λίτρων και απόδοση στους 122 ίππους, και τέλος το Mini Cooper S Countryman με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,6 λίτρων, και τους 184 ίππους. Από πλευράς πετρελαιοκινητήρων υπάρχει η έκδοση Mini One D Countryman με κινητήρα 1,6 λίτρων και 90 ίππους, και η Mini Cooper D Countryman με τον ίδιο κινητήρα και 112 ίππους. Στα κιβώτια ταχυτήτων, περιλαμβάνονται 6τάχυτα χειροκίνητα, ενώ οι εκδόσεις One Countryman, Cooper Countryman και Cooper S Countryman μπορούν να εξοπλιστούν με το αυτόματο εξατάχυτο Steptronic που διαθέτει και paddles στο τιμόνι.
Οδική συμπεριφορά
Η σύντομη επαφή μας με το τετρακίνητο Countryman Cooper S, σε μορφή προπαραγωγής, πραγματοποιήθηκε σε βρεγμένη πίστα έξω από τη Βιέννη. Εκεί οι άνθρωποι της φίρμας θέλησαν να υπογραμμίσουν ότι το Counrtyman διαθέτει τον ίδιο «οδηγοκεντρικό» χαρακτήρα με το Mini που γνωρίζουμε ήδη. Οι πρώτες δικές μας εντυπώσεις είναι θετικές. Τόσο στις γρήγορες στροφές της βρεγμένης πίστας όσο και στις ειδικά σχεδιασμένες δοκιμασίες (απότομη αλλαγή λωρίδας κ.λ.π.) το Countryman έδειξε πως είναι ισορροπημένο στις αντιδράσεις του και ιδιαίτερα ασφαλές ακόμα και όταν πιέζεται πολύ από πλευράς οδηγού. Το σύστημα διεύθυνσης είναι καλό σε αίσθηση και πληροφόρηση, ενώ μας ικανοποίησαν απόλυτα η αίσθηση από το πεντάλ του φρένου και του επιλογέα ταχυτήτων.
Σύστημα τετρακίνησης
Αρκετά άμεσα γίνεται, μέσω του συστήματος τετρακίνησης, και η εμπλοκή των τροχών του πίσω άξονα. Σε φυσιολογικές συνθήκες η κίνηση μεταδίδεται σε ποσοστό 50:50 μεταξύ των δύο αξόνων. Στην περίπτωση που η κεντρική μονάδα ελέγχου ευστάθειας ανιχνεύσει απώλεια πρόσφυσης τότε εμπλέκονται μέσω ηλεκτρομαγνητικού πολύδισκου συμπλέκτη και οι τροχοί του πίσω άξονα, σε ποσοστό ακόμα και 100%. Τέλος, μείναμε αρκετά ικανοποιημένοι από τη συνολική αίσθηση του αυτοκινήτου που έχει διακριτικά σπορτίφ και παιχνιδιάρικη διάθεση, ενώ στιβαρό έδειξε να είναι και το πλαίσιο του. Αυτό όμως που πρέπει να τονίσουμε είναι πως το Mini Countryman δεν είναι ένα εκτός δρόμου αυτοκίνητο. Πρόκειται για ένα καθαρά ασφάλτινο μοντέλο με τετρακίνηση και εμφάνιση με σαφή «περιπετειώδη» χαρακτηριστικά. Υπομονή όμως μέχρι την επίσημη πανευρωπαϊκή παρουσίαση του Countryman, τον Ιούλιο, οπότε και θα έχουμε πιο πλήρη εικόνα για το πρώτο 5θυρο μοντέλο στη σύγχρονη ιστορία της εταιρείας Mini. Τέλος οι δύο εκδόσεις που θα φέρουν το σύστημα τετρακίνησης είναι οι Cooper S Countryman και Cooper D Countryman.