Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
To ολοκαίνουργιο GTC της Opel

To ολοκαίνουργιο GTC της Opel

Τρίπορτα μικρομεσαία τέλος. Τώρα στη θέση τους υπάρχουν μόνο μικρομεσαία κουπέ. Θα λείψουν όμως σε κανένα;

(14/10/2010)

H Opel έβαλε στο Παρίσι την ταφόπλακα στα τρίπορτα μικρομεσαία. Το νέο Astra GTC, αυτό που θα έλεγε κανείς πως είναι ουσιαστικά το Astra με δύο πόρτες λιγότερες, απέχει χιλιόμετρα από μια τέτοια περιγραφή. Και δεν είναι το μόνο. Το ερώτημα είναι, θα λείψουν σε κανένα τα τρίπορτα μικρομεσαία ή καλώς έγινε η αντικατάσταση;

Για να δούμε, ποιος κατασκευαστής διαθέτει το μικρομεσαίο του σε τρίπορτη έκδοση. Το ίδιο δηλαδή με το πεντάπορτο μείον τις πίσω πόρτες. Το VW Golf είναι ένα, το Peugeot 308 είναι το άλλο και το Ford Focus που παραμένει. Μπορεί να πει κανείς πως και το Honda Civic δε διαφοροποιείται από τις τρεις στις πέντε, αν και εδώ η περίπτωση είναι αντίστροφη. Δηλαδή είναι το πεντάπορτο που μοιάζει με το τρίπορτο που με τη σειρά του είναι περισσότερο κουπέ παρά συμβατικό μικρομεσαίο.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Όλοι οι άλλοι τελείωσαν με τις τρίπορτες εκδόσεις. Είτε τις διαχώρισαν σχεδιαστικά σε ένα εμφανώς πιο σπορ σχήμα, είτε τις κατάργησαν εντελώς. Το Kia Procee’d για παράδειγμα μπορεί να μην είναι τόσο έντονα κουπέ σε σχέση με το πεντάπορτο Cee’d όσο το Megane από την αντίστοιχη έκδοσή του, σίγουρα όμως δεν το λες απλά τρίπορτο. Το αδελφό Hyundai i30 από την άλλη, δεν ασχολείται καθόλου με λιγότερες από πέντε πόρτες.
Το ίδιο και τα Seat Leon, Toyota Auris και τα ιταλικά μικρομεσαία των Fiat, Lancia και η νέα Giulietta. Τουλάχιστον ακόμη. Όμως γιατί πέθανε μέσα σε δέκα χρόνια το τρίπορτο μικρομεσαίο;

&&&& Αλήθεια είναι πως το μικρομεσαίο είναι πλέον μεγάλο αυτοκίνητο. Τι σχέση έχει ένα Golf πρώτης γενιάς ή δεύτερης με το σημερινό. Τα παλιότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας είναι μικρότερα ακόμη και από τα σημερινά μικρά. ¶ρα τρεις πόρτες σε τόσο μεγάλα αυτοκίνητα μάλλον είναι λίγες.
Από την άλλη τα μικρομεσαία έχουν πλέον πολύ γκάζι. Έχουν πολύ καλή οδική συμπεριφορά και αποτελούν πλατφόρμες για ιδιαίτερα σπορ και γρήγορα αυτοκίνητα. Όποιος δεν έχει υποχρεώσεις που θέλουν χώρο, μπορεί να αποκτήσει ένα γρήγορο μοντέλο που να είναι ξεχωριστό. Και εδώ «κολλάει» το κουπέ της κατηγορίας.
Έτσι γεννιέται το Sirocco, που θα μπορούσε άνετα να είναι ένα Golf κουπέ, στα πρότυπα του Megane Coupe και του Astra GTC. Αυτά τα αυτοκίνητα παρά τη συγγένειά τους με τα πεντάπορτα μοντέλα στα οποία βασίζονται δεν έχουν καμία σχέση. Ούτε στο κοινό που ελκύουν, ούτε σε αυτό που «πουλάνε». Η κατηγορία διαχωρίστηκε και το τρίπορτο μικρομεσαίο πέθανε. Όποιος θέλει τρίπορτο συμβατικό πρέπει να πάει σε μικρό. Εκεί που μεσουρανούν.
Θα λείψουν λοιπόν σε κανένα; Δεν είναι καλύτερα που στα μικρομεσαία πλέον προσφέρεται τέτοια ποικιλία; Χρηστικότητα και σπορ εκδόσεις στην ίδια πλατφόρμα με το ίδιο σχεδόν κόστος; Εσείς θα προτιμούσατε να πάρετε ένα τρίπορτο ή ένα κουπέ;
Toyota
OPEL