Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Τα 4,79 μέτρα μήκος φθάνει η sedan έκδοση του Peugeot 508

Τα 4,79 μέτρα μήκος φθάνει η sedan έκδοση του Peugeot 508

Μικρομεσαία σεντάν: Μήπως τα μεσαία παραμεγάλωσαν;

(18/10/2010)

Είδατε το νέο Peugeot 508 στο Παρίσι; Η Peugeot σε όλο της το μεγαλείο, και όχι άδικα αφού το νέο μοντέλο αντικαθιστά όχι μόνο το 407 αλλά και το 607. Και γι’ αυτό είναι μεγάλο, μεγαλύτερο από τα «κανονικά» μεσαία. Το ίδιο έχει κάνει και η Opel με το Insignia αλλά και η Ford με το Mondeo. Μήπως μεγάλωσαν όμως τόσο που αφήνουν ένα κενό στα μικρομεσαία σεντάν για να διαπρέψουν;

Η αγορά των μεσαίων μοντέλων, αυτών που στην Ελλάδα λέμε «οικογενειακά», είναι λίγο πολύπλοκη. Από τη μία είναι όντως φτιαγμένα για μία τετραμελή οικογένεια, ώστε να έχει άνεση. Από την άλλη όμως αυτά τα αυτοκίνητα καλύπτουν το μεγαλύτερο όγκο εταιρικών πωλήσεων στο εξωτερικό. Και έτσι ο κόσμος στον οποίο απευθύνονται είναι λίγο έως πολύ διχασμένος.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Γιατί μπορεί μια οικογένεια να βολευόταν μια χαρά στο Vectra και να μην ήθελε κάτι μεγαλύτερο, όμως οι εταιρικοί αγοραστές το ζητούσαν ώστε να αντισταθμιστεί ότι λείπει σε κύρος σε σχέση με τις premium μάρκες (που παράγουν μικρότερα μεσαία μοντέλα, βλέπε BMW Σειρά 3 και Mercedes C-Class) από το μέγεθος.
Και έτσι τα μεσαία των mainstream εταιρειών μεγάλωσαν πολύ. Τόσο που από κάτω άνοιξε ένα κενό. Ένα κενό που στην Ελλάδα γεμίζει εδώ και πολλά χρόνια η Skoda Octavia, που όμως πλέον δεν είναι μόνη της. Η Chevrolet έφερε το Cruze ακριβώς σε αυτό το κομμάτι, ενώ και το Mitsubishi Lancer αλλά και το VW Jetta παίζουν στην ίδια κατηγορία.
Και δεν είναι μόνοι. Οι σεντάν εκδόσεις των μικρομεσαίων, όπως το Ford Focus ή το Opel Astra (που αναμένεται), αλλά και των μοντέλων που παραδοσιακά στέκονται καλά (Mazda3 και Renault Megane – τώρα πια Fluence), χωρίς να ξεχνάμε φυσικά την Toyota Corolla, το Honda Civic αλλά και το τετράπορτο Subaru Impreza, φαίνεται πως ενδυναμώνονται βλέποντας αυτό το κενό.

&&&& Από πλευράς χώρων πάντως είναι ότι πρέπει. Μικρότερες εξωτερικές διαστάσεις από τα μεσαία που έχουν ξεφύγει, μεγαλύτερη ευρυχωρία από τα μικρομεσαία, ειδικά στο χώρο αποσκευών. Με τη συνεχή αποστασιοποίησή τους από τη λογική του χάτσμπακ-με-ουρά η σχεδίασή τους (αλλά και το όνομά τους) τους δίνει πραγματικό λόγο ύπαρξης αλλά και προτίμησης. Πληροφορίες λένε πως και η Audi θα προσθέσει μία σεντάν έκδοση στο επόμενο Α3, τώρα που το Α4 μεγάλωσε αρκετά.
Κλασσικός αντίπαλός τους είναι τα μικρομεσαία χάτσμπακ αλλά και τα κροσόβερ όπως το Peugeot 3008, το Nissan Qashqai και το Mitsubishi ASX που κερδίζουν μερίδιο αγοράς έναντι όλων, μικρομεσαίων, μεσαίων, MPV και SUV.
Εσείς θα προτιμούσατε ένα μικρομεσαίο σεντάν έναντι ενός κλασσικού μεσαίου; Δεν είναι οι διαστάσεις τους πιο οικίες και πιο εύκολες σε όλα; Ή μήπως αυτά τα μοντέλα σας φαίνονται λίγο «σφήνα» ανάμεσα σε δύο κατηγορίες; Ή μήπως αυτό ακριβώς είναι που τα κάνει καλύτερη αγορά;
Mercedes
Fia