ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Tο Impreza WRX SΤi εφοδιάζεται με το ρυθμιζόμενο κεντρικό διαφορικό (DCCD).

Tο Impreza WRX SΤi εφοδιάζεται με το ρυθμιζόμενο κεντρικό διαφορικό (DCCD).

Όταν μιλάμε για τετρακίνηση, ποιος έχει το πάνω χέρι; Η Audi ή η Subaru;

(16/11/2010)

Τετρακίνητα οικογενειακά φτιάχνουν πολλοί. Είναι όμως δύο μάρκες που έχουν ταυτίσει το όνομά τους με την κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Η Audi και η Subaru. Ποια είναι όμως πραγματικά συνώνυμη του 4x4; Εσείς τι λέτε;

Υπάρχουν βέβαια και αλλού πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια. Η τετρακίνηση στα οικογενειακά είναι αρκετά διαδεδομένη και εκτός από τις δύο αυτές μάρκες υπάρχουν και άλλοι, πιο χαμηλού προφίλ κατασκευαστές. Η BMW για παράδειγμα και οι Mercedes προσφέρουν σχεδόν ολόκληρη τη γκάμα τους και σε τετρακίνητες εκδόσεις. Δεν έχουν όμως το όνομα. Γιατί;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Φυσικά η Subaru έχει το πάνω χέρι λόγω παλαιότητας. Ότι και να θέλει να λέει η Audi, η Subaru πουλούσε τετρακίνητα αυτοκίνητα όταν ακόμη οι Γερμανοί είχαν δίχρονα μοντέλα. Περίπου, δηλαδή γιατί το 1972 δεν ήταν εύκολο να πείσεις κάποιον για τη χρησιμότητα του 4x4. Η Audi μπήκε στην κούρσα το 1980 με το Quattro, το μοντέλο, που είχε και επιτυχία στους αγώνες.
Οι αγώνες εξάλλου είναι αυτοί που έκαναν την τετρακίνηση διάσημη, και σημείο αναφοράς, δικαίως ή αδίκως, στο θέμα της οδικής συμπεριφοράς. Η Subaru δεν έμεινε αμέτοχη αφού στη νεότερη αγωνιστική εποχή έχει τη δική της λαμπρή ιστορία.

Από κει και πέρα όμως; Υπάρχουν βέβαια μεγάλες τεχνικές διαφορές στο πως λειτουργεί η τετρακίνηση στην κάθε μάρκα. Για παράδειγμα η Audi έχει δύο τεχνολογίες. Μία για τα μικρότερα μοντέλα (μέχρι το Α3/ΤΤ) και μία για τα μεγαλύτερα. Η Subaru ακολουθεί την ίδια τεχνολογία σε όλη της τη γκάμα, «παίζοντας» με το κεντρικό διαφορικό μόνο ανάλογα με την έκδοση.
Διαφορά επίσης υπάρχει και στο μοίρασμα της ροπής εμπρός πίσω. Συμμετρικά η Subaru, περισσότερο στον πίσω άξονα η Audi. H βασική όμως διαφορά ανάμεσα στις δύο μάρκες βρίσκεται στη γκάμα. Γιατί μπορεί η Subaru να είναι αποκλειστικά τετρακίνητη αντίθετα με την Audi που προσφέρει όλα της τα μοντέλα με κίνηση μόνο εμπρός, όμως οι Γερμανοί μετράνε τριπλάσια μοντέλα σε σχέση με τους Ιάπωνες, χωρίς φυσικά να μετράμε τα SUV.
Που σημαίνει πως η Audi έχει πάρει πάνω στο όνομα της τετρακίνησης κυρίως λόγω ποσότητας. Πόσα διαφορετικά Audi δηλαδή κυκλοφορούν τετρακίνητα στο δρόμο, και πόσα Subaru. ¶σε τον όγκο πωλήσεων της Audi που είναι πολλαπλάσιος και άρα βάζει τα περισσότερα τετρακίνητα στους δρόμους.

¶ρα λοιπόν; Ποια είναι η τετρακίνητη μάρκα; Ποια σας έρχεται πρώτη στο νου; Και ποια έχει το όνομα και ποια τη χάρη; Εσείς όταν αγοράζετε τετρακίνητο, ποια σκέφτεστε πρώτη; Και ποια αξιολογείτε τελικά ως καλύτερη στο τέσσερα επί τέσσερα;
fiat
POIO BRIDGESTONE