ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Το 500αράκι είναι το πρώτο μοντέλο της Fiat που πέρασε τον Ατλαντικό.

Το 500αράκι είναι το πρώτο μοντέλο της Fiat που πέρασε τον Ατλαντικό.

Fiat 500, Mini και VW Beetle. Πουλάει το ρετρό ή μήπως το βαρεθήκατε;

(1/12/2010)

Όταν το Mini και το Beetle παρουσιάστηκαν στη σύγχρονη μορφή τους, αλήθεια είναι πως έφεραν μία ανατριχίλα. Η αναγέννηση αυτοκινήτων που αγαπήθηκαν τόσο πολύ στο παρελθόν δε μπορούσε παρά να τα κάνει εκ νέου αγαπημένα. Δέκα χρόνια μετά όμως; Μήπως το ρετρό έγινε βαρετό; Ή όχι;

Το περίεργο είναι πως μετά τη BMW (που αγόρασε τα δικαιώματα του Mini) και τη VW, μόνο η Fiat μπήκε στο παιχνίδι της αναβίωσης με το 500. Κανείς άλλος. Και έχουν και άλλοι κατασκευαστές μοντέλα που λαχταρούσαν έναν σύγχρονο ρετρό κλώνο.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Η Citroen to 2CV, η Renault to 4L, η Lancia τη Fulvia Coupe (που είδαμε και πρωτότυπο), ή ίδια η BMW την Isetta (που έδωσε φήμες για αναβίωση). Αυτοκίνητα που φάνηκε εκ πρώτης πως θα είχαν την καλή εμπορική πορεία των άλλων ρετρό. Όμως δεν έγινε τίποτα.
Η αγορά είναι αλήθεια είναι λίγο περίεργη. Το μεν Mini και το 500 έκαναν και κάνουν θραύση. Το Beetle δεν πήγε τόσο καλά, ίσως γιατί εκτός από το (όχι και πολύ χρηστικό) σχήμα, δεν ακολουθούσε τη φιλοσοφία του παλιού μοντέλου. Η VW όμως επιμένει και ετοιμάζεται να λανσάρει τη δεύτερη γενιά του ρετρό αυτοκινήτου της.

Γιατί τα ρετρό έχουν αγορά στην Αμερική. Αυτός είναι και ο λόγος που το πρώτο μοντέλο της Fiat που πέρασε «απέναντι» ήταν το 500. Αυτός είναι και ο λόγος, που Renault, Citroen και Lancia δεν έφτιαξαν το δικό τους ρετρό αυτοκίνητο. Γιατί δεν πουλάνε στην Αμερική.
Εδώ όμως τι γίνεται; Το 500 αλήθεια είναι πως είναι αχτύπητο. Συμμετέχει σε μία κατηγορία που κανένα άλλο μοντέλο δεν έχει κάτι να το ανταγωνιστεί. Τα άλλα μίνι είναι απλά. Κοινά θα έλεγε κανείς.
Στην περίπτωση του Mini, όσο αν παραμένει ξεχωριστό, όμως μπέρδεψε το πράγμα. Γιατί εκτός από ρετρό, το Mini ήταν και το πρώτο κατά κάποιο τρόπο premium μικρό μοντέλο. Και τώρα υπάρχουν τουλάχιστον άλλα τρία τέτοια. H Alfa Romeo Mito, η Citroen DS3 και το Audi A1, με σειρά λανσαρίσματος. Μπορεί να μην είναι ρετρό, έχουν όμως σαφώς κάτι να πουν απέναντι στο Mini. Και το θέμα του ρετρό έτσι έρχεται σε δεύτερη μοίρα.
Αυτό επηρεάζει όλα τα ρετρό αυτοκίνητα γιατί αρχίζουν και τίθενται θέματα «κοινοτυπίας». Οι επιδόσεις, η πρακτικότητα, η ποιότητα και γενικά το premium του πράγματος, αφού συνήθως τα ρετρό δεν είναι φτηνά. Και έτσι χαλάει η συνταγή και ο κόσμος γυρίζει αλλού.
Εσείς; Τα βαρεθήκατε; Δεν αλλάζουν και πολύ είναι αλήθεια; Μήπως βρίσκετε κάτι άλλο στα ίδια λεφτά που να σας τραβάει περισσότερο; Μήπως το ρετρό ξεπεράστηκε συνολικά; Μήπως ο premium ανταγωνισμός στα ίδια λεφτά δίνει κάτι περισσότερο; Τι λέτε;
Leasing
SKODA EXYPNES YPHRESIES