Το 500αράκι είναι το πρώτο μοντέλο της Fiat που πέρασε τον Ατλαντικό.
Fiat 500, Mini και VW Beetle. Πουλάει το ρετρό ή μήπως το βαρεθήκατε;
(1/12/2010)
Όταν το Mini και το Beetle παρουσιάστηκαν στη σύγχρονη μορφή τους, αλήθεια είναι πως έφεραν μία ανατριχίλα. Η αναγέννηση αυτοκινήτων που αγαπήθηκαν τόσο πολύ στο παρελθόν δε μπορούσε παρά να τα κάνει εκ νέου αγαπημένα. Δέκα χρόνια μετά όμως; Μήπως το ρετρό έγινε βαρετό; Ή όχι;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Η Citroen to 2CV, η Renault to 4L, η Lancia τη Fulvia Coupe (που είδαμε και πρωτότυπο), ή ίδια η BMW την Isetta (που έδωσε φήμες για αναβίωση). Αυτοκίνητα που φάνηκε εκ πρώτης πως θα είχαν την καλή εμπορική πορεία των άλλων ρετρό. Όμως δεν έγινε τίποτα.Η αγορά είναι αλήθεια είναι λίγο περίεργη. Το μεν Mini και το 500 έκαναν και κάνουν θραύση. Το Beetle δεν πήγε τόσο καλά, ίσως γιατί εκτός από το (όχι και πολύ χρηστικό) σχήμα, δεν ακολουθούσε τη φιλοσοφία του παλιού μοντέλου. Η VW όμως επιμένει και ετοιμάζεται να λανσάρει τη δεύτερη γενιά του ρετρό αυτοκινήτου της.
Γιατί τα ρετρό έχουν αγορά στην Αμερική. Αυτός είναι και ο λόγος που το πρώτο μοντέλο της Fiat που πέρασε «απέναντι» ήταν το 500. Αυτός είναι και ο λόγος, που Renault, Citroen και Lancia δεν έφτιαξαν το δικό τους ρετρό αυτοκίνητο. Γιατί δεν πουλάνε στην Αμερική.
Εδώ όμως τι γίνεται; Το 500 αλήθεια είναι πως είναι αχτύπητο. Συμμετέχει σε μία κατηγορία που κανένα άλλο μοντέλο δεν έχει κάτι να το ανταγωνιστεί. Τα άλλα μίνι είναι απλά. Κοινά θα έλεγε κανείς.
Στην περίπτωση του Mini, όσο αν παραμένει ξεχωριστό, όμως μπέρδεψε το πράγμα. Γιατί εκτός από ρετρό, το Mini ήταν και το πρώτο κατά κάποιο τρόπο premium μικρό μοντέλο. Και τώρα υπάρχουν τουλάχιστον άλλα τρία τέτοια. H Alfa Romeo Mito, η Citroen DS3 και το Audi A1, με σειρά λανσαρίσματος. Μπορεί να μην είναι ρετρό, έχουν όμως σαφώς κάτι να πουν απέναντι στο Mini. Και το θέμα του ρετρό έτσι έρχεται σε δεύτερη μοίρα.
Αυτό επηρεάζει όλα τα ρετρό αυτοκίνητα γιατί αρχίζουν και τίθενται θέματα «κοινοτυπίας». Οι επιδόσεις, η πρακτικότητα, η ποιότητα και γενικά το premium του πράγματος, αφού συνήθως τα ρετρό δεν είναι φτηνά. Και έτσι χαλάει η συνταγή και ο κόσμος γυρίζει αλλού.
Εσείς; Τα βαρεθήκατε; Δεν αλλάζουν και πολύ είναι αλήθεια; Μήπως βρίσκετε κάτι άλλο στα ίδια λεφτά που να σας τραβάει περισσότερο; Μήπως το ρετρό ξεπεράστηκε συνολικά; Μήπως ο premium ανταγωνισμός στα ίδια λεφτά δίνει κάτι περισσότερο; Τι λέτε;
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ Ο ΜΟΝΟΣ ΠΟΥ ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΑΝΤΙΠΑΡΑΤΕΘΩ ΜΑΖΙ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΥΠΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΟΣ ΤΕΤΟΙΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο j.kai. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΘΕΝΑ, ΕΙΤΕ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΙΤΕ ΟΧΙ, ΤΟ ΠΩΣ ΘΑ ΕΠΙΛΕΞΕΙ ΝΑ ΖΕΙ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ. ΜΟΝΟ Ο j.kai ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΕ ΠΛΗΡΩΣ ΤΗΝ ΑΚΡΙΒΗ ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ. ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΝΑ ΝΙΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΡΕΤΡΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΠΛΕΥΡΑ ΕΝΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ, ΤΟΤΕ ΚΑΛΛΙΣΤΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΟΥΜΕ ΣΕ ΤΙΜΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ, ΕΝΑ ΠΑΛΙΟ ΜΙΝΙ ή BEETLE ή 500ΑΚΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΠΑΜΕ ΣΕ ΕΝΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΑΛΑΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ, ΣΑΣΙ, ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ, ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ, ΜΗΧΑΝΗ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΜΕ ΜΕ ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΠΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΝ ΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΝΑ ΑΝΑΒΙΩΣΟΥΝ ΜΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ. ΘΕΣ ΝΑ ΠΑΣ ΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΣΟΥ ΒΟΛΤΑ, ΟΧΙ ΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ, ΟΧΙ ΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ. ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΟΥ ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΕΧΩ!
mporei ena autokinhto..na se gemizei, na s eyxaristei k mono pou to vlepeis??? egw, klinw ..sto mini! kokkino,automato,derma,hliorofh..ola ta kaloudia! ston pisw profylakthra ..ap th dexia pleura mia xamogelasth leykh fatsoula, enw ap thn aristerh mia maurh ..me keratakia k ..analogo xamogelo..gia opoion.. (cooper S) thelei na ..prosperasei!! Tis kathimerines mou metakinhseis..me mhxanaki! pio praktiko den ginetai!!! Gia mia xalarh voltoula..xwris polla polla, yparxei-eutyxws-k to mini! DE tha to sygrinw me ta alla ..retro or mh.. o kathenas..k to kefi / anagkes tou !!! cheers!
Κατά τη γνώμη μου, από τα τρία μοντέλα που αναφέρετε, η πιο επιτυχημένη «αναστύλωση» είναι το Mini, με την έννοια ότι η BMW κατάφερε να φτιάξει ένα αυτοκίνητο που να μοιάζει στο πρότυπο του Ισιγόνη και ταυτόχρονα να είναι μοντέρνο και όμορφο. Αυτό κατά τη γνώμη μου δεν ισχύει ιδιαίτερα ούτε για το 500 ούτε -πολύ περισσότερο- για το Beetle. Εφόσον το αυτοκίνητο είναι από τα ελάχιστα βιομηχανικά προϊόντα που στην επιλογή του παίζει τόσο μεγάλο ρόλο το συναίσθημα, όποιος κατασκευαστής καταφέρει να το διαχειριστεί καλύτερα, κερδίζει λαχείο. Η προσπάθεια αναβίωσης θρυλικών ονομάτων εμπεριέχει μιας μορφής "απατεωνιά", καθώς πρόκειται απλώς για προσπάθεια εκμετάλλευσης του συναισθήματος και της νοσταλγίας του κοινού, μη λαμβάνοντας καθόλου υπόψη τη φιλοσοφία του προτύπου. Για παράδειγμα, όταν ο Dante Giacosa δημιούργησε το 500 στα δύσκολα χρόνια μετά το Β Παγκόσμιο, είχε υπόψη του την ανάγκη του κόσμου για ένα αυτοκίνητο πόλης που να ικανοποιεί τις στοιχειώδεις ανάγκες μιας οικογένειας, χωρώντας παντού και κοστίζοντας λίγο. Αυτές τις ανάγκες ικανοποίησε το 500 και γιΆ αυτό έγινε επιτυχία. Το νέο 500 είναι απλώς ένα life style αυτοκίνητο, που θα προσπαθήσει να πετύχει χρησιμοποιώντας το όνομα και όχι τη χάρη του προκατόχου του. Γιατί αν μιλάμε για αυτοκίνητα πόλης, υπάρχουν ένα σωρό και πολλά από αυτά τα καταφέρνουν καλύτερα από το 500 σε θέματα χωροταξίας ή οικονομίας. Φυσικά, στη θέση του 500 μπορείτε να βάλετε το Mini και το Beetle. Κι αυτά life style πουλάνε. Γενικότερα μιλώντας, έχω την άποψη ότι σήμερα ελάχιστα αυτοκίνητα είναι ομορφότερα από τους προκατόχους τους.
Πιστεύω πως όποτε πάμε να μιμηθούμε μια επιτυχία του παρελθόντος είτε αυτό συμβαίνει στο χώρο του αυτοκινήτου, είτε στο χώρο της μουσικής (πχ. ενα τραγούδι) το αποτελεσμα ειναι τουλάχιστον μαπα...και αυτό γιατί έχουμε δει το original, το χουμε λατρέψει ή το έχουμε μισίσει, και αποιαδήποτε άλλη απομίμηση δεν μπορεί να εκθρονίσει στο μυαλό μας την εικόνα του πρωτοτύπου....και σημειώστε...αν τα αυτοκίνητα αυτά (όπως πολύ σωστά είπαν καποιοι φίλοι πριν απο εμένα) ήταν στην εποχή τους τόσο πανάκριβα όσο είναι τα τωρινά, απλα δεν θα είχαν γίνει ποτε θρύλοι.....(εξαιρέσεις μόνο σε φίρμες τυπου ferrari, porsche k.a) έγιναν θρύλοι γιατι έδωσαν την ευκαιρια στον απλο κόσμο να ταξιδέψει, (έστω και χωρίς κλιματισμούς παθητικές ασφάλειες, ηχοσυστήματα τρελά και ηλιοροφές),να κάνει το κέφι του σε εποχές που ήταν πιο αισιόδοξες απο τη σημερινή!!!
Πολυ ευχαριστο το σχολιο τουυ κυριου j.kai...λιγο συναισθημα δεν εβλαψε ποτε και πιστευω τα 15.000 ευρω η και παραπαν που χαλασε ο κυριος για το 500 ειναι ισως τα λιγοτερο πεταμενα λεφτα..(δεν εχω 500 αν και το σκεφτομουν να παρω αλλα αναγκαστικα να στραφω σε κατι μεγαλυτερο)ευχαριστω
Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα αυτών των αυτοκινήτων είναι ότι δεν δείχνουν ξεπερασμένα μετά από χρόνια σε αντίθεση με τα υπόλοιπα.
Nέο αίμα στην παρέα: Με-γειά την "πασχαλίτσα" στον κ. j.kai. Nαι, χαμογέλασα, αλλά είναι και συγκινητική αυτή η προσωπική κατάθεση. Επί του θέματος καλύπτoμαι πλήρως από την θέση του κ. stath: "Πχ. αν το 500 και το Mini ήταν μικρότερα (3 μέτρα), σαν το Smart, και πιό φθηνά από αυτό, θα μπορούσαν να προτιμηθούν από πολλούς, ως αυτοκίνητα πόλης."
ΑΠΟ ΤΗ ΠΡΩΤΗ ΣΤΙΓΜΗ Η ΑΝΑΒΙΩΣΗ ΤΩΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΘΡΥΛΙΚΩΝ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΕ ΕΝΑ ΕΥΚΟΛΟ ΕΓΧΕΙΡΗΜΑ ΩΣΤΕ ΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΝ ΥΠΕΡΚΕΡΔΗ. ΤΟ ΟΞΥΜΩΡΟ ΤΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΑΥΤΑ ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΚΑΝ ΩΣ ΛΑΙΚΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΩΣ ΠΡΙΜΙΟΥΜ ΩΣ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΛΩΝΟΥΣ ΤΟΥΣ. ΟΜΩΣ ΜΕΣΟΥΣΗΣ ΤΗΣ ΥΦΕΣΗΣ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΤΟΣΟ ΕΥΚΟΛΟ ΚΑΙ ΕΠΕΙΤΑ ΟΤΑΝ ΠΟΥΛΑΣ ΠΟΛΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΔΙΑΡΚΩΣ ΤΟΤΕ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΚΑΤΑΝΤΑ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΧΑΝΕΙ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΟΥ.
Πηγα αποφασισμενος (πριν 1,5 χρονο )να αγορασω ενα toyota iq για δευτερο αυτοκινητο πολης Μου ζητησαν 16000ευρω για το τοπ βερσιον χωρις ομως την δυνατοτητα να βαλω και εγω την προσωπικη μου πινελια Το ειδα απο μπροστα και μου φαινοταν τεραστιο Καθησα πισω και αισθανθηκα κλειστοφοβια Στις φωτογραφιες φαινοταν ωμορφο αλλα στην πραξη το ειδα ασχημο Εφυγα αμεσως και πηγα στην ΦΙΑΤ να δω το πεντακοσαρακι Το ειδα απεξω - μπηκα μεσα - καθισα πισω μια χαρα αν και 1,80 - το ερωτευτηκα Ιταλικη φινετσα στην υπερτατη μορφη Εβαλα την προσωπικη μου πινελια (μεσα απο 500,000 διαφορετικους συνδιασμους που μπορεις να κανεις) Το διαλεξα κοκκινο σαν πασχαλιτσα της λαμπρης, για να δινει μια αισιοδοξη νοτα στην ζωη μου στην μαυρη και θολη ατμοσφαιρα του ΔΝΤ Κατακριθηκα απο την οικογενεια γιατι εδωσα πολλα λεφτα για ενα μικρο αυτοκινητο αλλα δεν το μετανοιωσα Οταν κλεινω την πορτα το αυτοκινητο ειναι Γερμανικο - και ειχα αρκετα τετοια Οταν βαζω μουσικη - η μελωδια της ευτυχιας - ηρεμει ολο το νευρικο μου συστημα Το πηρα και αυτοματο και ετσι δεν με νοιαζει το ξεκινα σταματα της κινησης στην Αθηνα Παραγειλα ενα ζευγαρι ασπρα κοκκινα γαντια για να διατηρω ασπρο το ασπρο δερματινι τιμονι Οταν κλεινω την πορτα και βρισκομαι μεσα στην πασχαλιτσα μου ειμαι σε εναν αλλο κοσμο Σε παει πισω στην δεκαετια του 60 η του 70 που ο κοσμος ηταν αισιοδοξος Ειναι το μοναδικο αυτοκινητο που μπορει να με κανει να γραψω ποιημα Δεν ειμαι διαφημιστης ειμαι ενας ρομαντικος μηχανολογος ερωτευμενος με την αυτοκινηση μιας αλλης εποχης, οταν το μελλον ηταν ολο μπροστα μου, και δεν ειχα καμμια αμφιβολια για αυτα που θα μου δωσει η ζωη Για αυτο δεν τοχω μετανοιωσει που το πηρα και ετσι καθε μερα μαζυ του παιρνω μια δοση αισιοδοξιας μια ανασα ζωης Αυτο με κανει χαρουμενο και ετσι λεω με κεφι καλημερα στους συνεργατες ατην δουλια - το γελιο βγαινει πιο ευκολα μαζυ και η χαρα Το βραδυ στην κινηση θα εχω παρεα, γιατι δεν οδηγω ενα αυτοκινητο, αλλα μια πασχαλιτσα γεματη ζωη!! Χαμογελαστε!!
Ακριβά και δέν συμπάθισα ποτέ ιδιαίτερα τα original. Αντιθέτως κανένα Dodge Charger του 67 (General Lee τω Dukes), ή Pontiac Firebird Trans AM του 82 (KITT), θα με σιγκυνούσαν στα σίγουρα.
ΤΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΑΠΛΑ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΠΟΥΝ ΚΑΤΙ ΣΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΑ, ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΟΥ ΣΩΡΟΥ. ΚΑΠΟΙΕΣ ΦΟΡΕΣ ΔΕ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΠΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΟΔΗΓΙΚΑ. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΟΜΨΑ, ΜΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΣΤΥΛ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΚΑΝΟΝΑ ΜΕ ΠΡΟΣΕΓΜΕΝΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ. ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΑ ΚΑΙ ΜΕΙΟΜΕΝΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΦΟΥ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΤΩ ΣΤΙΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΩΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΤΩΝ ΤΟΥΣ. Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥΣ ΛΟΙΠΟΝ ΔΕ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΣΑΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΣΥΝΗΘΩΣ ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΑΙ ΣΑΝ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΚΟΜΗ ΜΠΟΡΟΥΝ. ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΟΥ ΤΙΘΕΤΑΙ ΤΩΡΑ, ΙΣΩΣ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΑΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΣΑΝ ΠΑΚΕΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΛΕΓΟΜΕΝΕΣ PREMIUM ΜΑΡΚΕΣ ΣΕ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΤΙΜΕΣ, ΑΛΛΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΛΙΓΗ ΚΟΜΨΟΤΗΤΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ, ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΝΑ ΣΠΑΕΙ Η ΜΟΝΟΤΟΝΙΑ.
Τα ρετρό αυτοκίνητα είναι ξεχωριστά διαφορετικής φιλοσοφίας διαχρονικά για αυτό έγινε και η επανέκδοσή τους.Είναι πρωτότυπες προτάσεις που απευθύνονται σε ειδικό κοινό με γνώση για την ιστορία του μοντέλου και οπωσδήποτε κάποιου εισοδήματος.Πιστεύω ότι η υψηλή τιμή αγοράς είναι ο παράγοντας που παίζει ρόλο στην απόκτησή τους .
Τα αυτοκίνητα ρετρό, ουσιαστικά δεν αποτελούν πιστά αντίγραφα των αντίστοιχων παλιών αυτοκινήτων. Μπορεί κανείς να πεί ότι ρετρό είναι μόνο στην εμφάνιση. Όμως αν δούμε τα χαρακτηριστικά των συγκεκριμένων αυτοκινήτων, ήσαν τα πιό απλά και κατά συνέπεια τα πιό φθηνά της εποχής εκείνης, αλλά και τα πιό μικρά. Το Mini και το 500 ήταν γύρω στα 3 μέτρα μήκος, κάτι σαν το σημερινό Smart, (εκτός από το σκαραβαίο που ήταν πιό μεγάλος, γύρω στα 4 μέτρα). Κατά συνέπεια τα αυτοκίνητα αυτά ικανοποιούσαν τις ανάγκες των ανθρώπων με πιό χαμηλά εισοδήματα και επομένως πουλήθηκαν σε πολύ μεγάλες ποσότητες. Τα σημερινά αντίστοιχα ρετρό μοντέλα, εκτός από την εμφάνιση, δεν διαφέρουν μηχανολογικά και ως προς τον εξοπλισμό, από όλα τα άλλα σύγχρονα μοντέλα. Έτσι είνα αρκετά ακριβά και άρα αν κάποιος δεν είναι φαν του συγκεκριμένου σχήματος, δεν έχουν να προσφέρουν κάτι το ιδιαίτερο, που να προκαλέσει τη μαζική τους ζήτηση. Πχ. αν το 500 και το Mini ήταν μικρότερα (3 μέτρα), σαν το Smart, και πιό φθηνά από αυτό, θα μπορούσαν να προτιμηθούν από πολλούς, ως αυτοκίνητα πόλης. Επίσης αν το σκαθάρι ήταν πιό απλό στην κατασκευή και πιό φθηνό, επίσης θα πουλούσε όπως ο προκάτοχός του.
Προσωπικά δε με συγκινούν αυτά τα αυτοκίνητα,τα θεωρώ υπερβολικά χαριτωμένα. Αλλά δεν κατηγορώ κ όποιον του αρέσουν,έχουν μια γοητεία,γούστα είναι αυτά... Απλά αυτό που με ενοχλεί κ μου κάνει εντύπωση που κανείς δεν το αναφέρει,είναι ότι τόσο το Mini όσο κ το 500 κ σαφώς το Beetle στην αυθεντική τους εκδοχή προ δεκαετιών ήταν πραγματικά αυτοκίνητα του λαού,είχαν σχεδιαστεί ώστε να μπορεί ο κάθε χαμηλόμισθος εργαζόμενος να αποκτήσει ένα έστω στοιχειώδες αλλά πρωτοποριακό κ τίμιο αυτοκίνητο για να κάνει τη ζωή του πραγματικά καλύτερη. Κάνουμε fast-froward σχεδόν μισό αιώνα μετά στην εποχή του μάρκετινγκ κ του καταναλωτισμού,οι απόγονοι τους είναι υπερτιμημένα ακριβά αυτοκίνητα με γκάτζετ κ φανφάρες,κατ εξοχήν σύμβολα νεοπλουτισμού.Δεν είναι τυχαίο ότι το πελατολόγιο τους είναι κυρίως γόνοι εύπορων οικογενειών άλλωστε. Δε θέλω να προσβάλλω κανέναν με το ποστ μου,ούτε να υποβαθμίσω τα αξιόλογα αυτά αυτοκίνητα (εκτός απο το Beetle όπου πραγματικά μιλάμε για λεφτά χωρίς αντίκρισμα). Απλά αυτή η αντίφαση με ξινίζει κάπως...
Τα βαρεθήκαμε!!!