Σας θυμίζει τίποτε η σχεδίαση μιας γκάμας όπου το ένα μοντέλο είναι ίδιο, αλλά μικρότερη έκδοση του άλλου; Σα να βγήκαν το ένα μέσα από το άλλο; Όπως οι «μπαμπούσκες»; Καλά να το κάνει η Audi, αλλά και η Alfa;
Οι ρώσικες κούκλες φυσικά είναι ένα απλό παιχνίδι, όταν όμως μιλάμε για την γκάμα μιας ολόκληρης μάρκας, το πράγμα σοβαρεύει. Για την Audi, από το 1994 και μετά την πρώτη γενιά του Α4, η σχεδίαση της μπαμπούσκας ήταν ο τρόπος της να εδραιωθεί στην premium κατηγορία. Παραμένει και σήμερα ο καλύτερος τρόπος τα μοντέλα σου να ξεχωρίζουν αμέσως για το τι είναι. Όταν θες να κάνεις εντύπωση και να φαίνεσαι πολύ, η σχεδίαση μπαμπούσκα βοηθάει αφού κάθε μοντέλο της γκάμας στου έχει το ίδιο σημείο αναφοράς, και κάθε φορά που το βλέπει κάποιος σκέφτεται όχι το μοντέλο, αλλά τη μάρκα.
Η Audi εφάρμοσε αυτή τη λογική για 20 χρόνια και τώρα είναι έτοιμη να προχωρήσει. Τα μοντέλα της είναι πλέον τόσο γνωστά, το καθένα με το δικό του ειδικό βάρος, και η μάρκα τόσο αναγνωρισμένη που δεν χρειάζεται συλλογικότητα για να κάνει αισθητή την παρουσία της. Είναι ώρα τα Audi να αποκτήσουν ποικιλία.
Την ίδια στιγμή η Alfa έχει λανσάρει δύο μοντέλα στην μεγαλύτερη αναβίωση που έχει δει μάρκα τα τελευταία χρόνια, και με την Giulia και την Stelvio επαναφέρει τη μάρκα στην καρδιά της premium κατηγορίας. Προσέξατε όμως πόσο μοιάζουν τα δύο μοντέλα μεταξύ τους; Αρκετά. Όσο μπορούν να μοιάζουν μία μπερλίνα με ένα SUV.
Σαφώς η Alfa θέλει να κρατήσει μια εταιρική εικόνα ώστε τα δύο μόνο μοντέλα της να «φτουράνε» στα μάτια του κόσμου στο δρόμο. ¶λλο να βλέπεις ένα μοντέλο να κυκλοφορεί, και άλλο δύο (διαφορετικά αλλά παρόμοια). Δείχνει περισσότερο. Μπορεί λοιπόν να πει κάποιος πως αυτή τη στιγμή και η Alfa Romeo χρειάζεται λίγο «μπαμπούσκα» στη σχεδίασή της ώστε να δείξει νούμερα στο δρόμο και να φέρει κι άλλο κόσμο.
Έτσι βλέπουμε κατασκοπευτικές εικόνες από τα επόμενα δύο μοντέλα της μάρκας, όπως πιθανολογούνται, που μοιάζουν. Από τη μία η Giulietta, ουσιαστικά μία κοντύτερη χάτσμπακ έκδοση της Giulia, και από την άλλη η GTV, μία κουπέ έκδοση της Giulia. Οι ομοιότητες είναι τόσες που θα έλεγε κανείς πως με αυτά τα μοντέλα, η Alfa δεν θα έχει γκάμα, αλλά βασικά ένα μοντέλο σε τέσσερις εκδόσεις (4θυρη μπερλίνα, 5θυρο χάτσμπακ, 3θυρο κουπέ και SUV).
Είναι όμως αυτή η σωστή κίνηση για την Alfa Romeo; Για μία μάρκα που έχει δώσει τόσα και τόσο όμορφα μοντέλα στην ιστορία της, δεν είναι κρίμα η νέα γκάμα της ουσιαστικά να είναι το ίδιο σχήμα σε διαφορετικά μεγέθη; Θα μπορούσε η Alfa να αντλήσει για κάθε μοντέλο της και από κάποια άλλη εποχή. Μία GTV που θυμίζει δεκαετία 70 ή 90, μία Giulietta που θυμίζει την 145, ή τέλος πάντων μοντέλα με διαφορετική σχεδιαστική ταυτότητα. Ή όχι;
Τι λέτε; Σας αρέσει η κατεύθυνση της Alfa με μοντέλα «μπαμπούσκες» ή θα προτιμούσατε να δείτε ποικιλία και διαφορετικότητα; Και από ποιές εποχές της μάρκας θα θέλατε να δείτε επιρροές; Τι λέτε;
Προφανώς και μας κάνετε πλάκα. Δεν νομιζω οτι υπάρχει εταιρεία στην αυτοκίνητοβιομηχανία που να μην χρησιμοποιεί το family look( ναι, αυτό που ονομασατε μπαμπουσκα). Κυριοι δεν γίνεται να κάνετε συνέχεια προπαγάνδα υπερ των γερμανικών μοντελων, λες και οι αλλοι δεν βγαζουν αξιοπιστα αυτοκίνητα. Και ιδιαίτερα αν μιλάμε για το design που αν μη τι άλλο τα ιταλικά και τα γαλλικά ειναι απο τα πιο εμπευσμενα, συγκριτικά με τα ρηχά γερμανικά. Φτάνει πια!
,για μένα δεν είναι σοβαρό το αρθρο..πολύ πετυχημενο σχεδιαστικά το εμπρος μερος της άλφα..μακαρι να μεινει ετσι για όλα τα μοντέλα της... και στα προηγουμενα μονέλα και στα σημερινά ..δειχνει καθαρα το παρελθον ..φωναζει αποι μακρυα τοσες δεκαετιες..πως είναι και θα είναι αλφα… Μη ξεχναμε την αγωνιωδη προσπαθεια αλλων εταιριων να βρουνε ένα σχεδιο που να τους ταιριαζει..πχ η Φορντ, τογιοτα και άλλες...
Συμφωνώ 100% με το Δημήτρη!
ΟΛΕΣ οι εταιρείες ακολουθούν μια σχεδιαστική γραμμή για μια περίοδο (η οποία αλλάζει μετά από το διάστημα που η πολιτική της εταιρείες κρίνει επαρκές).
Βλέπε την alfa με την σχεδιαστική γραμμή 159, brera και spider, που έκανε τη μεταστροφή στη γραμμή Mito-Guiletta-4c (που προήλθε από τη γραμμή της 8c).
Τώρα κινούνται προς τη γραμμή Guilia-Stelvio.
Τουλάχιστο, οι εταιρείες αυτές αλλάζουν ριζικά το ντιζάιν τους. Δεν είναι για γέλια όπως ο όμιλος VW που αλλάζει ένα φανάρι και λένε "Ολοκαίνουριο Golf"!
Προφανώς και μας κάνετε πλάκα. Δεν νομιζω οτι υπάρχει εταιρεία στην αυτοκίνητοβιομηχανία που να μην χρησιμοποιεί το family look( ναι, αυτό που ονομασατε μπαμπουσκα). Κυριοι δεν γίνεται να κάνετε συνέχεια προπαγάνδα υπερ των γερμανικών μοντελων, λες και οι αλλοι δεν βγαζουν αξιοπιστα αυτοκίνητα. Και ιδιαίτερα αν μιλάμε για το design που αν μη τι άλλο τα ιταλικά και τα γαλλικά ειναι απο τα πιο εμπευσμενα, συγκριτικά με τα ρηχά γερμανικά. Φτάνει πια!
,για μένα δεν είναι σοβαρό το αρθρο..πολύ πετυχημενο σχεδιαστικά το εμπρος μερος της άλφα..μακαρι να μεινει ετσι για όλα τα μοντέλα της... και στα προηγουμενα μονέλα και στα σημερινά ..δειχνει καθαρα το παρελθον ..φωναζει αποι μακρυα τοσες δεκαετιες..πως είναι και θα είναι αλφα… Μη ξεχναμε την αγωνιωδη προσπαθεια αλλων εταιριων να βρουνε ένα σχεδιο που να τους ταιριαζει..πχ η Φορντ, τογιοτα και άλλες...
Συμφωνώ 100% με το Δημήτρη! ΟΛΕΣ οι εταιρείες ακολουθούν μια σχεδιαστική γραμμή για μια περίοδο (η οποία αλλάζει μετά από το διάστημα που η πολιτική της εταιρείες κρίνει επαρκές). Βλέπε την alfa με την σχεδιαστική γραμμή 159, brera και spider, που έκανε τη μεταστροφή στη γραμμή Mito-Guiletta-4c (που προήλθε από τη γραμμή της 8c). Τώρα κινούνται προς τη γραμμή Guilia-Stelvio. Τουλάχιστο, οι εταιρείες αυτές αλλάζουν ριζικά το ντιζάιν τους. Δεν είναι για γέλια όπως ο όμιλος VW που αλλάζει ένα φανάρι και λένε "Ολοκαίνουριο Golf"!
Μάλιστα - τα βγάλαμε τα συμπεράσματα από 2 μοντέλα και καμιά 10ρια renderings της ξεπέτας. Για γέλια.
...όταν οι Ιταλοί σχεδιάζουν, οι υπόλοιποι ΔΕΝ ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΝ.-