ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τεράστια: το ταμπλό είναι μια αχανής «έκταση» από οθόνες. Δίπλα, το Golf 8, θα διαθέτει ένα σημαντικά διευρυμένο head-up display.

    Εξέλιξη στο ντιζάιν - Επανάσταση στην καμπίνα

    101.291 Επισκέψεις στο άρθρο (11/8/2019)

    Εξέλιξη: Η νέα γενιά του Golf (Πρεμιέρα τον Οκτώβριο) με το λιτό του στιλ παραπέμπει λίγο στο μινιμαλιστικό τεταρτης γενιάς μοντέλο, το οποίο παραμένει μέχρι σήμερα επίκαιρο οπτικά. 

    Ας έρθουμε όμως στο ίδιο το αυτοκίνητο. Εξωτερικά το νέο Golf δείχνει όπως ένα Golf θα έπρεπε. Λίγα καινούρια πράγματα δηλαδή; Όχι ακριβώς. Όταν βάλει κανείς το 8άρι Golf δίπλα στο τωρινό, θα δει βασικές διαφορές. Το εμπρός μέρος δείχνει πολύ πιο πλατύ και πιο αεροδυναμικό. Το πίσω μέρος είναι ανυψωμένο και το σχήμα γενικά δείχνει πιο τακτοποιημένο. Οι δε αναφορές που υπάρχουν προς το Golf 4 (1997-2003) δεν είναι τυχαίες, διότι το μοντέλο που σχεδίασε ο Χάρτμουτ Βάρκους και ενέκρινε το τότε αφεντικό, Φέρντιναντ Πιχ, θεωρείται ένα από τα καλύτερα στην ιστορία του μοντέλου. 

    Σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις δε θα αλλάξουν πολλά, γεγονός που εξηγείται εύκολα, αφού το νέο Golf δεν είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο έχει αλλάξει εκ βάθρων. Βασίζεται, όπως και το υπάρχον, στην πλατφόρμα MQB, πάνω στην οποία χτίζονται τα περισσότερα μοντέλα του ομίλου, από το μέγεθος του Polo έως το Skoda Kodiaq. Φυσικά η VW έχει ρίξει κάτω από το αμάξωμα μια μεγάλη επένδυση στον τεχνικό τομέα – στον οποίο προέκυψαν και τα αρχικά προβλήματα. «Πλέουμε διαρκώς σε ανεξερεύνητα ύδατα στην εξέλιξη των ηλεκτρονικών» είναι αυτό που διαρρέεται από τον όμιλο. Έχει τοποθετηθεί, για παράδειγμα, ένα δίκτυο CAN-Bus (Controlled Area Network), το οποίο δικτυώνει όλο το αυτοκίνητο. Το ESP και ο κινητήρας δεν επικοινωνούν πλέον μέσα από ανεξάρτητες μονάδες ελέγχου. Κι έτσι μπαίνουν τα θεμέλια για αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4 μαζί με όλα τα συστήματα. Ο οδηγός λοιπόν, όσο το επιτρέπει ο νόμος, θα μπορεί να απαλλάσσεται από την ευθύνη του χειρισμού του οχήματος και θα γίνεται -αν το επιθυμεί- επιβάτης. Θα πάρει βέβαια δύο-τρία χρόνια έως ότου λάβει την έγκριση τύπου αυτό το σύστημα. Το ότι είναι ήδη εφικτό τεχνικά από σήμερα, το δείχνει η δοκιμή που γίνεται στη Γερμανία αυτήν την περίοδο, όπου η VW με πέντε Golf μαζεύει καθημερινά στοιχεία σε μια διαδρομή εννέα χιλιομέτρων μέσα σε πραγματική κίνηση. 

    Η νέα πλατφόρμα των ηλεκτρονικών βοηθά όμως και τους εξελιγκτές. Όλα τα σύνολα της γκάμας θα έχουν και ηλεκτρικό «βοηθό» και οι βενζινοκινητήρες θα είναι τόσο οικονομικοί όσο οι ντίζελ, ανεβάζοντας την ισχύ ταυτόχρονα σε σημείο που το τοπ μοντέλο, το Golf R θα φτάσει τους 350 ίππους. 

    Επανάσταση: Τα ψηφιακά όργανα θα είναι στάνταρ, όπως επίσης και το, σε μεγάλο βαθμό απαλλαγμένο από διακόπτες ταμπλό. Επιπλέον, θα διατίθεται και το έξυπνο σύστημα φωνητικών εντολών με την προσφώνηση «Hey VW».

    Φαίνεται λοιπόν ότι, στο εξωτερικό αλλά και στο βασικό τεχνικό κομμάτι τα βήματα της εξέλιξης γίνονται πολύ προσεκτικά. Στο εσωτερικό όμως ετοιμάζεται μια πραγματική επανάσταση. Την τεχνολογία του ψηφιακού κόκπιτ τη γνωρίζουμε ήδη από το πρόσφατο λίφτινγκ του Passat. Και η VW δε θα αλλάξει πολλά στον τρόπο χειρισμού: σχεδόν καθόλου διακόπτες, τεράστιες οθόνες και μια πολύ έξυπνη φωνητική αναγνώριση – Καλώς ήλθες μέλλον! Η καλή είδηση είναι για το τέλος: στη Γερμανία λένε ότι πρόθεση της VW είναι το νέο μοντέλο να ξεκινά με τις σημερινές τιμές.

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

    ford
    EGYHSH ELASTIKON