Ήρθε η ώρα να αλλάξει το μεγάλο SUV της Mercedes και να δυναμώσει κόντρα σε έναν συνεχώς πιο ισχυρο ανταγωνισμό. Επίσης τώρα θα της αξίζει πιο πολύ το όνομα «GLE» το οποίο είχε κάνει πρεμιέρα με το λίφτινγκ της απερχόμενης γενιάς.
Πού είναι το αστέρι; Είναι μπροστά. Κυριολεκτικά αλλά και μεταφορικά, διότι και στις πωλήσεις των premium εταιρειών η Mercedes είναι πρώτη. Οι αριθμοί είναι χαρακτηριστικοί καθώς με 2,3 εκ. αυτοκίνητα η Mercedes όχι απλώς ήταν πρώτη το 2017 ανάμεσα στους premium κατασκευαστές αλλά σημείωνε και αύξηση 10% σε σχέση με το 2016.
Νέα GLE: Ο πραγματικός διάδοχος της M-Class
Οπότε αποτελεί κάποιου είδους έκπληξη το γεγονός ότι η κλάση στην οποία φαίνεται να έχει μείνει λίγο πίσω η Mercedes είναι αυτή των μεγάλων SUV. To 1997 η εταιρεία από τη Στουτγάρδη παρουσίαζε την πρώτη γενιά της M-Class ενώ η ΒMW ακολούθησε δύο χρόνια αργότερα με τη X5.
Τώρα όμως ήρθε η στιγμή για να επανέλθει η τάξη και να δώσει η Mercedes την απάντησή της στην κατηγορία με ένα νέο εκπρόσωπο. Αυτή θα είναι η νέα GLE, τέταρτη κατά σειρά γενιά του μεγάλου SUV, το οποίο άλλαξε όνομα το 2015 όταν ανανεώθηκε η ML. Από το φθινόπωρο λοιπόν όταν θα δούμε το νέο μοντέλο, θα είναι η πρώτη φορά που το όνομα GLE θα συνοδεύει μια εντελώς νέα πρόταση.
Σχεδίαση: Ώρα για αλλαγές
Και είναι όντως καιρός να αλλάξει το αυτοκίνητο, όχι μόνο επειδή ουσιαστικά κυκλοφορεί από το 2011, αλλά και επειδή αποτελεί το μόνο αυτοκίνητο το οποίο έχει κληρονομήσει ο αρχισχεδιαστής Γκόρντον Βάγκενερ από τους προκατόχους του. Hρθε όμως η ώρα να αλλάξει και αυτό το αυτοκίνητο και η δουλειά που φαίνεται να έχει ετοιμάσει ο Βάγκενερ είναι όντως εντυπωσιακή. Η νέα GLE δείχνει πολύ πιο σπορ, πιο δυναμική και πιο ρευστή. Ωστόσο, οι πρώτες επεξεργασμένες από υπολογιστή φωτογραφίες, οι οποίες όμως προέρχονται από υλικό και ανθρώπους που έχουν δει το αυτοκίνητο από κοντά σε δοκιμές, απεικονίζουν ένα όχημα το οποίο ενώ θα είναι εντελώς καινούριο οπτικά, θα διατηρεί έντονο δεσμό με το πρώτης γενιάς μοντέλο το οποίο είχε κυκλοφορήσει πριν από 20 χρόνια.
Μεγάλος πρωταγωνιστής προς αυτήν την κατεύθυνση είναι βέβαια η διαμόρφωση της πίσω κολόνας η οποία παραπέμπει πιο έντονα πλέον στην αρχή της καριέρας του SUV της Mercedes. Σε ό,τι αφορά τις εξωτερικές διαστάσεις πάντως, οι αλλαγές θα είναι μικρές – λίγα μόνο έξτρα εκατοστά «εδώ κι εκεί» θα κάνουν μια χαρά τη δουλειά. Σε ό,τι αφορά τις εκδόσεις περιμένουμε να επαναληφθεί το μοτίβο που ισχύει και σήμερα. Μία GLE πεντάθυρη, χρηστική και πρακτική και μία GLE Coupe, πιο δυναμική και πιο ικανή απέναντι σε BMW X6 και αντίστοιχες κατασκευές από πλευράς Audi.
Τεχνικά: βασισμένη πάνω σε νέο δάπεδο
Kαι προκαλεί κάποια έκπληξη το γεγονός ότι δε θα αντανακλάται τόσο πολύ στις διαστάσεις το γεγονός ότι κάτω από το αμάξωμα θα υπάρχει μια εντελώς νέα βάση: μια νέα πλατφόρμα. Βλέπετε, η πρώτη εντελώς νέα GLE θα βασίζεται στην τωρινή E-Class. Αυτό ευνοεί πολύ το πέρασμα της τεχνολογίας από το ένα αυτοκίνητο στο άλλο και ειδικά σε ό,τι αφορά την τεχνολογία και τα βοηθήματα. Σε αυτόν τον τομέα η Mercedes έχει κυριαρχική θέση και αυτό σημαίνει ότι και η GLE θα μπορεί να κινείται στο δρόμο σχεδόν από μόνη της, θα εκτελεί και κάποιο προσπέρασμα ενώ θα ελέγχεται εξΆαποστάσεως, μέσω κινητού τηλεφώνου, για το παρκάρισμα και ξεπαρκάρισμα από το γκαράζ.
Οι κινητήρες φυσικά θα προέρχονται από την E-Class ενώ στην κορυφή της γκάμας θα τοποθετηθούν εκδόσεις AMG : GLE 53 και GLE 63 με τη δεύτερη να φτάνει ή και να ξεπερνά τους 600 ίππους.
Η μεγάλη αλλαγή που αναμένουμε να κάνει η Mercedes θα εντοπίζεται στο εσωτερικό. Η διαμόρφωση του κόκπιτ θα είναι ένα μείγμα από A-Class (προηγμένες φωνητικές εντολές και οθόνη στη θέση του πίνακα οργάνων αλλά χωρίς «στέγαστρο») και E-Class (τοπ συναρμολόγηση και επιλογή υλικών).
Είναι σαφές ότι και για αυτό το μοντέλο ο στόχος είναι να μείνει «το αστέρι» στην πρώτη θέση. Η δουλειά προς το παρών δείχνει να είναι η σωστή. Οι συγκρίσεις όμως στο μέλλον θα δείξουν αν πέτυχε το σκοπό της.
Η άποψή μας
Ο καιρός έχει φτάσει πια για την αντικατάσταση της GLE και το λανσάρισμα ενός εντελώς νέου μοντέλου. Ο ανταγωνισμός έχει σκληρύνει πολύ πια και η Mercedes ορθώς διορθώνει αδυναμίες και παραμένει πιστή σε προτερήματα όπως το επίπεδο χώρων και η ποιότητα της κατασκευής.