ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Σαν να μπαίνεις σε μαχητικό με μια δόση videogame

36.542 Επισκέψεις στο άρθρο (8/10/2022)
Σαν να μπαίνεις σε μαχητικό με μια δόση videogame
3 Φωτογραφίες »

Στο εσωτερικό του R5 Turbo 3E, κυριαρχεί ο συνδυασμός στοιχείων από τους αγώνες αυτοκινήτου, τα videogames και την εικόνα των εμβληματικών Renault 5 και Renault 5 Turbo 2 του παρελθόντος. Ανοίγοντας την -πανάλαφρη- πόρτα η πρώτη σκέψη είναι «και πώς μπαίνουν εδώ τώρα;», καθώς οι μπάρες του roll cage με την έγκριση της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτων (FIA) κάνουν μικρό το «παράθυρο» για την επι/αποβίβαση. Με λίγη προσπάθεια και... συντονισμένες κινήσεις βυθίζεσαι στο αγωνιστικό, κατασκευασμένο από ανθρακονήματα bucket κάθισμα της Sabelt και έχεις μέσα στα χέρια σου το τριάκτινο αγωνιστικό τιμόνι, με λεπτομέρεια το νέο, φωτιζόμενο έμβλημα της Renault. Από τα πιο μεγάλα, όπως ο μοχλός του χειρόφρενου που βρίσκεται σε απόσταση βολής από το δεξί χέρι στη θέση «3» του τιμονιού, μέχρι τα πιο μικρά, όπως τα μαξιλαράκια ασφαλείας δεξιά και αριστερά στο χώρο για τα γόνατα του οδηγού, μαρτυρείται το αγωνιστικό DNA του showcar της Renault. Τι κι αν βρίσκεσαι μέσα σε ένα κλειστό studio; Ψάχνεις να βρεις την σωστή αλληλουχία διακοπτών και μπουτόν για να εκκινήσεις το... θηριάκι των 380 ίππων με 700 Nm ροπής και να βγεις στο δρόμο!


Μιλώντας για τα τεχνικά στοιχεία, το R5 Turbo 3E εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες τοποθετημένους στον πίσω άξονα, έναν για κάθε τροχό, ενώ οι μπαταρίες χωρητικότητας 42 kWh βρίσκονται στη μέση, κάτω από το πάτωμα για χαμηλότερο κέντρο βάρους και καλύτερη αναλογία. Από άποψης επιδόσεων το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 3,5 δευτερόλεπτα (3,9 δλ. σε πρόγραμμα Drift) και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα, ενώ κρίνοντας από το οπτικοακουστικό υλικό που προβαλλόταν στις οθόνες στον χώρο της παρουσίασης και από την ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον Sandeep Bhambra, Chief Designer της Renault, ο οποίος οδήγησε το one-off μοντέλο στο δρόμο, οδηγικά μπορεί να προσφέρει από... τρόμο, μέχρι μεγάλες συγκινήσεις μέσω των εκρηκτικών επιταχύνσεων και των ακραίων πλευρικών και κάθετων δυνάμεων που ασκούνται στο σωληνωτό πλαίσιο και κατ΄ επέκταση σε οδηγό-συνοδηγό. Μιας και αναφερθήκαμε σε συνοδηγό, στο δεξί bucket του R5 Turbo 3E βρήκαμε ένα αρκουδάκι, με όνομα «Drifty», για το οποίο οι άνθρωποι της μάρκας είπαν πως είναι εκεί ώστε να χαλαρώσει και να ηρεμήσει τους επιβάτες που... τρομάζουν από το εξαιρετικά μυώδες αμάξωμα του μοντέλου.

Από εκεί και έπειτα, κάποια από τα στοιχεία που κρατήσαμε είναι πως αλλάχθηκαν 8 σετ ελαστικών στην προσπάθεια να τραβηχτεί το βίντεο με τις πλαγιολισθήσεις στην πίστα με τον μυστηριώδη οδηγό (σ.σ. όπως ο Stig) πίσω από το τιμόνι του R5 Turbo 3E, καθώς επίσης ότι η γωνία του τιμονιού ξεπερνά τις 50 μοίρες, ώστε να είναι πιο εύκολο να αποφύγεις τα εμπόδια στην περίπτωση ενός τεχνικού drift show. Η σχετική αδιάφορη πληροφορία της ημέρας είναι πως χρειάζεται 2 ώρες για μια πλήρη φόρτιση με φορτιστή 380V/32A, αλλά αλήθεια ποιος νοιάζεται όταν μιλάμε για ένα one-off project που κόστισε 1-2 εκατομμύρια ευρώ; Μάλλον κανείς.

Επιστέφοντας στην σπαρτιάτικη καμπίνα του ηλεκτρικού showcar, η κεντρική κονσόλα είναι βαμμένη σε έντονη «pop» κίτρινη απόχρωση συνδυασμένη με ροζ λεπτομέρειες για να προσθέσει λάμψη στο γκρι και μαύρο ταρτάν στα καθίσματα και στο ταμπλό (μία ακόμα παραπομπή στις επενδύσεις των μοντέλων της δεκαετίας του 1980). Όλες αυτές οι πολύχρωμες πινελιές έρχονται σε αντίθεση με την επένδυση του πατώματος από μαύρο φελλό, ενώ το επάνω μέρος του ταμπλό και τα πάνελ των θυρών καλύπτονται με Alcantara. Τα 10 αναλογικά όργανα, που ήταν ένα από τα άμεσα αναγνωρίσιμα χαρακτηριστικά του Renault 5 Turbo 2, στο ταμπλό του R5 Turbo 3E, έχουν αντικατασταθεί από 10 ψηφιακές οθόνες οι οποίες λειτουργούν σαν widgets, μοιάζουν πολύ με τα Pixel Art2 και Glitch Art3 και δείχνουν να έχουν ξεπηδήσει από το ρετρό σχεδιασμό των βιντεοπαιχνιδιών. Για παράδειγμα, για να ξεκινήσει το αυτοκίνητο, πρέπει να πατήσεις το κουμπί «Free play» στην κεντρική κονσόλα. Επιπρόσθετα, στο ίδιο πνεύμα, οι διάφορες επιλογές οδήγησης έχουν μετονομαστεί σε «Turbo» (για drift), «Track invader» (για παιχνιδιάρικη οδήγηση) και «Donut» (για τα θεαματικά donuts 360 μοιρών).

Μπορεί να κάνουμε καιρό να δούμε κάτι αντίστοιχο, σαφώς σε πιο γήινη μορφή παραγωγής, ή ακόμα και να μην το δούμε ποτέ, ωστόσο όπως αρκετοί ονειρεύτηκαν το 5άρι Turbo των 80s, έτσι και εμείς διατηρούμε την ελπίδα να υπάρξουν στο ρόστερ της Renault κατασκευές (ακόμα και ηλεκτρικές λόγω των σημείων των καιρών) για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι.

Σελίδα 1Στο bucket του Renault R5 Turbo 3E με 380 PS & ροπή από Ferrari 812 Superfast
Σελίδα 2Renault: «Έργο τέχνης με extreme γραμμές»
Σελίδα 3Σαν να μπαίνεις σε μαχητικό με μια δόση videogame
Autotriti.gr
VW