Και εκεί που όλα κυλούν αθόρυβα και για πολλούς ανιαρά στον πλανήτη «ηλεκτροκίνηση», έρχονται τα Audi RS e-tron GT και η πρώτου βαθμού συγγενής του Porsche Taycan 4S να σε κεραυνοβολήσουν για να αρχίσεις να βλέπεις ηλεκτρικά όνειρα!
Υπάρχει και αυτή η ηλεκτροκίνηση, που δεν έχει καμία σχέση με την «ψυχρή» και για πολλούς ανιαρή λογική των καθημερινών ηλεκτρικών, που -κακά τα ψέματα- είναι αυτοκίνητα «σκοπού». Ηλεκτροκίνηση με εκατοντάδες άλογα, κτηνώδη ροπή και απίθανες επιδόσεις για οχήματα με εξωτικό design και τεχνολογίες διαστημοπλοίου.
Μια «ξεχωριστή» ηλεκτροκίνηση, που όπως και στην αντίστοιχη περίπτωση των σπορ βενζινοκίνητων κατασκευών, κοστίζει πολλά, αφορά λίγους, αλλά κάνει τους car lovers να ονειρεύονται και να θέλουν να μάθουν για δύο μεγάλα, πολυτελή, τετράπορτα σπορ ηλεκτρικά: To νέο Audi RS e-tron GT, το ισχυρότερο μοντέλο Audi RS που έγινε ποτέ, και την Taycan 4S, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της θρυλικής Porsche.
Και να ξέρεις αναγνώστη, στην ουσία μιλάμε για το ίδιο αυτοκίνητο μιας και κάτω από τα εντελώς διαφορετικά, αλλά εξ’ ίσου σαγηνευτικά αμαξώματα, βρίσκεις ίδιες μπαταρίες, ίδιους ηλεκτροκινητήρες, ίδια αρχιτεκτονική. Η κάθε συνταγή είναι διαφορετικά εκτελεσμένη. Δες το σαν δύο δρόμους προς τον ίδιο προορισμό: Tη συσχέτιση ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου με τη σπορ οδήγηση και την αντίστοιχη αίσθηση. Γίνεται; Για να δούμε!
Μιλάμε για μεγάλα τετράθυρα κουπέ που φτάνουν τα 5 μέτρα σε μήκος και σχεδόν τα 2 μέτρα σε πλάτος. Και όμως σχεδιαστικά δείχνουν σαν γλυπτά. Πιο μυώδες το Audi, με τονισμένους ώμους και τη σχεδιαστική βαρβατίλα που περιμένεις από ένα RS μοντέλο. Πιο εκλεπτυσμένη, ντελικάτη και αεροδυναμική η Porsche (συντελεστής 0,22 αντί 0,24 του RS e-tron GT), που «φωνάζει» περισσότερο την ηλεκτρική της υπόσταση.
Το πίσω μέρος της Taycan είναι σαγηνευτικό με τη διακριτική αεροτομή που ανασηκώνεται αυτόματα ή χειροκίνητα, το μπροστινό του e-tron GT δείχνει έτοιμο να σε κατασπαράξει παρά την «κλειστή» μάσκα.
Αμφότερα διαθέτουν αεροδυναμικές ζάντες και ενεργές γρίλιες που ανοίγουν και κλείνουν κατά το δοκούν για να στέλνουν αέρα σε φρένα και μπαταρίες, ανάλογα με τη ζήτηση. Από το πλάι οι αναλογίες είναι ταυτόσημες, δείγμα και αυτό της συγγένειας των δύο μοντέλων. Το σίγουρα είναι πως και τα δύο… διαστημόπλοια κάνουν τους αυχένες να πονάνε από το απότομο γύρισμα, ενώ τα νοηματικά like πέφτουν βροχή. Ποιος μπορεί να μείνει απαθής σε αυτά τα μοντέρνα μεταλλικά γλυπτά; Θα μπορούσε να είναι και άσκηση θάρρους κάτι τέτοιο.