Audi S3 και Ford Focus RS έρχονται αντιμέτωπα στην hot hatch κατηγορία, με περισσότερα κοινά στοιχεία από ποτέ αλλά και –πάλι- τόσο διαφορετικό χαρακτήρα. Η ατμόσφαιρα στο βουνό μυρίζει μπαρούτι και συνοδεύεται ηχητικά από τους «πυροβολισμούς» των εξατμίσεων...
Το Focus RS αποτελεί την κορυφαία έκδοση του μικρομεσαίου Ford, η οποία στην τελευταία του γενιά απέκτησε σύστημα τετρακίνησης, προσδίδοντάς του έναν ακόμα πιο εστιασμένο οδηγικό χαρακτήρα. Τετρακίνηση υπήρχε πάντα στο στρατόπεδο της Audi και φυσικά την «φορούσε» σε όλες του τις γενιές το μικρομεσαίο S3. Η παραπλήσια ιπποδύναμη και τιμή στην ελληνική πραγματικότητα του σήμερα, δημιουργεί τις κατάλληλες προϋποθέσεις για μια απευθείας αντιπαράθεση, άσχετα αν σε χαρακτήρα, απέναντι στο Focus «μπαίνει» το πιο ισχυρό και πολύ πιο ακριβό, κορυφαίο Audi RS3. Με επίκεντρο λοιπόν την τιμή, εστιάζουμε στο τι πληρώνεις τελικά στην κάθε περίπτωση.
Εμφάνιση: Αξίζει περισσότερα η εμφάνιση του RS
Η «ταυτότητα» των δύο αυτοκινήτων εκδηλώνεται αρχικά μέσω της σχεδίασής τους. Το Audi S3 Sportback τονίζει μέσω ελαφρά διαφοροποιημένων στοιχείων τον σπορ χαρακτήρα του, όπως άλλωστε συνηθίζει να κάνει η Audi στα πιο «ειδικά» της μοντέλα. Πάνω στην κομψή λοιπόν σιλουέτα του 5θυρου Sportback αμαξώματος του Α3, η έκδοση S φέρει τα στοιχεία της ανανέωσης του μοντέλου (νέα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω), νέους πιο επιθετικής σχεδίασης προφυλακτήρες και 4 απολήξεις εξατμίσεων που πλαισιώνονται όμορφα από τον διαχύτη στο πίσω μέρος. Το αποκλειστικά πεντάθυρο Focus RS στη νέα του γενιά είναι πιο διακριτικό από τα 3θυρα προγενέστερα μοντέλα της σειράς, ωστόσο συγκριτικά με το S3 δείχνει τα δόντια του άμεσα. Η όμορφη αεροτομή στο πίσω μέρος και οι 19 ιντσών ζάντες αποτελούν κύρια χαρακτηριστικά της εμφάνισής του, ενώ η δυναμική του πηγάζει από το επιθετικής σχεδίασης εμπρόσθιο μέρος και τον πίσω διαχύτη με τις 2 μπούκες των εξατμίσεων εκατέρωθεν.