Σιγουριά και ασφάλεια «βγάζει» το πάτημα του Skoda Fabia, σε βαθμό που θυμίζει την οδική συμπεριφορά του «αδερφού» Volkswagen Polo.
Ολοκληρωμένο οδηγικό προφίλ προβάλλουν και τα τέσσερα μοντέλα της συγκριτικής δοκιμής. Καθένα, βέβαια, έχει τις δικές του προτεραιότητες, για αυτό και παρατηρούμε διαφορετικές αρετές στα σημεία. Λόγου χάρη, στο Citroen C3 είναι εμφανής η στόχευση στην άνεση, η οποία πιστοποιείται από την μαλακή ανάρτηση που αποσβένει τις ανωμαλίες. Αναπόφευκτα το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό προκαλεί αυξημένες κλίσεις σε δρόμο με στροφές, με το ESP παρεμβαίνει έγκαιρα όπου χρειάζεται διορθώνοντας καταστάσεις. Το συγκεκριμένου ατού σε συνδυασμό με τα δυνατά και αποτελεσματικά φρένα διατηρούν ακέραιη την αίσθηση σιγουριάς στους επιβάτες του γαλλικού μικρού.
Ευθύβολο και σταθερό στον ανοιχτό δρόμο παρουσιάζεται το Opel Corsa, με το οποίο... συμμάχησε το ντεσιμπελόμετρό μας όσον αφορά την ηχομόνωση της καμπίνας του.
Πιο δυναμικό αποτύπωμα αφήνει η οδήγηση του Hyundai i20. Μπορεί να μην έχει το τιμόνι που θα θέλαμε, ωστόσο η σφιχτή ανάρτηση περιορίζει σημαντικά τις κλίσεις, δίνει στιβαρότητα στον ανοιχτό δρόμο και το κρατά «προστατευμένο» από τους πλευρικούς ανέμους. Σε καθεστώς πίεσης στα περιθώρια πρόσφυσης είναι μεγάλα, ενώ εκτός όλων των άλλων έχει κορυφαία τιμή στο φρενάρισμα πανικού από τα 100 χλμ./ώρα (36,5 μ.).
All-around οδηγική αίσθηση δίνει και το Opel Corsa. Παρότι δεν έχει μαλακά ρυθμισμένη ανάρτηση, φιλτράρει με άνεση τις ανωμαλίες του δρόμου, αν και τα έντονα «κατσαρά» σημεία του δρόμου θα τα αντιληφθούν οι επιβάτες του. Ταυτόχρονα, η ποιοτική κύλιση στον δρόμο εξασφαλίζει την πιο ήσυχη καμπίνα ανεξαρτήτως ταχύτητας, την ώρα που παρουσιάζει ουδέτερη και προβλέψιμη συμπεριφορά ακόμη και στο όριο.
Περισσότερο «ενοχλητική», από την άλλη πλευρά, είναι η καμπίνα του Skoda Fabia. Σε εγκάρσιες ανωμαλίες και κινούμενοι σε ταχύτητες άνω των 110-120 χλμ./ώρα έχει πιο θορυβώδη καμπίνα, με την ανάρτησή του να είναι αποτελεσματική στις πιο συνηθισμένες κακοτοπιές των ελληνικών δρόμων. Την ίδια στιγμή πάντως, είναι ευκολοδήγητο αξιοποιώντας το ελαφρύ τιμόνι, τα μαλακά πεντάλ και την πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα.