Τονισμένο οδηγικό χαρακτήρα συνδυασμένο με υψηλή ποιότητα κύλισης προσφέρει το Peugeot 208, στο οποίο οι ανωμαλίες απορροφώνται καλά για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Κινητήρες, οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας
192.048 Επισκέψεις στο άρθρο (11/4/2021)
Κινητήρες - Επιδόσεις: μέτριες επιδόσεις, στο επίκεντρο η κατανάλωση
Με εύρος ιπποδύναμης από 72 έως 84 άλογα τα τέσσερα μοντέλα προσανατολίζονται στην κίνηση μέσα στην πόλη, παρά στις επιδόσεις. Ενδεικτικό είναι πως κανένα δεν ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 13 δλ., ενώ όλα έχουν μέση κατανάλωση κατά WLTP από 5,1 έως 5,6 λίτρα. Πιο αναλυτικά ωστόσο, το Hyundai i20 φαίνεται να έχει ένα μικρό προβάδισμα λόγω μεγαλύτερης ιπποδύναμης (84 PS) και ροπής (122 Nm). Ικανή ροπή για την κίνηση μέσα στην πόλη έχει και ο 1,2 PureTech των C3 και 208 (118 Nm) που διαφοροποιείται όμως σε ιπποδύναμη (83 και 75 PS αντίστοιχα σε Citroen και Peugeot). Στην πράξη πάντως το σίγουρο είναι πως και με τους 4 κινητήρες θα χρειαστεί το κατέβασμα μιας σχέσης σε περίπτωση προσπεράσματος σε μια ανηφόρα με χαμηλές στροφές περιστροφής.
Στο δρόμο: Πιο σπορτίφ τα Yaris & 208, πιο άνετα τα C3 & i20
Κακά τα ψέματα όταν μιλάμε για αρχικές εκδόσεις μοντέλων πόλης οι βασικές προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται είναι η ευκολία και η άνετη μετακίνηση μέσα στον αστικό ιστό, όπως και η ασφάλεια. Αυτούς τους τομείς, λοιπόν, καλύπτουν και τα 4 μοντέλα με τρία μάλιστα να έχουν στάνταρ σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος. Από εκεί και πέρα, βέβαια, το καθένα έχει κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.
Ξεκινώντας με το Toyota Yaris, το μεγάλο ατού του είναι η ευελιξία και η ευκολία μέσα στην πόλη. Έχει μικρό κύκλο στροφής, από την πρώτη στιγμή θα το μανουβράρεις εύκολα ακόμη και αν είσαι νέος οδηγός, ενώ η βάση του μας έχει δείξει ότι μπορείς να κινηθείς σε πιο σπορτίφ ρυθμούς (σ.σ. αν και στην προκειμένη περίπτωση η ιπποδύναμη είναι μικρή).
Δυναμικό στο δρόμο και ευχάριστο είναι από τη μεριά του και το Peugeot 208, το οποίο έχει καλύτερο μπροστινό σύστημα και παράλληλα η ανάρτησή του απορροφά καλά τις ανωμαλίες του δρόμου. Φυσικά και εδώ θέλεις περισσότερα άλογα, ενώ αναφορικά με την ευκολία στην πόλη η ορατότητα προς τα πίσω θέλει μικρή εξοικείωση.
Βασιλιάς της άνεσης είναι βέβαια τo Citroen C3. Κάθεσαι στα αναπαυτικά advanced Comfort καθίσματα (προαιρετικά) και η μαλακή ανάρτηση αποσβένει τις ανωμαλίες. Λογικό να υπάρχουν συγκριτικά μεγαλύτερες κλίσεις και το τιμόνι είναι πιο ελαφρύ, όμως ο χαρακτήρας του είναι η άνεση και εδώ ξεχωρίζει. Αλλωστε, υπό πίεση εμφανίζει και αυτό όπως και τα άλλα τρία μοντέλα ουδέτερη συμπεριφορά.
Τέλος, κάπου στη μέση βρίσκεται το Hyundai i20, το οποίο πατάει σε νέα πλατφόρμα, είναι ευέλικτο μέσα στην πόλη, αλλά σφικτό χωρίς παρόλα αυτά να κοπανάει. Το τιμόνι του ικανοποιεί σε αίσθηση, η ποιότητα κύλισης είναι καλή, ενώ ουδέτερη και εδώ η οδική συμπεριφορά υπό πίεση.
Τι επιλέγουν οι 3 τύποι του AutoΤρίτη Toyota Yaris 1,0P 72 PS + Εμφάνιση, ποιότητα και πρακτικότητα καμπίνας, οδική συμπεριφορά-ευελιξία, high-tech σύστημα ψυχαγωγίας, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, 6ετής εγγύηση - Θόρυβος κινητήρα στις υψηλές στροφές, χαμηλές επιδόσεις
Citroen C3 1,2 83 PS + Εμφάνιση, λειτουργία κινητήρα –κιβωτίου, άνεση ανάρτησης, χώρος αποσκευών, δυνατότητες εξατομίκευσης - Σύστημα infotainment, σκληρά πλαστικά, χώρος για τα γόνατα των πίσω, ελαφρύ τιμόνι
Hyundai i20 1,2 MPI 84 PS + Τιμή, εμφάνιση, εσωτερικός διάκοσμος και συναρμολόγηση, χώροι επιβατών και αποσκευών, οδική συμπεριφορά, εγγύηση χωρίς όριο χλμ. - Μονόχρωμη οθόνη αφής 3,5 ιντσών, σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό
Peugeot 208 1,2 75 PS + Σχεδίαση μέσα-έξω, ποιότητα κατασκευής και premium ύφος, τεχνολογία, οδική συμπεριφορά και αίσθηση - Σύστημα infotainment, χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών
O fun to drive τύπος έχει αρκετές διαθέσιμες επιλογές. Το Hyundai i20 προσφέρει την γρηγορότερη επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (13,1 δευτ.), έχοντας επιπλέον καλύτερη απόδοση σε ιπποδύναμη (84PS) και ροπή (122 Nm). Ελάχιστα χαμηλότερα σε επιτάχυνση (13,2 δευτ.) βρίσκονται τα Citroen C3και Peugeot 208, στα οποία εξασφαλίζεται ικανή ροπή μέσα στην πόλη από τον 1.200άρη PureTech. Παρόμοια η κατανάλωση και στα τέσσερα μοντέλα, από 5,1 έως 5,6 λίτρα. Οδηγικά ξεχωρίζουν 208 και Yaris.
Ο value for money τύπος θα προβληματιστεί αρκετά. Εκ πρώτης όψεως, το Citroen C3 έχει την χαμηλότερη τιμή και ξεχωρίζει για την προσφερόμενη άνεσή του. Kοντά όμως βρίσκεται και το i20 με πίσω ηλεκτρικά παράθυρα και εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων για 5 χρόνια.
Ο high-tech τύπος θα επιλέξει ίσως το Toyota Yarisκαθώς είναι το μοναδικό μοντέλο που διαθέτει έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών από την βασική του έκδοση, προσφέρει πλήρη σουίτα συστημάτων ασφαλείας (adaptive cruise Control κ.α.) και ικανοποιεί στο μέγιστο κάθε ανάγκη infotainment και υποβοήθησης του οδηγού. Βέβαια, σημαντικός στη γενικότερη αίσθηση είναι και ο premium προσανατολισμός του 208.
Για όποιον θέλει να το χρησιμοποιεί ως μοναδικό αυτοκίνητο το i20 χωρίς πολύ σκέψη. Σε αυτή την κατηγορία πρώτα κριτήρια είναι οι χώροι και η δύναμη του κινητήρα. Ως δεύτερο αυτοκίνητο και για αστικές μετακινήσεις διαλέγω Yaris. Το 208 με άλλο ισχυρότερο κινητήρα θα ήταν η πρώτη μου επιλογή.
Μεταξύ i 20 & 208, το δεύτερο, γιατί όντως όπως αναφέρθηκε το κορεάτικο καλύπτει περισσότερες ανάγκες, αλλά έστω και με ατμοσφαιρικό 1200άρι, ένα κλικ στη χαρά το δικαιούσαι. +και η ρέτρο αναφορά στο 205, έστω κι αυτό.
Μεταξύ Yaris & i20!
καλά είναι όλα, αλλά το ι20 είναι καλητερο...
Για όποιον θέλει να το χρησιμοποιεί ως μοναδικό αυτοκίνητο το i20 χωρίς πολύ σκέψη. Σε αυτή την κατηγορία πρώτα κριτήρια είναι οι χώροι και η δύναμη του κινητήρα. Ως δεύτερο αυτοκίνητο και για αστικές μετακινήσεις διαλέγω Yaris. Το 208 με άλλο ισχυρότερο κινητήρα θα ήταν η πρώτη μου επιλογή.
Το fiesta γιατί δεν είναι? Σαν αυτοκίνητο είναι καλύτερο και από τα 4. Κατά τα άλλα ψηφίζω Peugeot.
Θα έπρεπε να συμπεριλάβετε και το Corsa. Δεν είναι ίδιο με το 208. Σε κάποια σημεία ίσως είναι και καλύτερο.
Μεταξύ i 20 & 208, το δεύτερο, γιατί όντως όπως αναφέρθηκε το κορεάτικο καλύπτει περισσότερες ανάγκες, αλλά έστω και με ατμοσφαιρικό 1200άρι, ένα κλικ στη χαρά το δικαιούσαι. +και η ρέτρο αναφορά στο 205, έστω κι αυτό.
Polo από μένα ως το καλύτερο μικρο