ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
7 φωτογραφίες »

Citroen C5 Aircross VS Kia Sportage

54.094 Επισκέψεις στο άρθρο (28/2/2020)

Με στυλ και οικονομία: Kia Sportage και Citroen C5 Aircross, δύο SUV που υπόσχονται κορυφαία diesel οικονομία και έχουν ίδια τιμή. Ποιο κυριαρχεί όμως;

Το Kia Sportage κατάφερε στο πέρασμα των χρόνων να καθιερωθεί στην κατηγορία των μικρομεσαίων crossover, εκεί που η Citroen ουσιαστικά κάνει τα πρώτα της βήματα με το ντιζαϊνάτο και επιβλητικό C5 Aircross.

H ανανεωμένη έκδοση του κορεάτικου μοντέλου έφερε στο προσκήνιο και μια προσθήκη στη γκάμα των κινητήρων και αυτή δεν είναι άλλη από την ήπια υβριδική diesel έκδοση με ηλεκτρικό κύκλωμα 48V στοχεύοντας σε ακόμη καλύτερη οικονομία από ότι το συμβατικό diesel (αμφότερες είναι διαθέσιμες με 115 ή 136 ίππους. Από την άλλη το γαλλικό Citroen C5 Aircross προσφέρεται σε φιλικά για την Ελλάδα κυβικά με τον συμβατικό 1,5 BlueHDi πετρελαιοκινητήρα και 130 ίππους.

Ενδιαφέρον στοιχείο η ταυτόσημη τιμή των δύο επιβλητικών μοντέλων, που ουσιαστικά τα φέρνει και αντιμέτωπα: 25.000 ευρώ στη βασική έκδοση Live το C5 Aircross και 25.390 ευρώ το επίσης 4Χ2 Kia Sportage 1,6 CRDi 48V Hybrid στην πλούσια έκδοση Upgrade  με τους 136 ίππους (η συμβατική έκδοση 1,6 CRDi 136 PS  4Χ2 στοιχίζει 800 ευρώ επιπλέον!) Σχεδιαστικά ξεχωρίζουν και τα δύο. Είναι λογικό το πιο «φρέσκο» και πολύ κομψό σχήμα του Citroen C5 Aircross να κερδίζει την προσοχή, αλλά και  το ανανεωμένο Kia Sportage δεν περνά απαρατήρητο ειδικά στην special έκδοση GT Line, που κολακεύει την χαρακτηριστική μάσκα «μύτη της τίγρης».

Κινητήρες-Κατανάλωση: Επικρατεί το ήπια υβριδικό Sportage
Στο πεδίο των κινητήρων και τα δύο μοντέλα εφοδιάζονται με σύγχρονους turbodiesel κινητήρες, ωστόσο το Sportage συνδυάζει τον 1,6 diesel  με ηλεκτροκινητήρα που παίζει το ρόλο γεννήτριας-μίζας. Έτσι, όταν πατάς φρένο ή αφήνεις το γκάζι ενέργεια αποθηκεύεται στο 48βολτο σύστημα και την μπαταρία των  0,44 kWh, ενώ όταν πατάς γκάζι ο κινητήρας δίνει από 4 έως 12 kW και έως 55 Nm ροπής.  Το σύστημα αποδίδει 136 ίππους με 320 Nm ροπής στις 2.000-2.250 σ.α.λ. Από την άλλη ο 1,5 BlueHDi «παίζει» μόνος του και έχει απόδοση 130 ίππους με 300 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Αμφότεροι  χρησιμοποιούν υγρό εξάτμισης Adblue για την εξουδετέρωση των οξειδίων του αζώτου και στην πράξη έχουν πολιτισμένη λειτουργία. Ο κινητήρας του Sportage όμως έχει πιο γεμάτη αίσθηση και πιο γραμμική λειτουργία χάρη στο ηλεκτρικό «boost» κάτι που φαίνεται και στην  αισθητή υπεροχή του στη μάχη των επιδόσεων.

Εσωτερικό: Καλύτερα υλικά στο Sportage, πιο στυλάτο το C5 Aircross
Το εσωτερικό του νέου C5 Aircross είναι πιο σύγχρονο αισθητικά με τον διάκοσμο να είναι πιο ευχάριστος και την προσφορά ψηφιακού πίνακα οργάνων, ενώ το Sportage έχει καλύτερα υλικά κατασκευής κυρίως στο πάνω μέρος του ταμπλό με αφρώδες, αλλά μαύρο-μουντό υλικό, έναντι των σκληρών, αλλά πιο «φωτεινών»  πλαστικών του C5 Aircross.Ποιοτικά πάντως και στα δύο αυτοκίνητα το επίπεδο είναι παραπάνω από ικανοποιητικό. Ακόμη και στη βασική έκδοση το C5 Aircross είναι πλούσιο σε εξοπλισμό με αρκετούς αυτοματισμούς, οθόνη αφής και πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας, κάτι που ισχύει και για το Sportage, κυρίως όμως σε επίπεδο στοιχείων άνεσης.  Η θέση οδήγηση και των είναι δύο είναι πανοραμική, αλλά στο C5 Aircross ξεχωρίζουν  τα (έξτρα) Advanced Comfort Seats που θυμίζουν πολυθρόνες.

Χώροι – Πρακτικότητα: Ανετη επικράτηση του C5 Aircross
Τα δύο μοντέλα  φλερτάρουν με τα 4,5 μέτρα και τοποθετούνται στο άνω άκρο της μικρομεσαίας crossover κατηγορίας, με το μικρότερο C5 Aircross να έχει αισθητά μεγαλύτερο μεταξόνιο στοιχείο που τους εξασφαλίζει μεγάλο χωροταξικό πλεονέκτημα.  Από κει και ύστερα είναι καθολική η υπεροχή του C5 Aircross και ιδιαίτερα όσον αφορά στο χώρο αποσκευών με όγκο τουλάχιστον 580 λίτρα  (μόλις 439 λτ. στο Sportage, ενώ διακρίνεται και στον τομέα της πρακτικότητας με μεγαλύτερες θέσεις για αντικείμενα αλλά και συρόμενα πίσω καθίσματα.

Οδική συμπεριφορά: Πιο άνετο το C5 Aircross, ικανά και τα δύο
Το Citroen C5 Aircross ξεχωρίζει για τα αυξημένα επίπεδα άνεσης που προσφέρει, έστω και με 19άρες ζάντες αλλά με ελαστικά 205/55, όντας το πιο άνετο μοντέλο της κατηγορίας αυτή τη στιγμή μέσω της special ανάρτησης Progressive Hydraulic Cushions. Tα ταξίδια μαζί του είναι απολαυστικά ενώ ακόμα και όταν οι ρυθμοί κίνησης ανέβουν σε δρόμο με στροφές, αν και δεν εμπνέει, κρίνεται αποτελεσματικό και ασφαλές. Παράλληλα μέσω της μεγαλύτερης απόστασης από το έδαφος τα καταφέρνει καλύτερα και σε πατημένες εκτός δρόμου διαδρομές, ενώ για τους πιο απαιτητικούς προσφέρει και σύστημα Grip Control με ειδικά προγράμμα λειτουργίας του ESP σε σαθρά εδάφη (χιόνι, άμμο, χώμα κτλ.) για απόλυτη αξιοποίηση των 230 χλστ. από το έδαφος.

Από την άλλη το Kia Sportage δείχνει πιο ευχάριστο έχοντας πιο σπορτίφ διαθέσεις, τις οποίες τονίζει η GT Line έκδοση της δοκιμής. Περιορισμένες κλίσεις, σφιχτή αίσθηση και πιο πειστικό τιμόνι φανερώνουν πως το Sportage έχει κέφι να στρίψει με λιγότερο οικογενειακό στιλ από τα συνηθισμένα. Και είναι αξιόλογο ότι δε χαλάει η ισορροπία με την άνεση και έτσι το κορεάτικο μοντέλο υποδέχεται ευγενικά και αρκετά αθόρυβα τις λακκούβες παρά τις 19άρες ζάντες (στάνταρ στη GT Line).  Εντυπωσιακά σε απόδοση είναι τα φρένα, όπως και στο C5 Aircross άλλωστε με τα δύο μοντέλα να κοκκαλώνουν  από τα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερα από 37, 0 μ..

Επόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Mercedes
NEXEN VS CONTINENTAL