Προτιμάς διόδια στο κέντρο αντί δακτύλιο; Καλύτερα να μπορείς να μπεις όποτε θες με κόστος ή μήπως όχι;
Εσύ μπαίνεις στο δακτύλιο τις μέρες που δεν κυκλοφορείς; Το ρισκάρεις; Φοβάσαι μη σε πιάσουν; Μήπως θα προτιμούσες να μπορείς κάθε μέρα, απλά τις μέρες που δεν κυκλοφορείς να πρέπει να πληρώσεις;
Η ιδέα είναι απλή. Ο δακτύλιος παραμένει όπως έχει. Μονά-ζυγά με το ίδιο σύστημα, με μία διαφορά. Αντί να υπάρχει απαγόρευση τις μέρες που δεν κυκλοφορείς, να μπορείς να μπεις, με το αζημίωτο. Πόσο; 15 ευρώ. Όσο ένα ταξί μπες-βγες.
Η ιδέα έρχεται από άλλες πρωτεύουσες, συγχωνεύοντας τα διόδια εισόδου στο κέντρο, όπως στο Λονδίνο, με τον δακτύλιο και την εναλλάξ είσοδο που έχει η Αθήνα. Τα διόδια είναι υψηλά με τη λογική ότι πρέπει να παραμείνει αποτρεπτικό, ώστε να συνεχίσουν να κυκλοφορούν τα μισά αυτοκίνητα στο κέντρο όπως πριν. Απλά ανοίγεται η είσοδος να μπεις όταν έχεις ανάγκη, όταν δεν μπορείς να προγραμματίσεις από πριν ποια μέρα πρέπει να κατεβείς στο κέντρο.
Είναι εμφανές πως ακόμη και με υψηλό κόστος διοδίων, μια τέτοια αλλαγή θα βάλει στο κέντρο περισσότερα αυτοκίνητα από ότι σήμερα, και αυτό πάει αντίθετα με την όλη λογική του δακτυλίου. Αυτό όμως υποθέτει πως σήμερα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν δεν μπαίνουν στον δακτύλιο.
Με βάση το ότι οι παραβιάσεις του δακτυλίου είναι πολλές, συχνές και δεν ελέγχονται ή τιμωρούνται, τουλάχιστον με τα διόδια κάποιοι από τους οδηγούς θα πληρώνουν για να μπουν. Και όσοι μπαίνουν δεν θα είναι με το χτυποκάρδι μην τους πιάσουν. Όμως τα υψηλά διόδια θα κάνουν και πάλι αρκετούς να μπαίνουν παράνομα. Οπότε ποιο το όφελος;
Όσο ο τρόπος αστυνόμευσης παραμένει το μπλόκο σε δύο ή τρεις δρόμους, τότε κανένα μέτρο δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει. Όλες οι εφαρμογές στις άλλες πρωτεύουσες λειτουργούν γιατί οι πόλεις αυτές έχουν λύσει βασικά προβλήματα όπως η παράνομη/ελεύθερη στάθμευση και η αστυνόμευση των οδών, κυρίως με κάμερες που διαβάζουν πινακίδες και ελέγχουν αν έχουν πληρωθεί τα διόδια.
Εσείς όμως τι λέτε; Θα πληρώνατε 15 ευρώ τη φορά για να μπείτε στο δακτύλιο τις μέρες που δεν κυκλοφορείτε; Θα μπαίνατε παράνομα; Θα αλλάζατε κάτι στο πως λειτουργείτε με τον δακτύλιο σε ισχύ;
Η Αθήνα πρέπει να αποκτήσει διόδια στο κέντρο και bus lanes. Τα χρήματα από τα διόδια να τα εισπράττει ο ΟΑΣΑ και με αυτά να βελτιώσει τις παρεχομενες υπηρεσίες. Θα προτιμούσα τα λεωφορεία να είχαν πιο πυκνά δρομολόγια και να κινούνται σε λεωφορειολωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας. Είσοδος μόνο από μπροστά. Ας ήταν πάντα καθήμενοι οι επιβάτες και ας ήταν πιο ακριβό το μηνιαίο εισιτήριο. Γρήγορη, αξιόπιστη και ποιοτικη μετακίνηση. Να υπάρξουν αντικίνητρα για την κατοχή ΙΧ μέσα στο δακτύλιο και κίνητρα για τη μή κατοχή. Τέλη κυκλοφορίας και στάθμευσης. Όσοι μένουν στο κέντρο και έχουν θέση στάθμευσης νόμιμη, δεν πληρώνουν. Οι υπόλοιποι κατ' αναλογία. Αν είναι να διατηρηθεί το καθεστώς της εκ περιτροπής εισόδου, να μειωθούν οι μέρες ως εξής. ΙΧ με πινακίδα που λήγει σε 0 ή 1 κυκλοφορούν κάθε Δευτέρα. Με 2 ή 3 κάθε Τρίτη. Με 4 ή 5 κάθε Τετάρτη κτλ. Τα Σαββατοκύριακα ελευθερη είσοδος για όλους. Αν θες να κυκλοφορείς χωρίς περιορισμό πληρώνεις μηνιαίο τελος
Δεν λέτε τι θα ισχύει για τους κατοίκους του κέντρου, εντός δακτυλίου. Οι κάτοικοι του κέντρου έχουν μεγαλύτερο πρόβλημα από όλους, διότι τις μέρες που δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν, βρίσκονται φυλακισμένοι στα σπίτια τους ενώ όλοι οι υπόλοιποι κάτοικοι εκτός δακτυλίου μπορούν να κυκλοφορήσουν ελεύθερα, πλην του δακτυλίου μεν, αλλά δεν βρίσκονται μπλοκαρισμένοι να μην μπορούν να πάνε πουθενά. Τι πρόκειται λοιπόν να γίνει για τους κατοίκους του δακτυλίου; Αν μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα, να εξαιρούνται των μέτρων όλα καλά. Αν όμως δεν μπορούν, τότε τα διόδια θα είναι η μόνη λύση για να μπορούν να κυκλοφορήσουν. Το λέω αυτό, ως κάτοικος του κέντρου και ως παθών και η μόνη λύση για μένα είναι τα διόδια. Ευτυχώς έχω να πληρώσω τα διόδια και μόνο έτσι θα απαλλαγώ από το δακτύλιο.
Η Αθήνα πρέπει να αποκτήσει διόδια στο κέντρο και bus lanes. Τα χρήματα από τα διόδια να τα εισπράττει ο ΟΑΣΑ και με αυτά να βελτιώσει τις παρεχομενες υπηρεσίες. Θα προτιμούσα τα λεωφορεία να είχαν πιο πυκνά δρομολόγια και να κινούνται σε λεωφορειολωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας. Είσοδος μόνο από μπροστά. Ας ήταν πάντα καθήμενοι οι επιβάτες και ας ήταν πιο ακριβό το μηνιαίο εισιτήριο. Γρήγορη, αξιόπιστη και ποιοτικη μετακίνηση. Να υπάρξουν αντικίνητρα για την κατοχή ΙΧ μέσα στο δακτύλιο και κίνητρα για τη μή κατοχή. Τέλη κυκλοφορίας και στάθμευσης. Όσοι μένουν στο κέντρο και έχουν θέση στάθμευσης νόμιμη, δεν πληρώνουν. Οι υπόλοιποι κατ' αναλογία. Αν είναι να διατηρηθεί το καθεστώς της εκ περιτροπής εισόδου, να μειωθούν οι μέρες ως εξής. ΙΧ με πινακίδα που λήγει σε 0 ή 1 κυκλοφορούν κάθε Δευτέρα. Με 2 ή 3 κάθε Τρίτη. Με 4 ή 5 κάθε Τετάρτη κτλ. Τα Σαββατοκύριακα ελευθερη είσοδος για όλους. Αν θες να κυκλοφορείς χωρίς περιορισμό πληρώνεις μηνιαίο τελος
Δεν λέτε τι θα ισχύει για τους κατοίκους του κέντρου, εντός δακτυλίου. Οι κάτοικοι του κέντρου έχουν μεγαλύτερο πρόβλημα από όλους, διότι τις μέρες που δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν, βρίσκονται φυλακισμένοι στα σπίτια τους ενώ όλοι οι υπόλοιποι κάτοικοι εκτός δακτυλίου μπορούν να κυκλοφορήσουν ελεύθερα, πλην του δακτυλίου μεν, αλλά δεν βρίσκονται μπλοκαρισμένοι να μην μπορούν να πάνε πουθενά. Τι πρόκειται λοιπόν να γίνει για τους κατοίκους του δακτυλίου; Αν μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα, να εξαιρούνται των μέτρων όλα καλά. Αν όμως δεν μπορούν, τότε τα διόδια θα είναι η μόνη λύση για να μπορούν να κυκλοφορήσουν. Το λέω αυτό, ως κάτοικος του κέντρου και ως παθών και η μόνη λύση για μένα είναι τα διόδια. Ευτυχώς έχω να πληρώσω τα διόδια και μόνο έτσι θα απαλλαγώ από το δακτύλιο.