Τι κερδίζεις σε σχέση με τα συμβατικά, και τι χάνεις από τα πλήρως υβριδικά αν πας σε ήπια υβριδικό;
Ξεκάθαρο κέρδος με τα «απλά» βενζίνης. Αλλά με τα «κανονικά» υβριδικά;
Είναι διαφορά ουσίας ή εργαλείο του μάρκετιγνκ τα ήπια υβριδικά; Αν το ήπια υβριδικό είναι η επιλογή σου για να αποφύγεις ένα πλήρως υβριδικό, το μάρκετινγκ έκανε τη δουλειά του. Αν το πήρες για να αποφύγεις το συμβατικό, τότε μόνο έχεις διαφορά και ουσία. Εσύ γιατί το διαλέγεις;
Το ήπια υβριδικό αυτοκίνητο είναι η ενδιάμεση κατάσταση μεταξύ ενός συμβατικού και ενός υβριδικού αυτοκινήτου. Η ύπαρξη των ήπια υβριδικών αυτοκινήτων είναι προϊόν μιας ανάγκης, τόσο της αγοράς, όσο και των αυτοκινητοβιομηχανιών. Για την αγορά, και όσο ένα μεγάλο κομμάτι της αρνείται τα υβριδικά για κάποιο λόγο, το ήπια υβριδικό δίνει λύσει χωρίς να ταράζει τα νερά της άρνησης. Για την αυτοκινητοβιομηχανία, το ήπια υβριδικό ενσωματώνει απαραίτητες τεχνολογίες, χωρίς τις οποίες οι ρύποι θα έκαναν τα μοντέλα αυτά αδύνατον να υπάρχουν.
Και έτσι οι εκδόσεις με ήπια υβριδική τεχνολογία, όπως και να ονομάζονται, από «Hybrid» μέχρι «48V» και όλα τα ενδιάμεσα εμπορικά σήματα, υπάρχουν για να καλύπτουν τα πάντα. Όμως εσύ γιατί τις αγοράζεις; Γιατί αν είναι μονόδρομος έναντι της συμβατικής, όπως το υβριδικό Fiat 500, τότε κερδίζεις. Αν όμως τις προτιμάς έναντι ενός πλήρως υβριδικού, τότε χάνεις.
Βλέπεις τα ήπια υβριδικά στερούνται βασικά συστατικά που διαθέτουν ορισμένα υβριδικά και τα κάνουν αυτό που είναι. Όπως για παράδειγμα την πρίζα. Δεν υπάρχει ήπια υβριδικό που μπαίνει στην πρίζα να φορτίσει. Αυτή η λειτουργία υπάρχει μόνο στα λεγόμετα «plug in» ή PHEV αυτοκίνητα, τα υβριδικά πρίζας στα ελληνικά.
Τα ήπια υβριδικά δεν προσφέρουν φυσικά και κίνηση αποκλειστικά με ηλεκτρισμό. Τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά σήμερα μπορούν να κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρισμό, πετυχαίνοντας μηδενικούς ρύπους και (ίσως και) μηδενικό κόστος μετακίνησης για κάποια χιλιόμετρα, ενώ έχουν και τον ηλεκτροκινητήρα σε συνεχή υποστήριξη του βενζινοκινητήρα, μειώνοντας συνεχώς τους ρύπους και την κατανάλωση. Ούτε αυτό μπορούν να κάνουν τα ήπια υβριδικά.
Τα ήπια υβριδικά δεν φορτίζουν κατά το φρενάρισμα. Και αυτή η λειτουργία είναι αποκλειστικότητα των υβριδικών, που χρησιμοποιούν την επιβράδυνση για να φορτίσουν την μπαταρία τους. Στα ήπια υβριδικά η επιβράδυνση γίνεται μεν με τη βοήθεια του κινητήρα, ωστόσο στο έντονο φρενάρισμα το έξτρα μέρος της ενέργειας πάει χαμένο, όπως και στα συμβατικά, καθώς η ενέργεια από τα φρένα δεν ανακτάται.
Σαφώς, σε σχέση με τα συμβατικά τα ήπια υβριδικά πετυχαίνουν χαμηλότερους ρύπους και κατανάλωση, ενώ όλα διαθέτουν και σύστημα παύσης του κινητήρα στα φανάρια ή ακόμα και στις κατηφόρες διαρκείας. Τη διαφορά την κάνει η μεγάλη μπαταρία τους και το αντίστοιχο ηλεκτρικό σύστημα, που επιτρέπουν έτσι τα περιφερειακά συστήματα, όπως αντλίες ή τον κλιματισμό, αντί να «κλέβουν» ενέργεια από τον κινητήρα, να κινούνται απολύτως ηλεκτρικά, ενώ παράλληλα μπορούν να δώσουν ένα μικρό boost (κυρίως) ροπής στον κινητήρα όταν χρειάζεται.
Το ζουμί είναι πως αν στη γκάμα υπάρχει πλήρως υβριδική έκδοση, η επιλογή ήπια υβριδικού είναι μάλλον η λάθος επιλογή. Αν πάλι είναι η μόνη, αντί για συμβατικό, τότε σαφώς είναι καλύτερη.
Εσύ τι προτιμάς, και γιατί θα πάρεις ήπια υβριδικό;