Τελικά σε αυτό το δίλημμα ποιος κερδίζει; Πετρέλαιο ή βενζίνη;
Diesel vs βενζίνη
22.808 Επισκέψεις στο άρθρο (2/6/2015)
Από τη στιγμή που απελευθερώθηκε η πετρελαιοκίνηση στη χώρα μας, οι υποψήφιοι αγοραστές ήρθαν αντιμέτωποι με το δίλημμα ντίζελ ή βενζίνη. Τελικά τι συμφέρει;
Αν ο ίδιος κινητήρας μπορούσε να κάψει και βενζίνη και ντίζελ, με το ντίζελ θα πήγαινε πιο μακριά. Το ντίζελ έχει καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση και έτσι για την ίδια απόσταση θα χρειαζόταν λιγότερο καύσιμο.Αν τώρα το ίδιο καύσιμο μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και σε βενζινοκινητήρα και σε πετρελαιοκινητήρα, ο πετρελαιοκινητήρας, πάλι, θα πήγαινε πιο μακριά. Γιατί είναι πιο αποδοτικός και θα χρειαζόταν λιγότερο καύσιμο από τον βενζινοκινητήρα για να καλύψει την ίδια απόσταση.Αρα θες λιγότερο πετρέλαιο για την ίδια απόσταση, και πας πιο μακριά με τον πετρελαιοκινητήρα από ότι με τον βενζινοκινητήρα με το ίδιο καύσιμο. Δηλαδή και το καύσιμο ντίζελ είναι καλύτερο, και ο πετρελαιοκινητήρας είναι αποδοτικότερος. Το ντίζελ κερδίζει δύο φορές.
Ειδικά για την Ελλάδα το ντίζελ κερδίζει ακόμη μία. Στην τιμή του καυσίμου. Μιλάμε για τουλάχιστον 30 λεπτά του ευρώ διαφορά στην τιμή, που σημαίνει πως το κόστος της κατανάλωσης μειώνεται περισσότερο.Ένα Panda Twin Air βενζίνης για παράδειγμα, με κατανάλωση 4,2 λτ./100χλμ, και ένα Multijet με κατανάλωση 3,9 λτ./100χλμ. θέλουν 6,51 και 4.68 ευρώ αντίστοιχα για να διανύσουν 100 χλμ. Μιλάμε για 40% διαφορά υπέρ του ντίζελ.
Δεν θέλει και πολλή φαντασία, στα 8.000 χλμ. το χρόνο που θα κάνει ένα αυτοκίνητο πόλης (τα μισά από τον κανονικό μέσο όρο) η διαφορά είναι 150 ευρώ. Δεν ακούγονται πολλά; Αν βάζεις καύσιμα κάθε δεκαπέντε μέρες, είναι 6 ευρώ λιγότερα τη φορά. Αντί για ένα 20άρικο θα δίνεις 14 ευρώ. Δεν είναι λίγα. Βέβαια το Multijet είναι 1.250 ευρώ ακριβότερο (αν και με απόσυρση και τις προσφορές η τιμή είναι ίδια). Και εδώ αρχίζει η φιλολογία της απόσβεσης. Όντως με 150 ευρώ το χρόνο θες 9 χρόνια να κάνεις απόσβεση. Αξίζει; Μάλλον όχι.
Αυτό που όμως πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι το ντίζελ όταν πουληθεί δεύτερο χέρι, άσχετα με τα χιλιόμετρα που θα έχει γράψει, θα την πάρει την διαφορά πίσω, ίσως και στο ακέραιο. Αρα τα περί απόσβεσης είναι φιλολογικού ενδιαφέροντος. Αυτό που μένει είναι το 40% μικρότερη κατανάλωση.
Αρα υπάρχει δίλημμα; Γιατί ακόμη κι έτσι το ντίζελ θέλει μεγαλύτερη εκταμίευση αρχικά. Εσείς πως το βλέπετε, αξίζει; Και τελικά τι θα πάρετε και γιατί;
Τον Σεπτεμβριο ή τον Οκτωβριο οπως φαινεται θα αλλαξει η τιμη του ντιζελ ,θα εξισωθουν οι φοροι με την βενζινη και η τιμη τους θα ειναι η ιδια (προς τα πανω ) .Οποτε οσοι εχετε σκοπο να αγορασετε ντιζελ ξανακανετε τους υπολογισμους σας εαν σας συμφερει .Επισης τα ντιζελ εχουν αρκετα μεγαλυτερη τιμη αγορας και επειδη οι φοροι κατοχης θα εξαρτηθουν απο την εμπορικη τιμη του ΙΧ θα πληρωνουν τα ντιζελ και υψηλοτερα τελη .Αυτα απο αποψη οικονομιας . Απο αποψη χαρακτηριστικων λειτουργιας δεν υπαρχει συγκριση ,τα βενζινοκινητα δουλευουν πολυ καλυτερα ,με λιγοτερους κρανδασμους ,με μεγαλυτερο ευρος λειτουργιας ,με φτηνοτερη συντηρηση ,με πιο ασφαλη καυσιμα ,ειναι επισης πιο ελαφρια κατα 100 με 150 κιλα αναλογως κυβισμου .προσωπικα ετσι οπως θα διαμορφωθει η κατασταση σε μερικους μηνες θα αγοραζα ντιζελ μονο εαν εκανα πανω απο 30 με 35 χιλιαδες χιλιομετρα το χρονο .
Αυτο το παραμυθι με την εξισωση του πετρελαιου με τη βενζινη το ακοθμε περιπου 4.5 χρονια! Μπορει καποια στιγμη να γινει, μπορει οχι! Σε οτι αφορα την καταναλωση το 4,2 και 3,9 αντιστοιχα ειναι τιμες του κατασκευαστη που ΟΛΟΙ ξερουμε οτι δεν ισχυουν. Δεν υπαρχει βενζινοκινητο αυτοκινητο που στα αντιστοιχα κυβικα με βενζινη να εχει διαφορα καταναλωσης μικροτερη του 1,5 λιτρου...!
Παιδες,απλα μενετε μονο στο θεμα της καταναλωσης.Ξεχνατε ομως και το θεμα της συντηρισης (service στα Ελληνικα).Ξεχνατε οτι τα διαστηματα για αλλαγη λαδιων,αλλαγη φιλτρων ακομα και για αλλαγη του σετ συμπλεκτη ειναι ειναι σε μεγαλυτερα και περισσοτερα χιλιομετρα απ'οτι στα βενζινοκινητα,αρα και εκει γλυτωνεις χρηματα και επιτελους,ξεκολληστε,δεν ειναι μονο το καυσιμο η διαφορα.Η ιδια ποσοτητα καυσιμου πετρελαιου "βγαζει" περισσοτερα χιλιομετρα απ'οτι η αντιστοιχη ποσοτητα βενζινης.Ακομα και η τιμη του λιτρου να αυξηθει,παλι κερδισμενοι θα ειστε αφου θα διανυεται περισσοτερα χιλιομετρα.Ακομα και τελη να βαλουν σ'αυτα που μεχρι τωρα δεν πληρωνουν παλι κερδισμενοι ειστε.Ξεχνατε ομως οτι πλεον δεν αλλαζουμε συχνα οχηματα,ακομα και πριν την κριση τα αλλαζαμε ανα 8-9 χρονια ενω τωρα με την κριση σιγουρα θα τα αλλαζουμε ανα 15+ χρονια και βλεπουμε. Τοσα χρονια διαμαρτυρομασταν οτι δεν μας αφηνουν να παρουμε πετρελαιοκινητα σε Θεσσαλονικη και Αθηνα και τωρα που μας δινεται (ενταξει,για οσους μπορουν ακομα να αγορασουν) η ευκαιρια να δοκιμασουμε κατι αλλο εκτος βενζινοκινητου,εχετε βγαλει τα χιλια μυρια οσα κατα των πετρελαιοκινητων. Δεν φταει το αυτοκινητο εαν μου βγαλει μια ζημια στην τρομπα πετρελαιου εαν εγω,ο ιδιοκτητης του, εχω δωσει 15.000 € για αγορα και αλλα 2.000++€ για ζαντες και ηλεκτρικη ηλιοροφη ανοιγομενη για να το παιζω μουρη και να την βγαινω στους συγγενοις μου και απ την αλλη να κυνηγαω το "τρεχαγυρευεOil" πρατηριο υγρων καυσιμων για να γλυτωσω 3 με 5 λεπτα στο λιτρο για να βαλω το πιο φθηνο βιοντιζελ που υπαρχει και οχι το λιγακι πιο ακριβο τριπλοφλιτραρισμενο απο επωνυμο πρατηριο πετρελαιο που εχει και προσθετα για καθαρισμο κινητηρα και ρεζερβουαρ και οταν μου βγαλει ζημια να λεω οτι φταιω εγω που σαν χαζος πηγα και πηρα πετρελαιοκινητο και δεν πηρα βενζινοκινητο νεο αυτοκινητο.ΕΓΩ ΦΤΑΙΩ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ ΤΣΙΠΗΣ,οχι τ αμαξι. Εχω λεωφορειο σε κτελ και απ την στιγμη που βγηκαν τα πετρελαια με προσθετα,εξοικονομω το μηνα ΑΚΡΙΒΩΣ 230 χιλιομετρα για τα ΑΚΡΙΒΩΣ ΙΔΙΑ χιλιομετρα μηνιαιος με την λειτουργια του A/C. Για εμενα δεν υπαρχουν υπερ αυτη την στιγμη για τα βενζινοκινητα,περα απ'τα "γρηγορα" μοντελα.Για να καταδικαζεται ομως τα πετρελαιοκινητα ολοι εσεις ή εχετε πολλα λεφτα και δεν σας εχει αγγιξει η κριση ή ειστε ολοι γρηγοροι και θελετε γκαζια. Προσωπικα,επειδη δεν εχω εδω και 2 χρονια αυτοκινητο λογω της επαγγελματικης μου αγορας (με 12ετες δανειο), αλλα εαν θα επερνα τωρα αυτοκινητο,η πρωτη μου επιλογη ειναι το Citroen C4 euro6 facelift με 115ps. Πριν κατηγορισετε,δοκιμαστε ενα πετρελαιοκινητο,νοικιαστε το για σαββατοκυριακο και αν δεν σας ικανοποιει,τοτε παρτε το βενζινοκινητο.
Δε καταλαβαίνω γιατί προσπαθείτε τόσο να προωθήσετε την πετρελαιοκίνηση...ο καθένας μας μπορεί να αποφασίσει....., μεγάλα παιδιά είμαστε . Καλώς ή κακώς κάποιοι, μαζί με το τυράκι (πετρέλαιο) βλέπουν και τη φάκα. Συνεχίζετε επίσης στις μελέτες σας να αγνοείτε το γεγονός ότι το αρχικά μεγαλύτερο κεφάλαιο στο δάνειο που θα πάρει ο αγοραστής , θα επωμιστεί με πολύ περισσότερους τόκους..... Προσφάτως αγόρασα βενζινοκίνητο γιατί πολύ απλά..... ΜΠΟΡΩ.....και ενώ είναι μοντέλο καινούριας κυκλοφορίας δεν έχετε κάνει ούτε μία παρουσίαση για το συγκεκριμένο κινητήρα ...καλά για δοκιμή αν δεν είναι diesel με τίποτα. Ο καθένας ας πάρει τα ρίσκα της αγοράς του, και η κάθε άποψη είναι σεβαστή. Οι μισοί από εδώ μέσα δίνουν το χρόνο 1 με 2 χιλιάρικα για τσιγάρα , και αναπτύσσουν θεωρίες οικονομίας για 300-500 ευρώ που θα κερδίσουν αφού αποσβέσουν τη διαφορά τιμής με τους τόκους....είναι λίγο οξύμωρο ...
Οικονομοτεχνικά το ντήζελ δεν συμφέρει απλά. Γι αυτούς που λένε και ακόμα πιστεύουν ότι η τιμή βενζίνης-πετρελαίου δεν θα εξισωθεί ποτέ να τους θυμίσω ότι σε όλες τις χώρες της ευρωπαϊκής ένωσης είναι 1 προς 1 συμπεριλαμβανομένων και των βαλκανικών. Είναι θέμα χρόνου να γίνει και στην Ελλάδα μόλις η φάκα με το τυράκι αυτών που μας κυβερνούν γεμίσει μικρά ποντικάκια. Επίσης όσο αφορά τα τέλη κυκλοφορίας η "ασύλια" κάποιων μοντέλων θα σταματήσει επίσης σύντομα με αρχή το 2015. Προσωπικά δεν θα αγόραζα ποτέ ντήζελ, τα ετήσια χλμ που κάνω δεν ξεπερνούν τις 15000, χρήματα που έστω και έτσι δεν θα τα αποσβέσω ούτε σε 10 χρόνια. Δεν είμαι κατά του ντήζελ είμαι κατά της πρακτικής αυτών που μας κυβερνούν που έχουν καταντήσει το αυτοκίνητο από είδος πρώτης ανάγκης σε πρώτο φοροεισπρακτικό μέσο.
Έχω φτιάξει ένα excel που υπολογίζει τα πάντα όσον αφορά βενζίνη - πετρέλαιο - υβριδικό. https://dl.dropboxusercontent.com/u/8913678/Diesel%20vs%20Petrol%20v2.5.xlsx
Κατ αρχας Καλησπέρα. ...κάθομαι κ διαβαζω τοοοση ωρα οτι δεν θελουν καποιοι να εχουν ηχο στυλ ταξι...εσεις οι μαγκες -λεφταδες παρτε κατι αναλογο σε γκαζια..mercedes .E 350 cdi με 235 αλογακia h C320 cdi me 232...η seat leon fr tdi 2.0 me 184 αλογακia. ..επειδη εξω απο τ χορο πολλα λεγονται κ επειδή μόνο να σχολιαζεται μεσα απο εναν υπολογιστή σκεφτειται πριν μιλήσετε. ..διοτι οι περισσότεροι απο εσας εχετε το "γκαζιαρικο" βενζινοκινητο αλλα με τα ΜΜΜ μετακινηστε...η τα εχετε κανει μετατροπή υγραέριο γιατί καιει πολυ τ λεον η τ γκολφ η τ καθε μοντέλο. ..ελα να συγκεντρωθουμε λιγακι...και εγω πριν δεκα χρονια που ημουν σε οδικη βοήθεια δεν τ γουσταρα οταν ομως αρχισα να τ οδηγαω κ εδω κ οχτω χρονάκια ασχολουμε μονο με πετρελαιο πραγματι οτι αν τ προσεχεις σε προσεχει κ εκεινο....αυτα τα ολιγα...
ακουω απο πολλους που μαλλον δεν ξερουν οτι τα πετρελαιοκινητα εχουν πιο ακριβα service, μεγα λαθος. Εχοντας κανει 1350000 με το πρωτο κ 670000 χιλιομετρα με το δευτερο ταξι στα service του με το βενζινοκινητο ειναι τα ιδια πραγματα μονο ενα φιλτρο πετρελαιου 4ευρω κ αν αλλαξεις το φιλτρο βενζινης ερχεσαι στα ιδια. Τα μπεκ καθαριζονται καθε 200000κm kοστος 120-150ευρω, χρηματα που θα τα χεις δωσει ηδη αλλαζοντας 7 φορες μπουζι
Mε τα σημερινα δεδομενα τα diesel σαφως υπερτερουν και οχι μονο σε οικονομια αλλα και σε αλλους τομεις.Πρωτα απο ολα κατα μεσο ορο το πετρελαιο τα τελευταια χρονια οπως και σημερα ειναι 20-25% φθηνοτερο ως καυσιμο.Επισης οι εργοστασικες τιμες καταναλωσεις στο ιδιο μοντελο σε βενζινη-πετρελαιο ποικιλουν απο 10 ως 40% παντα υπερ του πετρελαιου(σε πραγματικες συνθηκες οι διαφορες ειναι καθαρα θεμα οδηγου αλλα το πετρελαιο εχει το πανω χερι).Ακομη οι επιδοσεις εχουν βελτιωθει παρα πολυ στα πετρελαια οπως και η ποιοτητα κυλησης καθως και το ραφιναρισμα των κινητηρων.Η αληθεια ειναι πως και οι βενζινοκινητηρες με λιγα κυβικα και turbo εχουν αναβαθμιστει πολυ και σε αποδοση και σε καταναλωση,απλα η αλματωδης εξελιξη των diesel υπερτερει και κυριως στην ελλαδα οσο θα ισχυει η υπαρχουσα φοραλογια σε καυσιμα τελη κυκλοφοριας.
…έχω κάνει κάποιους υπολογισμούς με δεδομένο έναν μέσο οδηγό που δεν οδηγεί ούτε οικονομικά, αλλά ούτε και ενεργοβορα…Μέση κατανάλωση ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΥ βενζινοκίνητου 6lt/100km, μέση κατανάλωση ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΥ diesel 5lt/100km.Μέση τιμή βενζίνης από το παρατηρητήριο τιμών καυσίμων σήμερα 1,558lt. Μέση τιμή diesel από το παρατηρητήριο τιμών καυσίμων σήμερα 1,247lt. Έκανα τους υπολογισμούς και…..κάθε 1000km o οδηγός του πετρελαιοκίνητου κερδίζει 31.13 ΕΥΡΩ. Κάντε και εσείς τους οικονομοτεχνικούς σας υπολογισμούς, με βάση βέβαια και όλα τα άλλα κόστη κτίσης οχήματος μίας από της δυο τεχνολογίες και αποφασίστε !!!
Yaris diesel 2015 πρώτο γέμισμα 50€ και φουλαρε! Έγραψα 780χμλ. με όχι οικονομική οδήγηση, πολύ ευχαριστημένος και με τις επιδόσεις. Με Auris 2008 βενζίνη έκανα τα μισά χιλιόμετρα τις ίδιες διαδρομές και με πιο συντηρητική οδήγηση, τι να συγκρίνω μετά! Αν έχεις τα έξτρα χρήματα για να πάρεις πετρελαιοκίνητο είναι η καλύτερη λύση, στην καθημερινότητα βλέπεις διάφορα στα λίτρα και την συχνότητα που βάζεις καύσιμο.
Παρακολούθησα με ενδιαφέρον την συζήτηση...Από προσωπική εμπειρία-δοκιμή ....Είμαι κάτοχος του νέου CHEVROLET AVEO SEDAN 1300 turbodiesel( πρώην κάτοχος του opel corsa 1400 Βενζίνη) και η σύζυγος μου κάτοχος του βενζινοκίνητου opel corsa 1200 μοντέλο του 2006, και τα δύο έχουν 46 λίτρα ντεπόζιτο.Το chevy γέμισε με 50 ευρώ και έβγαλε 780 χιλιόμετρα και το opel γέμισε με 60 ευρώ και έβγαλε 450....μάλλον κάποιοι ή έκαναν λάθος μαθηματικούς υπολογισμούς ή δεν έχουν ιδέα από diesel και απλά υπερασπίζονται τις βενζινοκίνητες επιλογές τους
ΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΤΩΧΟΥΣ ΒΕΝΖΙΝΗ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΒΕΝΖΙΝΗ
υπαρχουμε και εμεις που θελουμε γκαζια, ψηλες στροφες και οχι ηχο απο ταξι. ολα ειναι θεμα επιλογης. προσωπικα δεν κανω πολλα χλμ το χρονο και κου ειναι αδιαφορη η διαφορα της τιμης καυσιμου!
Φυσικα και το ντιζελ το παιρνεις για οικονομια καυσιμου αλλα σε καποιες περιπτωσεις η επιλογη του ειναι μονοδρομος εναντι της βενζινης. Πχ ο πατερας μου πηρε πριν απο 1 χρονο περιπου το suzuki s cross. Το μοντελο αυτο εβγαινε με κινητηρα ντιζελ και ατμοσφαιρικο βενζινης και η 2 στα 120 αλογα. Η φιαφορα τους ηταν στη ροπη οπου το ντιζελ ειχε 32 κιλα ροπη ενω ο βενζινης 15 και κατι. Τωρα για πειτε μου αν ειχατε 5μελη οικογενεια +1400 κιλα αμαξωματος ποιο συνολο θα διαλεγατε καθαρα και μονο για ασφαλεια στις προσπερασεις? Εγω προτεινα στον πατερα μου το ντιζελ παρολο που κανει κατω απο 10000 χλμ το χρονο γιατι προσφερει ασφαλεια στις προσπερασεις. Και παρα τα +3000€ που δεν ξερω και αν θα γινουν ολα αποσβεση ξερω οτι ηταν η καλυτερη επιλογη για το συγκεκριμενο μοντελο. Οποτε η επιλογη εξαρταται και απο τα διαθεσιμα συνολα για το καθε μοντελο.
Σαν κάτοχος πετρελαιοκίνητου με 40.000χλμ ετησίως, θεωρώ ότι τα ντίζελ έχουν σαφώς το πάνω χέρι. Έχουν βελτιωθεί σημαντικά σε χαρακτηριστικά λειτουργίας και απόδοσης σε σημείο που η σύγκριση με τς βενζινοκίνητα να είναι άτοπη, καθώς οι παράμετροι που πρέπει να τεθούν υπόψη είναι περισότερες. Σαν κάτοχος και υγραεριοκίνητου ως δεύτερου οχήματος ξέρω ότι κάνω ακόμα περισσότερη οικονομία χωρίς να θυσιάζω τίποτα σε άνεση, ποιότητα κύλισης και επιδόσεις. Σε σύγκριση πάντα με το δεύτερο αυτοκίνητο η οικονομία που πετυχαίνω είναι της τάξης των 1500 ευρώ ετησίως.
εάν δεν εισαι επαγγελματιας ..μονο βεντζίνη...και αν εχουμε μετατρέψει σε γκαζι η αεριο ακομη καλυτερα....οι τομες ντιζελ και βενζίνης θα εξισωθουν μονο αν το επιτρεψουν οι..ταξιντζιδες....όταν ολοι τους βαλλουν γκαζι η αεριο ....
Σωστα το εθεσε ο σπυρος....αν δεν σε νοιαζει το χρημα και εισαι πλουσιος βενζινη ....αν αγοραζεις αυτοκινητο καθε 20ετια πετρελαιο...γι αυτο και οι εταιριες μεταφορων εχουν ντιζελ για οικονομια και μακροζωία
.....παιδια για εναν μεσοαστο το ντιζελ ειναι ιδανικη επιλογη...και το λεω γιατι δικαιουμαι να μιλαω γιατι υπηρξα κατοχος και βενζινοκινητων (toyota, hyundai, peugeot) και ντιζελ (bmw , fiat) αντιθετα απο πολλους που απλως σχολιαζουν πριν γραψουν πολλλες χιλιαδες χιλιομετρα με βενζινη και ντιζελ. επισης δειτε και τις εξελιξεις λιγο παραπερα απο την μυτη σας παιδια ...ξυπνηστε!!! 1)η lexus μετα απο βενζινη και υβριδικα με βενζινη φαιρνει τωρα στην ευρωπη ντιζελ διλιτρο αν σας λεει κατι αυτο 2) στην αμερικη χιλιαδες συγχρονα ντιζελ εχουν γινει υγραεριο και φυσικο αεριο με μεγαλυτερα ακομη ωφελη στην καταναλωση αλλα ΑΝΤΙΘΕΤΑ με την βενζινη με αυξηση στην αποδοση και την μακροζωια του κινητηρα....( αυτο γι αυτους που χαιρονται με την τοποθετηση υγραεριου στα βενζινοκινητα...δυστυχως κυριοι και εκει το ντιζελ υπερεχει)
Είχα την ευκαιρία να αποκτήσω μικρομεσαίο hatchback με ταβάνι γύρω στις 20.000+ ευρώ και μέχρι 1600 κυβικά. Το βενζινοκίνητο, turbo με 150 ίππους και δυο - τρία extra με αυτή την τιμή, το πετρελαιοκίνητο οκταβάλβιδο, με 115 ίππους και γυμνό, για να παραμείνει σε αυτή την τιμή. Επίσης, πριν την παραγγελία είχα κάνει test drive το πετρελαιοκίνητο, και μάλιστα δύο φορές. Μου φάνηκε αδύναμο κάτω από τις 2000 στροφές, ενώ, από εκεί και άνω, για πολύ μικρό εύρος στροφών. Επιπλέον, είμαι νέος σε ηλικία, άρα δεν έχω γυναίκα, παιδιά, καροτσάκια και την οικοσκευή της κουζίνας να φορτώσω στο αμάξι, ώστε να χρειάζομαι τη ροπή του πετρελαίου. Ούτε οδηγώ station wagon, πολυμορφικό, SUV, φορτηγό ή λεωφορείο, μικρομεσαίο hatch οδηγώ. Η ροπή του 1.600 turbo αρκεί. Πέραν αυτών, θα συμφωνήσω με κάποιους αναγνώστες για τον ήχο, τα χαρακτηριστικά λειτουργίας και την ευστροφία του κινητήρα βενζίνης. Τέλος, όσον αφορά την κατανάλωση, τα 8 λίτρα ανά εκατό χιλιόμετρα που καίω με το βενζινοκίνητο στην Αθήνα (έχω γράψει μέχρι 7.3 εκτός Αθηνών) αφενός είναι ικανοποιητικά για turbo και βενζίνη 150 ίππων, από την άλλη, η απόλαυση και η οδήγηση έχει το τίμημά της. Πετρέλαιο θα έπαιρνα μόνο αν μπορούσα να έχω περισσότερα κυβικά, ώστε να έχω την ίδια ιπποδύναμη με τη βενζίνη στο ίδιο αμάξι, αν βέβαια και τότε το πετρέλαιο δεν έκαιγε περισσότερο, λόγω παραπάνω κυβικών.