Με την επικείμενη κατάργηση του φόρου πολυτελούς διαβίωσης και του τεκμηρίου διαβίωσης, η απόκτηση ενός δίλιτρου και άνω μοντέλου θα γίνει αρκετά πιο εφικτή, με την αγορά να προσφέρει πολλές λύσεις, ειδικά σε υβριδικά μοντέλα.
Σύμφωνα με εξαγγελίες του κυβερνητικού εκπροσώπου, τα τεκμήρια διαβίωσης σε όλο τους το εύρος, ήτοι σε κατοικίες, αυτοκίνητα, σκάφη αναψυχής, πισίνες κ.α. θα καταργηθούν σταδιακά από το 2020 σε βάθος διετίας, ενώ τη θέση τους θα πάρουν νέοι ελεγκτικοί μηχανισμοί.
Όσον αφορά στα αυτοκίνητα, αυτή είναι μια πολύ καλή εξέλιξη, καθώς θα ανοίξει ο δρόμος για την επανακυκλοφορία εκατοντάδων χιλιάδων αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού, που οι ιδιοκτήτες τους είχαν καταθέσει τις πινακίδες λόγω της δυσβάσταχτης φορολογίας. Επιπλέον αυτού, εφόσον υλοποιηθούν αυτές οι εξαγγελίες θα ανοίξει η στρόφιγγα για την αγορά αυτοκινήτων με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ. που εδώ και αρκετά χρόνια θεωρείται από πολλούς απαγορευτική με το ισχύον φορολογικό πλαίσιο.
Και αν πιστεύετε πως αυτό αφορά τους λίγους «προνομιούχους» που μπορούν να αγοράσουν αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού είστε λάθος. Πλέον υπάρχουν πολλά προσιτά δίλιτρα και άνω μοντέλα που απευθύνονται στο ευρύ κοινό και όχι σε μια κάστα λίγων.
Κύριος υπεύθυνος γι αυτό είναι οι υβριδικές τεχνολογίες που ενσωμάτωσαν ατμοσφαιρικούς κινητήρες μεγάλου –για τα δικά μας δεδομένα- κυβισμού, με συστήματα μπαταριών. Κατά αυτό τον τρόπο λοιπόν περιορίζεται σε μεγάλο βαθμό η κατανάλωση, συνεπώς δεν υπάρχει ούτε ο οικονομικός βραχνάς της κατανάλωσης.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η νέα Toyota Corolla Hybrid των 180 ίππων. Με κινητήρα δύο λίτρων, μέση κατανάλωση καυσίμου κοντά στα 7,0 λτ./100 χλμ. και εντός πόλης γύρω στο 5,5 λτ./100 χλμ., καταφέρνει και συνδυάζει εξαιρετικές επιδόσεις με οικονομία diesel μοντέλου. Με τιμή μάλιστα στα 30.000 ευρώ, σίγουρα μπορεί και απευθύνεται σε ένα μεγάλο μερίδιο του αγοραστικού κοινού. Φυσικά η νέα Corolla δεν είναι το μοναδικό παράδειγμα, ενώ και άλλες φίρμες, όπως η Ford με το Kuga, ετοιμάζουν να λανσάρουν υβριδικά μοντέλα με μεγάλου κυβισμού μοτέρ.
Βλέπουμε λοιπόν πως τα δεδομένα έχουν αλλάξει και τα «μεγάλα» μοτέρ προσφέρουν οικονομία καυσίμου και παράλληλα διατηρούν την τιμή των μοντέλων σε προσιτά πλαίσια.
Εσείς τι λέτε, οι συνθήκες ευνοούν την αγορά ενός νέου αυτοκίνητου από 2λίτρα και πάνω. Εσείς με τα νέα δεδομένα θα σκεφτόσασταν να προβείτε σε μια τέτοια αγορά;
Από εμπειρία παραθέτω τα εξής:
Πριν πολλά χρόνια μέχρι την πρώτη απόσυρση του 1991 ο ραγιάς εάν είχε χρήματα να αγοράσει αυτοκίνητο- τραπεζικά δάνεια γιόκ γαρ- αγόραζε αυτοκίνητο το πολύ 1200cc. Όποιος είχε 1300 ή 1400 ήταν άρχοντας. Φθάνουμε στο 1991 μας πουλάνε το παραμύθι και επ ευκαιρία της απόσυρσης αγοράζουμε όλοι αυτοκίνητα τουλάχιστον 1600cc και εμφανίζονται και τα πρώτα δίλιτρα και βάλε σε μεγάλους αριθμούς. Την επόμενη κιόλας χρονιά το αφερέγγυο ελληνικό κράτος εισάγει τα τεκμήρια εισοδήματος ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου και τότε καταλαβαίνουμε ότι είδαμε το τυράκι όχι όμως και τη φάκα. Κλάμα η κυρία!!!
Το 2007-2008 το κράτος μειώνει τον φόρο στα θηριώδη τζιπ και όλοι τρέχουν να αγοράσουν τζιπ 2500-5000cc με δανεικά από τις τράπεζες γιατί είναι φθηνά χωρίς να υπολογίσουν ούτε το κόστος χρήσης ούτε την αφερεγγυότητα του ελληνικού κράτους. Την επαύριο βρίσκονται αντιμέτωποι με ψηλά τεκμήρια και τέλη κυκλοφορίας, πλακώνει η κρίση αδυνατούν να πληρώσουν τα δάνεια και τα τέλη και ετσι τα αυτοκίνητα μετατρέπονται σε κοτέτσια καθώς αδυνατούν να τα πουλήσουν και καταθέτουν πινακίδες. Ξανά κλάμα η κυρία!!!
Το σημερινό μου μοιάζει σαν το νέο τυράκι με τη φάκα. Υπόσχονται φοροελαφρύνσεις για να μας ξαναβάλουν να πάρουμε αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού και κάποια στιγμή στο άμεσο μέλλον θα μας πούνε περάστε από το ταμείο γιατί πρέπει να πληρώσετε τα νέα τεκμήρια.
Πρέπει να καταλάβουμε ότι το αυτοκίνητο για το ελληνικό κράτος είναι μία πολύτιμη αγελάδα την οποία δεν πρόκειται ποτέ να σταματήσει να αρμέγει.
Θα θελα πολύ να διαψευστώ αλλά φοβάμαι πως όχι.
Δεν είναι μόνο τα τεκμήρια, αλλά και τα πολύ υψηλά τέλη κυκλοφορίας, που μας έχουν αναγκάσει να καταθέσουμε τις πινακίδες. Για τα τεκμήρια είπαν ότι θα καταργηθούν, αλλά για τα υψηλά τέλη κυκλοφορίας άνω των 600 ευρώ, για τα παλιά δίλιτρα, δεν είπαν τίποτα.
Panos έχεις δίκιο σε ΟΛΑ, νομίζω, όμως, πως τα κίνητρα για αγορά ΙΧ μεγάλου κυβισμού ήταν ένα προεκλογικό κόλπο στις ευρωεκλογές του 2009, τότε με-τι σύμπτωση...;-τα τηλεοπτικά spots με τα παπαγαλάκια! κάτι ,που τα κάνει πολύ-πολύ χειρότερα! Οσο για το κράτος, εικόνα και ομοίωση μας, με τις αλλοπρόσαλλες πολιτικές του ευθύνεται στο ακέραιο και για την έλλειψη εθνικής αυτοκινητοβιομηχανίας και παραμένει κόκκινο πανί για κάθε υποψήφιο υγιή επενδυτή
Από εμπειρία παραθέτω τα εξής: Πριν πολλά χρόνια μέχρι την πρώτη απόσυρση του 1991 ο ραγιάς εάν είχε χρήματα να αγοράσει αυτοκίνητο- τραπεζικά δάνεια γιόκ γαρ- αγόραζε αυτοκίνητο το πολύ 1200cc. Όποιος είχε 1300 ή 1400 ήταν άρχοντας. Φθάνουμε στο 1991 μας πουλάνε το παραμύθι και επ ευκαιρία της απόσυρσης αγοράζουμε όλοι αυτοκίνητα τουλάχιστον 1600cc και εμφανίζονται και τα πρώτα δίλιτρα και βάλε σε μεγάλους αριθμούς. Την επόμενη κιόλας χρονιά το αφερέγγυο ελληνικό κράτος εισάγει τα τεκμήρια εισοδήματος ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου και τότε καταλαβαίνουμε ότι είδαμε το τυράκι όχι όμως και τη φάκα. Κλάμα η κυρία!!! Το 2007-2008 το κράτος μειώνει τον φόρο στα θηριώδη τζιπ και όλοι τρέχουν να αγοράσουν τζιπ 2500-5000cc με δανεικά από τις τράπεζες γιατί είναι φθηνά χωρίς να υπολογίσουν ούτε το κόστος χρήσης ούτε την αφερεγγυότητα του ελληνικού κράτους. Την επαύριο βρίσκονται αντιμέτωποι με ψηλά τεκμήρια και τέλη κυκλοφορίας, πλακώνει η κρίση αδυνατούν να πληρώσουν τα δάνεια και τα τέλη και ετσι τα αυτοκίνητα μετατρέπονται σε κοτέτσια καθώς αδυνατούν να τα πουλήσουν και καταθέτουν πινακίδες. Ξανά κλάμα η κυρία!!! Το σημερινό μου μοιάζει σαν το νέο τυράκι με τη φάκα. Υπόσχονται φοροελαφρύνσεις για να μας ξαναβάλουν να πάρουμε αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού και κάποια στιγμή στο άμεσο μέλλον θα μας πούνε περάστε από το ταμείο γιατί πρέπει να πληρώσετε τα νέα τεκμήρια. Πρέπει να καταλάβουμε ότι το αυτοκίνητο για το ελληνικό κράτος είναι μία πολύτιμη αγελάδα την οποία δεν πρόκειται ποτέ να σταματήσει να αρμέγει. Θα θελα πολύ να διαψευστώ αλλά φοβάμαι πως όχι.
2 χιλιαδες κυβικα συν ηλεκτροκινητηρας 180 αλογα?,θα το σκεφτομουν αν ειχε πανω απο 400!
Δεν είναι μόνο τα τεκμήρια, αλλά και τα πολύ υψηλά τέλη κυκλοφορίας, που μας έχουν αναγκάσει να καταθέσουμε τις πινακίδες. Για τα τεκμήρια είπαν ότι θα καταργηθούν, αλλά για τα υψηλά τέλη κυκλοφορίας άνω των 600 ευρώ, για τα παλιά δίλιτρα, δεν είπαν τίποτα.
Εξακολουθεί να ισχύει ο φόρος πολυτελείας για τα άνω των 2000 κ.εκ. Ι.Χ.;
Απάντηση: Ναι, ισχύει.
Panos έχεις δίκιο σε ΟΛΑ, νομίζω, όμως, πως τα κίνητρα για αγορά ΙΧ μεγάλου κυβισμού ήταν ένα προεκλογικό κόλπο στις ευρωεκλογές του 2009, τότε με-τι σύμπτωση...;-τα τηλεοπτικά spots με τα παπαγαλάκια! κάτι ,που τα κάνει πολύ-πολύ χειρότερα! Οσο για το κράτος, εικόνα και ομοίωση μας, με τις αλλοπρόσαλλες πολιτικές του ευθύνεται στο ακέραιο και για την έλλειψη εθνικής αυτοκινητοβιομηχανίας και παραμένει κόκκινο πανί για κάθε υποψήφιο υγιή επενδυτή