Ανέκαθεν το Ford Focus ήταν το αγαπημένο μας μικρομεσαίο οικογενειακό, όντας πραγματικά fun to drive και απολαυστικό στην οδήγηση, όπως όλα τα σύγχρονα Ford άλλωστε. To ανανεωμένο Focus δεν ξεφεύγει από την… πεπατημένη και πραγματικά χαίρεσαι να το οδηγείς. Εξαιρετική θέση οδήγησης και ένα τιμόνι-ποίημα αμεσότητας, αίσθησης και πληροφόρησης για την κατηγορία, αποτελούν απλά τα ορεκτικά. Από εκεί και πέρα η σφιχτή, ST-Line, ανάρτηση ισορροπεί μαγικά ανάμεσα στην αποτελεσματικότητα και την σωστή λείανση των κακοτεχνιών. Δεν κοπανάει, δεν βροντάει και συμβάλει έτσι σε μια σπουδαία ποιότητα κύλισης, την οποία σε συνδυασμό με το χαμηλό θόρυβο στην καμπίνα, θα ζήλευαν premium προτάσεις της κατηγορίας.
Ακόμα και αν το παρακάνεις, η ανάρτηση δε θα χάσει την αυτοκυριαρχία της, θα ελέγξει απόλυτα το αμάξωμα, ενώ η υποστροφή αργεί αρκετά να έρθει. Το σπουδαίο είναι πως όταν εμφανιστεί, είναι προοδευτική και διορθώνεται, κυρίως μηχανικά.
Το Focus, το οποίο πάντως θα θέλαμε πιο ευέλικτο στην πόλη μιας και έχει μεγάλο κύκλο στροφής (11,0 μέτρα), έχει τον τρόπο να σε γοητεύει ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς, με την ουδέτερη συμπεριφορά και την μοναδική ικανότητα του να παραμένει στην τροχιά που έχει επιλέξει ο οδηγός. Ακόμα και αν το παρακάνεις, η ανάρτηση δε θα χάσει την αυτοκυριαρχία της, θα ελέγξει απόλυτα το αμάξωμα, ενώ η υποστροφή αργεί αρκετά να έρθει. Το σπουδαίο είναι πως όταν εμφανιστεί, είναι προοδευτική και διορθώνεται, κυρίως μηχανικά αντί με τη βοήθεια των ηλεκτρονικών συστημάτων. Στα τελευταία έχει προστεθεί το σύστημα Blind Sport Assist που προειδοποιεί τον οδηγό, εάν έρχονται πίσω του αυτοκίνητα και διορθώνει την πορεία του οχήματος, σε περίπτωση που ο οδηγός πρόκειται να συγκρουστεί με άλλο όχημα, όταν προσπαθεί να αλλάξει λωρίδα.
Τέλος, στις υψηλές ταχύτητες το Focus παραμένει ευθύβολο, ενώ χαμηλά είναι τα όρια του αεροδυναμικού θορύβου, ενώ στα δυνατά στοιχεία της δυναμικής συμπεριφοράς του Focus είναι και τα φρένα, που έχουν εξαιρετική αίσθηση και ανάλογη αποτελεσματικότητα (100-0 χλμ./ώρα σε 35,6 μ.).