Χάρη στο νέο mild hybrid σύστημα που συνοδεύει τον 2-λιτρο TDI, το Audi Α5 μπορεί να εκκινεί, να ρολάρει ή ακόμα να παρκάρει-ξεπαρκάρει ηλεκτρικά. Αυτό κρατά την ούτως ή άλλως χαμηλή κατανάλωση λόγω diesel, ακόμα χαμηλότερα ειδικά στην πόλη.
Το Α5 της δοκιμής «φορούσε» το 2-λιτρο diesel μοτέρ της Audi, το οποίο αποδίδει 204 άλογα και έχει σύστημα με Adblue για να μειώνει τις επικίνδυνα οξείδια του αζώτου (Nox), ενώ έχει προικιστεί και με το νέο, 48-βολτο, ήπια υβριδικό σύστημα της φίρμας. Αυτό χαρακτηρίζεται από έναν δυνατό ηλεκτροκινητήρα 24 ίππων και 230 Nm ροπής, που δεν είναι μέσα στο 7-άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic, αλλά ακριβώς πίσω του και συνδέεται με τον άξονα μετάδοσης. Έτσι το Α5 μπορεί να εκκινεί, να ρολάρει ή ακόμα να παρκάρει-ξεπαρκάρει ηλεκτρικά, με σβηστό τον diesel κινητήρα όταν χαϊδεύεις το γκάζι.
Όταν οδηγήσεις πιο… επιθετικά το ηλεκτρικό boost στις χαμηλές στροφές αμβλύνει τη μικρή υστέρηση του S-Tronic στο kick-down και τονίζει τη ροπάρα του diesel (400 Nm «απλωμένα» από τις 1.750 έως τις 3.250 σ.α.λ.), o οποίος πάντως δεν είναι και ο πιο αθόρυβος. Αυτό το καταλαβαίνεις περισσότερο όταν σβήνει για ελεύθερη κύλιση, η αποζημίωση όμως έρχεται τόσο από τις δυναμικές επιταχύνσεις (οι μετρήσεις μας έδειξαν 7,2 δλ. για το 0-100, 4,1 δλ. για την επιτάχυνση 60-100 και 5,4 δλ. στο 80-120), κυρίως όμως από την κατανάλωση. Το μεγάλο όφελος φυσικά είναι στο ταξίδι με τις μετρήσεις μας με σταθερή ταχύτητα 100 χλμ./ώρα να δείχνουν κάποια 5,2 λτ./100 χλμ., κάτι που οι (εύποροι) χιλιομετροφάγοι θα εκτιμήσουν.
Επίσης, οι ηλεκτρικές εκκινήσεις ωφελούν την κατανάλωση στην πόλη (μόλις 6,5 λτ./100 χλμ.), ενώ αγχολυτική είναι και η συνδυαστική κατανάλωση που ακόμα και με γρήγορη οδήγηση δεν ξεπερνάει τα 7,5 λτ./100 χλμ.. Και μιλάμε πάντα για μια τετρακίνητη κούρσα με αυτόματο κιβώτιο και σχεδόν 2 τόνους βάρος, που έχει φυσικά ελεύθερη είσοδο στον πράσινο δακτύλιο και πληρώνει ελάχιστα τέλη κυκλοφορίας (μόλις 86 ευρώ). Αν και η κρατική αχλάδα έχει την ουρά στο φόρο πολυτελείας λόγω κυβισμού…