ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ο TFSI των 2,5 λτ. κινητήρας του Audi RS 3, είναι ο καλύτερος -και πολυβραβευμένος ως τέτοιος- κινητήρας σε αυτή την χωρητικότητα κάτι που δεν δυσκολεύεσαι να το διαπιστώσεις στην πράξη.

Γνωστό το S tronic διπλού συμπλέκτη με τις 7 σχέσεις, εδώ όμως προσφέρει την δυνατότητα για πλήρη χειροκίνητη λειτουργία.

Ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης εμπρός από το πίσω διαφορικό, αναλαμβάνει να κατανέμει την ισχύ ανάμεσα στους δύο άξονες, ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης. Οι πίσω τροχοί δέχονται από το 50% έως και το 100% της απόδοσης.

Μαέστρος ο 2,5 TFSI σε μια τέλεια ορχήστρα…

27.372 Επισκέψεις στο άρθρο (25/4/2018)

Είναι δύσκολο να ξεχωρίσεις κάτι από τον 2,5 λίτρων TFSI κινητήρα του Audi RS 3. Σίγουρα η απόδοση αρκεί, όμως είναι αδύνατον να μην εστιάσεις στο ηχητικό αποτέλεσμα της συμφωνικής αυτής ορχήστρας με 400 πρώτα βιολιά. Η εμπεριεχόμενη γωνία 144 μοιρών των κουζινέτων του στροφάλου και η «γειτονική» σειρά ανάφλεξης των κυλίνδρων (1-2-4-5-3), διαμορφώνουν αυτόν τον μελωδικό ρυθμό, ενώ σε μεγάλα φορτία ή στην θέση Sport του Driving Select τα κλαπέτα των εξατμίσεων κάνουν την είσοδό τους σε αυτή την ορχήστρα γεμίζοντάς την καμπίνα με μπάσο ήχο, μπερδέματα και σκασίματα. Το αποτέλεσμα είναι τόσο εθιστικό που βρίσκεσαι ακόμα και μέσα στην κίνηση με την Sport ρύθμιση, το κιβώτιο στο manual και με το εξαιρετικό ηχοσύστημα της B&O πάντοτε σβηστό... 

Στα ενδότερα του κινητήρα, η Audi έχοντας μακρά παράδοση στα 5κύλινδρα σύνολα από πολύ παλιά, αποφάσισε να πάρει τον τελευταίο της R5 20βάλβιδο υπερτροφοδοτούμενο αυτό κινητήρα και να τον εξελίξει ώστε να φτάσει την απόδοση των 400 ίππων. Αρχικά απέκτησε σύστημα άμεσου και έμμεσου ψεκασμού και βελτιώθηκε το σύστημα μεταβαλλόμενου χρονισμού και βύθισης των βαλβίδων (Audi Valvelift System), ενώ ζυγίζει 26 κιλά λιγότερα από πριν, με την χρήση πιο ελαφρών υλικών. Στην πράξη τώρα, το 5κύλινδρο αυτό σύνολο όπως είναι λογικό είναι εντυπωσιακό. Χαμηλά δεν αποδίδει τόσο έντονα τη μεγάλη ροπή του (480 Nm), κάτι που ωστόσο αλλάζει άρδην από τις 2.000 σ.α.λ περίπου, αφού από εκείνες τις στροφές και πάνω είναι σε θέση να απογειώσει το αμάξωμα των 1,5 τόνων του RS 3. Το έντονο τράβηγμα των 400 ίππων μάλιστα δεν δείχνει να μειώνεται ούτε σε υψηλές στροφές (δουλεύει εκπληκτικά και εκεί), ενώ σε συνδυασμό με το 7τάχυτο S tronic κιβώτιο, οδηγούν σε μια συνεχή επιτάχυνση που διακόπτεται μόνο αν αφήσεις το πόδι σου από το γκάζι. Ετσι, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 3,8 δλ. (κατά 0,4 δλ. δλδ πιο αργά από το R8 V10 Spyder!) και επιταχύνει συνεχώς και αβίαστα μέχρι την τελική του ταχύτητα (250 ή προαιρετικά 280 χλμ./ώρα). 

Το κιβώτιο είναι το γνωστό μας διπλού συμπλέκτη S tronic με 7 σχέσεις, όμως εδώ και για να ταιριάξει με τον εκρηκτικό κινητήρα και να προσδώσει πιο σπορ χαρακτήρα στο σύνολο, διαθέτει εκτός από αυτόματη και σπορ λειτουργία και αποκλειστικά χειροκίνητη επιλογή. Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να «χτυπήσεις» κόφτη και να «κρατάς» την σχέση που θες χωρίς να κάνει kickdown σε κάθε πίεση του γκαζιού. Θα θέλαμε ωστόσο να επιτρέπει να κατεβάζεις πιο ψηλά στο στροφόμετρο και να μην σε «κρεμάει» αναγκάζοντάς σε να κόψεις πολύ περισσότερο από όσο χρειάζεται. Όπως και να χει πάντως και με μία ή και δύο ταχύτητες πάνω ακόμα, ο τρόπος που επιταχύνει το RS 3 μετά την έξοδο της στροφής είναι και αυτός με μια λέξη συγκλονιστικός, με την τετρακίνηση quattro να φροντίζει ώστε κάθε ένας από τους 400 ίππους να βγαίνει υποδειγματικά στο δρόμο χωρίς καμία απώλεια πρόσφυσης.  

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

ford
EGYHSH ELASTIKON